PDA

Vis full versjon : 240 Turbo Diesel



deilkaas
31/10/11, 22:27
Hoi
Kommet over en turbo diesel bil.. en 245 med 4 trins OD. Sikkert lt motor med ettermontert turbo ell.no gud veit.. ellero m den er original er usikkert..
Åssen er dem motorane egentlig.. Jeg har skall sjøl jeg, så hadde kun trengt motor å gir eller det som trengs.. Men hvor mye er slikt verdt a.. sånn mellom fingra.. har en 244 glt 6 nå.. v6 bensin .. kunne vært godt å senka forbruket litt.. om ikke senka så mye, så er diesel enklere å få tak ih eheh... :P

så kom med noen for å imot her.. må vite om det her er no å satse på om eller om det bare ender i mye banning å at jeg likesågiodt kan la være :P

larsverm
31/10/11, 23:06
LT, altså som i VW LT? Altså D6. Kan godt være original motor i bilen, men ikke turboen - det kom ikke på Diesel-240er originalt. Disse motorene har vel også sine tilhengere, men de har nok klart lavere langtidskvaliteter enn Volvos gamle firesylindrede bensinmotorer.

Espedalen
31/10/11, 23:20
E ikkje like holdbare som dei orginale volvo motorane nei, som Larsverm sier, e vell kjent att det er dårlig topp på dessa?

deilkaas
31/10/11, 23:22
Aaah stemmer.. ja jo sier noe der.. Men kan det bli værre enn B28 fra renault da? hehe :P

Espedalen
31/10/11, 23:25
igrunn ikkje, hehe :P

Ola Moen
01/11/11, 01:55
PRV motorene har fått et ufortjent dårlig rykte. De må ha vedlikeholdet sitt, ellers ryker de. enkelt og greit. Og det faktum at du har en PRV V6 motor i bilen din, sier jo sitt. Om den har holdt i bortimot 30 år, så er det ikke bare dritt ;)
Volvo-folket har blitt bortskjemt med rødblokk motorene, for de tåler jo nær sagt hva som helst i orginal tilstand. F.eks kjøre 50 000 på samme olje og filter. Det tåler ikke PRV motorene. og kjede, strammer osv. til registeret har et skiftintervall. Det var endel som ga blaffen i det, og resultatet ble deretter.
Mange av de med dårlig erfaring rund disse motorene hadde ofte skyld i det sjøl.
Jeg sier ikke at det er en übergrom motor, men de har fungert etter hensikten så lenge de har blitt behandlet bra.

deilkaas
01/11/11, 06:43
Ja du har vel fullstendig rett der! Når en tenker slik på det! :-)