PDA

Vis full versjon : Originaleksos og garrett turbo



henrik940
30/10/11, 18:32
Har satt på en garrett fra 740, med sjølbygd eksos. Av en eller annen grunn likte ikke EUkontroll mannen eksosanlegget, så jeg må sette på originalanlegget.

Passer det som egentlig skal på 13C'en på garretten? :)

Kalsn
30/10/11, 19:14
Har satt på en garrett fra 740, med sjølbygd eksos. Av en eller annen grunn likte ikke EUkontroll mannen eksosanlegget, så jeg må sette på originalanlegget.

Passer det som egentlig skal på 13C'en på garretten? :)

jepp det passer rett på :)

henrik940
30/10/11, 19:25
Ah, sweet! :D

Robinsp
30/10/11, 19:26
Er nå vell ikke ulovlig me uorginal eksos vell? :P

henrik940
30/10/11, 19:30
Han fyrn var jo helt nazi, men driter i det, slenger på originalanlegget og viser den igjen :p Da skulle det være greit sa'n.

Kalsn
30/10/11, 20:38
2'er feil eller?

henrik940
30/10/11, 20:54
Japp.. Må vise den på BT eller med originalanlegg på EU'en..

R.G
30/10/11, 21:18
u orginal eksos er blitt ulovlig ja.

uorginal eksos går som "erstatningsanlegg" el hva det kalles, og da må man ha tuv, og skriv fra uavhengig lab på att det "erstatningsanlegget" tilfredsstiller støy krav tatt under sykluser.

----------------------------------------------------------------------------

simons 2-2,5" som man får kjøpt i ferdig satser til bilen går som orginal eksos.





jt superflow går som "erstatnings shit" og er ulovlig. like ulovlig med jt i norge som med hjemme snekra eksos, krav som står på jt papirer er tatt etter iso krav, noe dem ikke kan godkjenne etter norske regler.

norge på sitt beste sjøl om man tar støy test og det er under krav så er det fortsatt ulovlig.


men mange slepper dem igjennom alikevel. vet av biltilsyner som har gidd opp jt eksoser pga er blitt så mange volvo med dem, så dem sender dem igjennom.


så eu kontrollmannen til trådstarter har rett ang 2 er feil, eller han kunne vært ekstra rasshøl og satt 3 er for visning trafikkstasjon.





-------------------------------

org eksos til 13c og sette det på garrett turbo, kan forårsake KANSKJE att eksos vil gå oppi gulvet, der gulv møter torpedo.
grunnet flens for downpipe på garrett sitter høyere opp enn flens for downpipe på 13c.

kan hende org eksosen kan gå klar der, men vet ihvertfall att med 3" eksos for 940 13c turbo, settes det på en t3 garrett bli det trangt om plassen torpedo/gulv.

henrik940
30/10/11, 21:45
Jeg fikk 2er feil, forevises hos trafikkstasjon, men hvis jeg viste den med originalanlegg så skulle det gå greit :p

Strøkent utslipp og 85dB målte han den til..