PDA

Vis full versjon : Lambdasound B230Et. Hvordan kobles dette?



Simen Thorstad
30/10/11, 22:16
Lurer på hvordan lambdasounden på men 740 B230Et skall kobles. Lambdasound'n sitter der men ledninger er klippt så får aaalt for mye bensin.. og etter det jeg har hørt justeres bensinmengde etter måling av utslipp på lambdasounden, eller åssen det var er jeg ikke sikker på men var noe lignende.. så skulle ha koblet opp den å sett hvordan bilen blir på bensinforbruk da.

gull pilen
01/11/11, 09:44
Lurer på hvordan lambdasounden på men 740 B230Et skall kobles. Lambdasound'n sitter der men ledninger er klippt så får aaalt for mye bensin.. og etter det jeg har hørt justeres bensinmengde etter måling av utslipp på lambdasounden, eller åssen det var er jeg ikke sikker på men var noe lignende.. så skulle ha koblet opp den å sett hvordan bilen blir på bensinforbruk da.

er det 3 ledninger totalt på denne?? isåfall så skal de 2 som er like være til oppvarming av sonden og den siste ledningen er til signalet til styreenheten...

ArneR
01/11/11, 14:40
B230ET har ikke lambdasonde originalt, så her er det noe muffens..

PVT
01/11/11, 17:27
hjelper lite å skrive hvilken motor det er,
hvis en ikke vet hva som leverer bensin til den

Simen Thorstad
01/11/11, 20:34
okei. da er sikkert downpipen tatt fra en anna type turbomotor med lambdasound da.. så det bare er satt i en for og tette hullet..

ArneR
01/11/11, 21:18
Enkelt å identifisere om det er motronic eller lh-jetronic da, er det god gammeldags luftmengdemåler med klaff i et alu. hus, er det motronic, og er det en luftmassemåler av typen rund plastdings er det lh.

mister-klæbu
02/11/11, 00:58
Lurer på hva lambdaSOUNDEN høres ut som :-p