PDA

Vis full versjon : 850-se, Volvo 850 SE 94'



850-se
31/10/11, 11:15
Prosjekt tråd om min 850 SE 1994

Kjøpte bilen 7. April 2011
Er orginalt en sedan 2,5L 10v 144hk


Ting som er gjort =) Ting som skal gjøres ;)


Lakkert lister rundt hele bilen
-
Lakkert lister over tak
-
Sette inn stereo
-
Reparert Alarm
-
fjernet lyktepussere
-
Sotet vinduer bak
-
Montert dagslys (kurve lys, dioder i fanger)
-
Byttet side blinkers til blanke

-

Reparere ABS
-
Bygge om til Turbo
-
Dobbelt utblås, JT twinpipe 3" hele veien med 4" utblås
-
Montere Nye lykter med "Angel eyes" (Facelift utgave fronten)
-
nye lyktlister for den nye fronten
-
Baklykter av den nye typen, blanke linjer bak.
-
Lakkere dør håndtak. (sort) eller, bytte til x70.
-
R-fanger
-
XC-Grill med kromkant
-
Senkesett 35-40mm forran og bak
-
Blått lys i instrumet og brytere
-
Nye mudflaps, av den mindre typen.
-
lys i vindusbrytere bak
-
montere vinge på bagasjelokk
-
montere tak vinge (vurderes men har ikke bestemmt meg)
-
Kjøpe nye felger, Volvo R eller noe annet fint noe
-
Sette inn Oljetryyks måler og Voltmeter. turbotrykks måler når motor byttes.
-
Sorte Stoffmatter med "850" hvit skrift på. (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32819)



Er nokk en god del mer som kommer på etter vert, husker ikke alt i farta.

Bilde fra noen dager etter jeg kjøpte bilen å fikk den hjem:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2880.jpg

Og Nå:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2881.jpg

Turbo_K
31/10/11, 13:38
Fin bil :)

Ser at bilen din er en "mellommodell", med gamle typen lykter/skjermer/støtfangere, og 5bolts hjul.

Hvorfor bytte skjermer og frontlykter? Det er jo nesten ingen som bruker den typen frontlykter... Og hvis du først har bestemt deg for å bytte, hvorfor ikke da gå for 70-front?

850-se
31/10/11, 19:46
Fin bil :)

Ser at bilen din er en "mellommodell", med gamle typen lykter/skjermer/støtfangere, og 5bolts hjul.

Hvorfor bytte skjermer og frontlykter? Det er jo nesten ingen som bruker den typen frontlykter... Og hvis du først har bestemt deg for å bytte, hvorfor ikke da gå for 70-front?

Takk ;)

syns d var litt sprekt med angel eyes (A) vet det er mange som ikke liker det men jeg gjør det som jeg syns er det peneste :P tar imot tips å men liker og følge mine linjer ^^

850-se
31/10/11, 19:48
Idag har jeg sotet side vinduene bak, nå gjenstår bare bakruta . . . gruer meg til den for det er lite med arbeidsplass der, og bakruta "krommer" en del så kan bli vansklig og få det fint :S

Bilde kommer imorgen når det er lyst :P

RE855LUTION
31/10/11, 20:07
Dette hørtes spennende ut :)
Må følle med her gitt :)

850-se
31/10/11, 20:23
Dette hørtes spennende ut :)
Må følle med her gitt :)

hehe, skal prøve og legge ut masse bilder og være flink til og oppdatere :P motorbytte blir kanskje neste sesong :P utsene først (A)


Har bestillt lyktene, spoiler ny grill en del klistre merker (volvo steilende elg) skal snart hente baklykter, og kanskje jeg klarer å skaffe senkesett før jul ;) gleder meg =D

RE855LUTION
31/10/11, 20:53
Utsene er viktig :D
Er ikke kult med bil som går fælt uten att den er fin og se på :) hehe

Turbo_K
31/10/11, 20:58
Utsene er viktig :D
Er ikke kult med bil som går fælt uten att den er fin og se på :) hehe

Er ikke alle som er enig med deg der gitt... Hørt om sleeper? :)

RE855LUTION
31/10/11, 21:53
Men er forskjell fra drit stygg bil til en som ser pen ut :)

En sleeper kan se pen ut :)

Marius Skau
31/10/11, 22:42
Så da grei ut denne :)

850-se
01/11/11, 10:36
Så da grei ut denne :)

joda, litt forskjell fra når jeg kjøpte den =P

nye lyktene osv. kommer om ca 2 uker så gleder meg til å få et enda bedre look :P

850-se
01/11/11, 12:02
Sånn ble sotinga på sidene =P

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/22.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/23.jpg

Skal prøve meg på bakruta idag, så får se ossen det går. oppdaterer her når det er gjort og ;)

850-se
01/11/11, 12:57
Kom hjem fra skolen idag, gjett hva som lå i post kassa! brev fra Statens Vegvesen, i det var det tommler opp for ombygging, og de sa at det var ikke noe problem for dem å godkjenne om jeg hadde med riktig papirer =P og på slutten hadde de kostet på et "lykke til med ombyggingen!" ^^

så da starter planleggingen snart da :P tjene inn litt mer penger så får vi se hva som skjer ;) tror ikke jeg klarer dette før neste sommer, men skal prøve så godt jeg kan. vet at det ikke blir noe problem å godkjenne iallefall :P

Turbo_K
01/11/11, 13:17
Kom hjem fra skolen idag, gjett hva som lå i post kassa! brev fra Statens Vegvesen, i det var det tommler opp for ombygging, og de sa at det var ikke noe problem for dem å godkjenne om jeg hadde med riktig papirer =P og på slutten hadde de kostet på et "lykke til med ombyggingen!" ^^


Høres bra ut, de var i det gode hjørnet i dag da :D Hvor sendte du søknaden?

850-se
01/11/11, 13:59
på mail til hafslund trafikkstasjon, de videresendte søknaden til en saksbehandler sto det bare ^^ så vet ikke hvor den ble godkjennt ^^

850-se
02/11/11, 23:00
Nye ABS ringer for følerne er bestillt idag =) Håper dette ordner problemet. om ikke skal jeg ta "ABS controll unit" med på jobb og gå over loddingene inni der.

Link (http://www.ebay.com/itm/ABS-Rings-Volvo-850-S60-C70-S70-V70-/190547105325?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c5d7e162d) til ABS ringer 850, om noen andre trenger ;)

850-se
03/11/11, 14:18
Da var nye skvettlapper/mudflaps bestillt! kommer neste uke =P skal bli godt å bli kvitt de gamle stygge matt gråe SVÆRE greiene jeg har der nå ^^

371 kr kom det på :P ikke alt for dyrt det (hos volvo)

mrstfu
05/11/11, 16:14
Takk ;)

syns d var litt sprekt med angel eyes (A) vet det er mange som ikke liker det men jeg gjør det som jeg syns er det peneste :P tar imot tips å men liker og følge mine linjer ^^

Dette skal jeg strekke meg så langt som å kalle den peneste pre-facelift 854 jeg hittil har sett, min egen inkludert. Tok seg virkelig godt ut!

Ang angeleyeslyktene... jeg har de, men med gammel fanger og lister, som jeg ikke synes blir noen kræsj sånn utseendemessig, men jeg vil egentlig fraråde deg å kjøpe disse, evt kun bruke de om sommeren. Lysbildet de gir er veldig fint, men de er et helvette uten like å stille inn lysbildet på (om du klarer det i det hele tatt, mitt er fremdeles feil, etter et års prøving), og de har ikke lykteGLASS, men tynn plastikk. Med andre ord, VELDIG utsatt for steinsprut og riper, og du må ikke finne på å bruke disse sammen med lykteviskere, det må bli som å polere med grovt sandpapir.

Bare mine erfaringer, mulig du får det helt annerledes... Uansett, bilen tok seg GODT ut:D

850-se
05/11/11, 17:28
Dette skal jeg strekke meg så langt som å kalle den peneste pre-facelift 854 jeg hittil har sett, min egen inkludert. Tok seg virkelig godt ut!

Ang angeleyeslyktene... jeg har de, men med gammel fanger og lister, som jeg ikke synes blir noen kræsj sånn utseendemessig, men jeg vil egentlig fraråde deg å kjøpe disse, evt kun bruke de om sommeren. Lysbildet de gir er veldig fint, men de er et helvette uten like å stille inn lysbildet på (om du klarer det i det hele tatt, mitt er fremdeles feil, etter et års prøving), og de har ikke lykteGLASS, men tynn plastikk. Med andre ord, VELDIG utsatt for steinsprut og riper, og du må ikke finne på å bruke disse sammen med lykteviskere, det må bli som å polere med grovt sandpapir.

Bare mine erfaringer, mulig du får det helt annerledes... Uansett, bilen tok seg GODT ut:D

Hehe, tusen takk! Glad noen syns den ser pen ut, var målet å få litt gode tilbake meldinger så får se utover om jeg klarer å holde utseene akseptabelt :-P

Lyktene er bestillt å kommer om 1-2 uker :-) Samme med spoiler og grill :-)

Skal nokk lage en liten evaluering av de lyktene når de er mottatt :-)

Turbofemmer
06/11/11, 21:36
Detta ser bra ut og skal følge med videre her ihvertfall :) Fin bil :D

850-se
09/11/11, 08:50
Detta ser bra ut og skal følge med videre her ihvertfall :) Fin bil :D

Takk takk ;-)

850-se
12/11/11, 01:28
Da var lykter, øyelokk, nye lyktlister og grill montert, kommer bilder snart :-)

Ang lyktene :-) de var FAEN så tungvindt å justere... men fikk det til etter 2 dager. Er garantert ikke perfekt men er fornøyd :-) fikk montert på xenon i nærlys å det kommer i fjærnlys å.. men det var justeringen vi skulle finne ut av.. den var ok, er ikke de letteste lyktene å justere men det går med litt banning å sværting, og ikke minst med tid ^^ er veldig fornøyd med lys "bilde" i nærlys :-) veldig fine linjer, fjærn lys kan diskuteres men er ikke misfornøyd :-) disse lyktene var værdt pengene fra min side :-)

Imorra kommer det på nye skvettlapper forran og så skal jeg kanskje ta av insug å vaske litt å montere på oljetrykks giver :-) får se hva en rekker men oppdaterer her imorra :-)

mrstfu
12/11/11, 14:45
Ang lyktene :-) de var FAEN så tungvindt å justere...

Takk, det har jeg merket. Møkka er egentlig ikke selve justeringsskruene, men det at fjern,- og nærlyslampene sitter sammen, kan ikke justere den ene uten å påvirke den andre... Mistenker at mine har hoppet ut av noen spor inne i der, fikk du både fjern,- og nærlys til å lyse rett frem på begge lampene? Når mine nærlys lyser riktig, står det høyre fjernlyset rett ned i bakken.

Trur jeg må opp og skru litt i hardplasten gitt:D

Lykke til med innsuget, da, husk at du ikke trenger skru de nederste skruene helt ut. Om dysene hopper ut av fuelrailen, er ikke dte noe problem, bare vær forsiktig med pakningene til dysene, noe møkk om de går lekk:D

850-se
12/11/11, 15:39
fikk du både fjern,- og nærlys til å lyse rett frem på begge lampene? Når mine nærlys lyser riktig, står det høyre fjernlyset rett ned i bakken.

Trur jeg må opp og skru litt i hardplasten gitt:D

Lykke til med innsuget, da, husk at du ikke trenger skru de nederste skruene helt ut. Om dysene hopper ut av fuelrailen, er ikke dte noe problem, bare vær forsiktig med pakningene til dysene, noe møkk om de går lekk:D




Nå lyser begge nærlysene rett sånn mer eller mindre, er ikke sikker på ossn de skal stå men, jeg er som sakt fornøyd. Og fjernlysene lyser på ca samme høyde iforhold til hverandre. De lyser perfekt opp veien, ikke ned i bakke men ett greit stykke forran:-) er spent på hvordan dette blir når jeg får xenon der og :-) :-) men syns de lyser perfekt . De var bedre en de forje lyktene jeg hadde :-)


Forresten, ett minus til , ikke direkte de lyktene, men, om man skal bygge om fra pre til facelift er det en litt tungvindt ombygging/modifisering av de nye brede listene under lykta da pre har en kant under blinklys og facelift ikke har det...

mrstfu
12/11/11, 15:41
Forresten, ett minus til , ikke direkte de lyktene, men, om man skal bygge om fra pre til facelift er det en litt tungvindt ombygging/modifisering av de nye brede listene under lykta da pre har en kant under blinklys og facelift ikke har det...

jeg kjøpte facelift lyktelister av morgis, klakka rett på de, uten modifisering i det hele tatt. ingen åpning under blinkerdelen av lyktene mine, sett utenfra.

850-se
15/11/11, 14:18
Da var vinter sko montert.... angrer :-P vinter skoene til bilen er så stygge at jeg nesten vurderer å sette bilen inn for vintern istede... hehe, tror jeg får prøve å leve en vinter med de så får jeg spandere nye neste vinter :-)

850-se
05/12/11, 10:12
Hei, liten update.

Har fått tak i turbo til min B5252S, vet det er mange som kommer til å si at dette er dumt men dette SKAL prøves ^^ har en kjenning som har gjort dette på sin 850 og har kjørt med det i snart 5 år, bilen går som ei kule å han har ikke hatt noen problemer =D etter det han sa igår var turboen han bruker og som jeg har skaffa fra han kalt "T40". jeg skal selfølgelig oppdatere mer om dette settet så fort jeg vet mer men vet iallefall at jeg gleder meg til å få montert på dette =D etter det han husker skal jeg klare å få ut 200-250 hk med dette settet så jeg er klar som ett egg ;)

oppdateringer og bilder kommer så fort jeg får begynnt med prosjektet =D

850-se
30/05/12, 16:25
nå er det alt for lenge siden jeg var innom her, har ikke skjedd så mye pga det som så fint kalles for "penger". ^^

Noe turbo har ikke kommet på enda men jeg jobber med saken for å få til dette. men først må jeg skru av toppen å bytte litt pakninger å ventil tetninger for nå er det endel olje som blir forbrent (tror jeg da, for det ryker svart/blått av eksosen å oljen blir borte fortere enn aldri før å ellers så ser motoren helt tørr ut rundt om) å i samme slengen da så blir register reima bytta. når det har kommet på plass kan jeg tenke litt mer på turbo pusle spillet :P

skal prøve å oppdatere litt mer her en det jeg har gjort =)

thune
31/05/12, 22:42
ser bra ut denna her

850-se
01/06/12, 08:11
ser bra ut denna her

takk takk =)

850-se
08/07/12, 18:08
Møtte på en "lite" problem for en uke siden da jeg merket STORE bevegelser i motorrom, fant ut at feste på girkassa var knekt så kassa lå å slo i traversen. dette hadde da medført at øvre og nedre motorfeste ble ødelagt. har nå tatt ut kassa og har fått sveiset feste, byttet indre å ytre endeledd, å drivknutemansjetter begge sider. bilder kommer ;)

mrstfu
08/07/12, 19:06
Sveiset festet? Fyda?

850-se
08/07/12, 19:12
Sveiset festet? Fyda?

Fyda ? tenker på ? festet er ikke sveiset fast i resten av bilen, men den delen som egentlig skal være en del av kassa som du skrur inn den ene skruen i var knekt av så sveisa den delen på igjen, er og blitt forsterka =) skal prøve å få opp noe bilder nå snart så ser du =)

mrstfu
08/07/12, 19:17
Var litt for lett å misforstå. Så ut som at du hadde sveist selve momentstaget til travers eller kasse.

850-se
08/07/12, 19:20
Var litt for lett å misforstå. Så ut som at du hadde sveist selve momentstaget til travers eller kasse.

hehe, neida, driver å laster opp bilder nå så da får du se =) vart skremt ja =P hehe

850-se
08/07/12, 19:22
Her er da det omtalte bruddet =) ble sveiset på igjen å forsterket =)

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/705.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/706.jpg

Kassa i bagasjen i S80'n til fadern =) på vei til han som skal sveise =)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/707.jpg

850-se
12/07/12, 03:47
ble ferdig med å montere girkasse igår (tirsdag), nå er det klart for flere km å snart klart for EU-kontroll. byttet utløserlager og vips ble cluch'en noe helt annet å alle ulyder ble borte =P

Tatt grov justering av forstillinga selv men skal på forstillingskontroll kanskje imorgen, for siste fin justering =)

godt å få bilen på veien igjen =D

850-se
19/07/12, 17:30
Da var ABS i orden å =) det var så enkelt som å bytte kontakt på sensoren =P så nå er det klart for EU tror jeg, satser iallefall på det =) men den blir ikke tatt før begynnelsen av august =)

Å jeg har nå fått meg spoiler =D bilder kommer, men vet ikke når, knuste skjermen på S2'n idag så er tilbake på en GAMMEL nokia uten kamera..... eller fargeskjerm =P men skal klare å oppdrive noe ;)

850-se
21/07/12, 18:45
Da har jeg vaska gliset, spoiler ser man ikke så godt men, er en GLT vinge med bremselys =)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2881.jpg

bedre bilde av vingen :
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1942.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1943.jpg

thune
21/07/12, 20:41
ser veldigt bra ut... kva grøftelys du har?

850-se
22/07/12, 03:29
ser veldigt bra ut... kva grøftelys du har?

*kremt* bare så dett er sagt å tatt i betraktning. de skal byttes sammen med fanger ettervert =) men er biltema =D

thune
22/07/12, 10:42
var det eg trudde det var biltema... skal inn med nye typen fangara då eller?

850-se
22/07/12, 17:14
Ja blir enten R-fanger eller den videre utvikla R-fageren til BCB, Den Her (http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1568&Category2ID=1750&Category3=Frontstyling%2c+fangere%2c+spoilere+og+l epper&List=1&Level=3&ProductID=20884)

mrstfu
22/07/12, 19:25
Gjør som du selv vil, men lakkert overdel på fangeren ser ikke bra ut på 850. Synes hele fangeren så alt for japse ut. I tillegg til det konmer du til å måke snø som et uvær til vinteren...

850-se
22/07/12, 20:28
Gjør som du selv vil, men lakkert overdel på fangeren ser ikke bra ut på 850. Synes hele fangeren så alt for japse ut. I tillegg til det konmer du til å måke snø som et uvær til vinteren...

blir nok orginal R-fanger =) syns den til bcb er i overkant mye ;)

Hammervoll
27/07/12, 01:12
Ville satsa på original R-fanger, og ikke den videreutviklinga!
Pen bil du har forresten! :D

850-se
27/07/12, 12:52
takk ;)