PDA

Vis full versjon : Bensinslange



Breide
23/03/10, 19:40
Hvilken AN størrelse bør jeg bruke på stålomspunnet slange fra bosch 044 pumpe og til fuelrailen?

rogern
23/03/10, 20:05
an6 eller 8 er passe. skal bruke an6 selv på 044.
mye effekt sikter du på?

Njål Nilssen
23/03/10, 22:42
Hvilken AN størrelse bør jeg bruke på stålomspunnet slange fra bosch 044 pumpe og til fuelrailen?

Hvorfor legge slange hele veien fra pumpa til fuel-rail? bedre å legge rør, og så slange siste biten...

jonass
23/03/10, 22:52
Er jo greit og bare legge slange og da, blir kanskje litt dyrer, men for hver skjøt man har jo større sjans for lekasje.
Rør tåler kanskje mer enn slange, men bruker man en skikkelig stålomspunnet slange så går det helt sikkert greit

rogern
23/03/10, 22:55
da må du knote med og lage noe slags tilkobling/mothake i hver ende på røret da. trur ikke jeg ville tredd slangen rett på ett glatt rør med slangeklemme på trykksida.

lettvint og legge slange. noen som mener at slangen utvider seg osv.
men hvis du har kjent på en stålomspunnen slange fra eks earls så trur jeg ikke den utvider seg særlig mye.

jonass
23/03/10, 23:00
Kan jo lodde på fittings på røret og da, eller skru på. Slange klemme over rett rør tror jeg kan drite seg når som helst om ikke med engang

rogern
23/03/10, 23:04
går ann det. men det gidder ikke jeg drive med. legger slange hele veien.
på forige motorprosjektet hadde jeg gummislange rett på røret med slangeklemme. gikk bra. men blir ikke noe sånt jall nå.
bensinsystem bør byges med omhu.

turb00le
24/03/10, 09:10
Enig. Har du første kosta på x antall bilpenger på motor/bil så sparer en ikke inn på det som kan bli bilens/eierens død hvis det lekker.
Jeg tenkte å kjøre rør under bilen og slange i endene. Skrudde fittings. Holder meg unna 90 gradere med mye kanter og bruker heller radiebend.

ChrML
24/03/10, 09:24
Tviler på at det er noe problem at slangene utvider seg, hvertfall ikke stålomspunnede. Det går isåfall bare litt utover pumpekapasiteten hvis det har noe å si, trykket reguleres uansett der hvor dysene er med BTR-en så trykket blir det samme uansett der.

Får man pressa skrudde koblinger på bensinslanger fra Tess på samme måte som hydraulikkslanger? Er vel det som er løsningen, slangeklemmer er noe drit på sånt.

turb00le
24/03/10, 12:02
Får det ja. tror tess også har bensinslanger, men ikke nødvendigvis sånn blingbling stålomspunnet. Hvis en ønsker kan de også presse aeroquip/earls slanger men de leverer ingen garanti på jobben etter hva jeg skjønte. Ellers så er jo vanlige AN kuplinger fint så lenge de blir montert rett.

Eldste Haugerud
25/03/10, 20:28
Får det ja. tror tess også har bensinslanger, men ikke nødvendigvis sånn blingbling stålomspunnet. Hvis en ønsker kan de også presse aeroquip/earls slanger men de leverer ingen garanti på jobben etter hva jeg skjønte. Ellers så er jo vanlige AN kuplinger fint så lenge de blir montert rett.

tess har bensin slanger ja, både bling bling stålomspunnet og "vanlige"!;)

jonass
25/03/10, 21:08
Noen som husker prisen per meter på tess sine slanger? Eller har de kanskje en prisliste på nett noen plass

Njål Nilssen
26/03/10, 14:08
da må du knote med og lage noe slags tilkobling/mothake i hver ende på røret da. trur ikke jeg ville tredd slangen rett på ett glatt rør med slangeklemme på trykksida.

lettvint og legge slange. noen som mener at slangen utvider seg osv.
men hvis du har kjent på en stålomspunnen slange fra eks earls så trur jeg ikke den utvider seg særlig mye.

Vet godt hvordan en stålomspunnet slange er... jobber med AN-koblinger og tilhørende slanger til daglig...

er ikke noe problem å lage overgang fra alu-rør til slange. Er bare å bruke et AN flenseverktøy for å lage en flens med 37* krage og en AN-AN overgang. Eller lodde på en AN-male røradapter rett på røret.

turb00le
27/03/10, 23:52
Får ferdige alu rør og tilhørende snittringskoblinger med AN i andre enden.
Er ikke alle som har flenseverktøy for JIC/AN heller vettu.

rogern
28/03/10, 02:36
jeg har ikke det iallefall. ikke loddeutstyr heller.
hadde jeg hatt det kunne jeg nok vurdert og lagt rør.

Njål Nilssen
01/04/10, 21:24
Summit racing har AN flenseverktøy.

http://www.summitracing.com/parts/SUM-900311

http://www.summitracing.com/parts/FRA-900500

Mr. Crepsley
01/04/10, 21:58
Er det dyrt å kjøpe nytt på volvo? Komplett altså.

Njål Nilssen
02/04/10, 09:42
Er det dyrt å kjøpe nytt på volvo? Komplett altså.

Sannsynligvis billigere enn å bygge om til AN-koblinger.

Men ta en telefon til Bil i nord på Finnsnes, så hører du hva det koster?

TeamBørnOut
02/04/10, 09:51
Man vil jo ha mest mulig rør fordi man da slipper trykkpeaks på bensinen. Bare se hvor utrolig viktig det er på korte slanger som til WG etc. (greit nok det er luft. men fortsatt kort strekning). Har man bensinpumpa foran i bilen (motorrommet) så gjør det sikkert ikke mye(kort strekning).

ChrML
02/04/10, 23:25
Man vil jo ha mest mulig rør fordi man da slipper trykkpeaks på bensinen. Bare se hvor utrolig viktig det er på korte slanger som til WG etc. (greit nok det er luft. men fortsatt kort strekning). Har man bensinpumpa foran i bilen (motorrommet) så gjør det sikkert ikke mye(kort strekning).
Men hvor mye merkes av disse trykkpeakene? Må huske at trykket reguleres 10 cm unna dysene (BTR-en) etter trykket som er der, ikke der hvor pumpa sitter før alle disse slangene som blåser seg opp.

TeamBørnOut
02/04/10, 23:27
Merkes nok godt. er jo derfor det sitter en trykkutgjevner orginalt på de fleste innsprutbiler :) (sitter vell på volvo også mins jeg)

ChrML
02/04/10, 23:30
Merkes nok godt. er jo derfor det sitter en trykkutgjevner orginalt på de fleste innsprutbiler :) (sitter vell på volvo også mins jeg)
Er dette den klumpen som sitter på bensinslangen rett før fuelrailen? Alltid lurt på hva det er :p.

jonass
02/04/10, 23:40
Aha er det den saken er. Trodde det var enveis ventil inntil jeg blåste gjennom den

TeamBørnOut
02/04/10, 23:47
Det er en trykkutgjevner :) så det er veldig viktig med riktig bensintrykk :)

Kanskje ikke så farlig når man klemmer ut 200hk på lh.2.4.... men under et 600hks pådrag i rødblokka så står det mellom liv å død :D

Mr. Crepsley
03/04/10, 15:49
Sannsynligvis billigere enn å bygge om til AN-koblinger.

Men ta en telefon til Bil i nord på Finnsnes, så hører du hva det koster?

Tenker jeg må gjøre det :) Synes det blir litt unødvendig med AN koblinger til bensinsystemet på en nesten-original FT.

donflaem
03/04/10, 17:05
kjøp slanger og koblinger fra fittingsofnorway.no
Det er billigre enn tess og langt mere strøkent.
Det er vell også litt billigere enn å kjøpe fra summit når man får men handling, frakt,toll og gebyrer. Jeg trur de har det meste på lager.

Man kan heller ikke samenligne kvaliteten på stålomsunende slanger fra tess og an slanger.

TeamBørnOut
03/04/10, 17:24
http://www.fittingsofnorway.no/images/FragolaCatalog.pdf
Dette skulle man jo vist om før :P

jonass
03/04/10, 19:07
Noen som kan si fordelen med at man ikke presser slangene?
Bortsett fra at man kan bruke fittingene om igjen.

microplex
06/04/10, 00:01
jeg skal kjøre med 2x 044 pumper med stålombunned slange helt frem til BTR.
det er hvertfall det jeg har blitt rådet til av kimmit.

GMV
06/04/10, 18:16
jeg skal kjøre med 2x 044 pumper med stålombunned slange helt frem til BTR.
det er hvertfall det jeg har blitt rådet til av kimmit.

Skal kjøre med det samme her...