PDA

Vis full versjon : Bytte ledningsnett fra 2,5 10v til t5



kirkis
17/12/09, 16:20
Hallo.

Hvor mye av ledningsnettet er det som må byttes fra 2,5 10v til t5? Motorelektronikken og hjerne, eller er det mer som er forskjellig?

Jeg har OBD2, må jeg da ha t5 motor og ledningsnett fra delebil med OBD2, ell går det fra delebil med OBD1?

Er det store forskjeller på ledningsnettet på 2,0t5 og 2,3t5?

Takker for svar =)

Slettmyr
21/12/09, 23:28
Nettet er likt på 2.0 og 2.3 T5 etter det jeg har forstått. ;)

Vil tro du må bytte motor nettet samt hjerne.

Om du må ha motor fra delebil med OBD2 er jeg ikke helt sikker på, men nettet vil jeg tro du må ha fra bil med OBD2 system, da kontakten på OBD1 er i motorrom og OBD2 i midtkonsollen :)

Sikkert noen som kan bekrefte eller avkrefte dette :D

Morgis
22/12/09, 09:37
Ledningsnettet i motorrommet er likt og kan brukes om hverandre på 20V turbo, om det er OBDII eller OBDII har lite å si, da OBD uniten er integrert i speedometeret.

MEN, problemer oppstår ofte om man bruker ledningsnett eldre enn bilen.
I de fleste tilfeller blir får nyere modeller mer og mer duppeditter til styring, noe de eldre ikke har.
Da jeg brukte OBDII motornettet fra delebilen min (1997mod, på min 1995mod (OBDI), så var det 1 magnetventil jeg ikke hadde brukt for, og lot bare denne kontakten stå ledig.
Ingen problem. Men hadde det vært omvendt, at 95 ledningsnettet skulle brukes på 97modell bil, så ville denne kontakten manglet, og da ville man fått feilkode på OBDII systemet, samt bilen ville tilogmed kanskej gått i nødmodus.

Noe å tenke på :)

Når du kommer til delen med å bygge om fra 10V Siemens/fenix system til 20V Bosch motronic system, så er det mer arbeid.
Tror tilogmed speedometeret må skiftes mht OBD systemet, da jeg tror Fenix systemet bruker Yakazi speedometer fremfor VDO.

kirkis
22/12/09, 18:21
Jeg har VDO speedometer.

Jeg skal kjøpe hel delebil, så ledningsnettet og motoren "hører sammen".
Har også tenkt å ta speedometret fra delebilen. (er det ikke orginalt turbotrykksmåler?)
Spiller det da noen rolle om det er samme årsmodell? Er det mer som må byttes da?

kirkis
26/12/09, 19:43
Delebilen jeg har sett på er en 94modell. Blir det da så mye problemer og ekstra arbeid med ledningsnettet (siden min er 96) at det hadde vært lettere å funnet en annen delebil?
Eller vil det gå greit sålenge jeg flytter over alt fra delebilen til min?