PDA

Vis full versjon : tar inn vann rundt baklyktene. 240



Toroen
31/10/11, 14:26
hei..

noen som har noen tips t å få d tett rundt baklyktene på en 240?

takker for alle svar:)

ArneR
31/10/11, 16:15
Uoriginale baklykter? Flytt over "skumgummien" fra et par originale lykter så blir det vel bedre.

Karl
31/10/11, 17:22
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=21454&page=3 Se litt ned på siden på det tipset som Turbo K kommer med.

Øyvind G
31/10/11, 17:33
Er alle boltene på plass og skrudd til?

Toroen
01/11/11, 07:29
har orginale baklykter nå men kommer inn vann forde... alle boltene e skrudd t ja.

får ikke åpna den linken:/

Turbo_K
01/11/11, 12:54
Kopierer det jeg har skrevet i MorSto sin tråd, og limer det inn her, sammen med et bilde ifra stereoboy sin tråd.

"Det sitter en styringstapp på hver baklykt, som skal treffe et hull i karosseriet, rett på utsiden av det STORE hullet til hver baklykt.

Om du ikke treffer dette lille hullet med styringstappen får du ikke skrudd lykta skikkelig inntil, og den blir ikke tett. I verste fall kan du dra skeiv lykta hvis du skrur for hardt til (de fire skruene på hver lykt), og lykta kan sprekke.

Utrolig mange gjør denne feilen, ganske enkelt fordi de ikke vet at det sitter en styringstapp der."

På bildet under ser du det lille hullet i karosseriet, rett til venstre for det STORE hullet til baklykta. På baklyktene sitter det en liten plastikktapp som skal inn i det lille hullet.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3511.jpg

Toroen
01/11/11, 13:02
takk for tipset men den tappen e i d håle der så e ikke d heller så e feilen:s

vurdere å lime begge lyktene me tec7 snart:p

Turbo_K
01/11/11, 13:13
Høres ikke helt bra ut. Så lenge du treffer den tappen, og du har den grå skumgummien på plass mellom lykt og bakplate, samt at alle fire pinneskruene på lykta er intakt, så bør lykta være tett med mindre det er sprekk i ett eller annet glass.

Vær litt forsiktig når du skal skru til de fire mutterne på lykta, de har en lei tendens til å gå av hvis du skrur til for hardt. Been there, done that, for å si det sånn... Det ligger ikke noe ledning i klem mellom skumgummien og bakplata?

Er det forresten originale lykter fra Volvo du har? Jeg vet at de uoriginale kopiene har en tendens til å lekke litt.

Toroen
01/11/11, 14:00
ja pakningen å alle pinneskruene e intakte. hadde hvitblink lykter før å di lakk som fan di og så bytta eg t org volvo lykter men d lekker jo like mye..

må jo være rundt den der pakningen d kommer inn tror eg..

kansje d går å legge ei stripe me tec7 på lykta å vente t d tørke å så skru på lykta?

hanzibertone
01/11/11, 15:58
jeg har ett tips som jeg har brukt i mine tillfeller.
jeg har tatt ett lite bor jeg og borret i bunn av hvel lampe så renner hvertfall vannet ut igjen...

larsverm
01/11/11, 16:53
Litt interessant det der med å skru fast baklyktene. Jeg tror/håper ikke jeg har problem med lekkasje. Men jeg monterte en ny baklykt (original) på 240 sedan i sommer, og selv om det ble seende bedre ut, irriterer jeg meg litt over at den nye ikke "ligger like langt innpå" som den gamle. Jeg tok ikke sjansen på å stramme skruene så mye hardere.

Mr. Crepsley
01/11/11, 16:59
Mulig du har har bommet på den styretappen Turbo_K referer til da :)

larsverm
01/11/11, 17:06
Ja, kanskje det... Det er noe å sjekke når anledningen byr seg. :)

Jonas
06/11/11, 12:21
først må du finne ut om lykta lekker i pakningen, eller i selve lykta.. lekker den i pakningnen må du kjøpe ny pakning på volvo og sette på. 20 år gammel pakning har nok blitt flat, og da lekker det lett :)
hvis den lekker i selve lykta, så må du enten ha ny, eller lime den. har sett mangne ganger at de lekker i mellom glassene, og så kommer de inn i pæreholderene :)