PDA

Vis full versjon : skeivt ratt trenger hjelp!



Wardo
01/11/11, 12:45
var ute å kjøre litt i går og etter et gass pådrag ut av en rundkjøring så merket jeg at jeg må holde litt venste sving på ratte for at bilen skal gå rett. hvis jeg holder ratte rett så styrer bilen svakt til høyre.. vet at det er litt slitte foringer på høyre side foran men kan dette gjøre så mye. har ikke vært sånn før. når bilen står stille så ser hjulene rette ut men under litt fart så svinger det.. noen som har vært ute for dette før? må vel bare bestille time på verksted noe jeg verken egentlig har tid eller penger til :S
Bilen er en 2001 S60 2.0T. All hjelp og tips mottas med takk :) http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/24.jpg
her ser dere hvordan rattet er nå bilen kjøres rett fram..

Vatnehol
01/11/11, 13:44
med tanke på slitte foringer, så kan det bli så gale med brede dekk, og utslitt asfalt.

store høler med full sving på rattet og fart ødelegger spissingen mye.

enkleste er bare å bytte hele bærearmen foran, anbefales å ta begge sider samtidig, det er en enkel sak å bytte de om du har hobby verktøy liggende :)

aarnes
01/11/11, 14:16
Og da er det greit å bytte bærekuler samtidig.
Ellers KAN jo rattet justeres istedenfor, men det er ikke anbefallt. da vil det bli kaos med blinklyshendel, siden tannstanga ikke vil stå rett iforhold til rattet.

mitt tips: bytt deler, og ta en forstillingskontroll.
Hvis det er så slitt som du antyder så spørs det om du ikke må ha nye dekk før jul og ;)

PS (Offotpic) ;
Når tankmålern min står i samme posisjon som din har jeg ca 1140km til tom tank ;) *ert ert*

Edit: Etter å ha lest posten din engang til, så kan det være bærekulene dine. det gjorde veldig utslag på min, den ene var så slitt at jeg likesågodt kunne kjørt uten. rattet var skeivt ene dagen og rett andre dagen. kan være at du har fått flytta den såpass at alt har blitt skeivt.

Wardo
01/11/11, 20:07
blir bestillt service iløpet av morgen dagen, hakke tid eller penger men må man så må man :)
ja det er nok mer økonomisk med diesel men liker bensin best :P

Vatnehol
01/11/11, 21:03
de delene der er og på diesel :p