PDA

Vis full versjon : Tektylbehandling 940



JørnM_940
29/10/11, 14:57
Ser at tektylen begynner å flasse av enkelte steder, spesielt på kanalene. Tenkte å tektylbehandle den før det begynner å ruste. Det jeg tenker da er å få den opp i høyden og steame av all dritt. Så har jeg to spørsmål:

1. Bør jeg ha på noe før tektylen? Jeg antar at jeg ikke trenger det.

2. Hvilket produkt bør jeg velge, og hvordan bør jeg påføre det? Har noe steinsprutmasse fra biltema, kan jeg tynne ut den med white-spirit og påføre det med pensel? Eller skal jeg kjøpe av den tynne typen på sprayboks? Eller skal jeg kjøpe et spann med den tynne typen, og bruke sprøyte?

Takk for svar:)

Vetluss
29/10/11, 15:14
venn av meg behandlet nettop bilen sin noen plassser under, han tok bare en vinkelslipier med stålkost elns og pusset vekk alt av rust så brukte han sprayboks. hvor mange strøk husker jeg ikke.. husker heller ikke navnet på produktet, men var kjøpt på merke verksted.

JørnM_940
29/10/11, 16:31
venn av meg behandlet nettop bilen sin noen plassser under, han tok bare en vinkelslipier med stålkost elns og pusset vekk alt av rust så brukte han sprayboks. hvor mange strøk husker jeg ikke.. husker heller ikke navnet på produktet, men var kjøpt på merke verksted.
Er ikke rust, skal bare steame av all dritten med steam-vasker (høyttrykk med varme) og få på tektyl igjen så det ikke begynner å ruste.

Vetluss
29/10/11, 16:49
så lenge du får av alt drittet så tror jeg du skal kunne bare legge på tektyl altså..

metrakit
29/10/11, 16:53
tektyl er ikke tett mot vann så om det blir reint stål noen plass må det grunnes og lakkes før tektyl:P

JørnM_940
29/10/11, 16:55
tektyl er ikke tett mot vann så om det blir reint stål noen plass må det grunnes og lakkes før tektyl:P
Jepp var det jeg trodde jeg også:) Men det er vel først og fremst på kanalene man skal være obs på bart stål, har kjørt uten skvettlapper før. Får legge på litt primer først der da:)