PDA

Vis full versjon : Ekstralys på V70



Tom K
29/10/11, 12:33
Har nå bestemt meg for å sette på et par ekstralykter på bilen min, finnes det noen god løsning som IKKE medfører borring i støtfangeren? Det er uaktuellt å montere lysa bak grillen, er disse brakettene som man monterer bak skiltet noe tess, noen som har bilde av gode montasjer ?

HansM
29/10/11, 12:51
Har nå bestemt meg for å sette på et par ekstralykter på bilen min, finnes det noen god løsning som IKKE medfører borring i støtfangeren? Det er uaktuellt å montere lysa bak grillen, er disse brakettene som man monterer bak skiltet noe tess, noen som har bilde av gode montasjer ?

Har brukt den orginale festebraketten. Den medfører borring, men det er for å få feste i alu-bjelka. Men der så borrer man seg gjennom den miderste lista. Så når våren er her skrur jeg av braketten og bytter ut lista og dytter ledningene bak grilllen. Så synes det ikke noe hull i fanger og bilen ser like dan ut :)

Kjøpte den orginale sats'n med brakett, ledningsnett og bryter.

Ivar Hestø
29/10/11, 13:04
Øy! Hvis du har tid til å vente litt med å montere, så har jeg orginal brakett og diverse ledningsnett til deg! Fikk med et komplett monteringssett (uten bryter?) da jeg kjøpt et sett ekstralys på finn.no for et års tid siden.

Går billig, da ingen i familien har bil det passer på lengre :)

Tom K
29/10/11, 13:06
Passer dette på min 03 mod da ? pris er også kjekt å vite :)

Ivar Hestø
29/10/11, 13:58
Ja det mener jeg da. Iallefall braketten :) Skal få hele rukla for 450 inkludert frakta.

Vil du ha bare braketten, så skal du få det for 250 ink frakt.

Men må få kommet meg hjem fra arbeide før jeg får sendt det, muligens kan jeg få foreldra mine til å rote det fram å pakke det i ei eske til deg.

Tom K
29/10/11, 15:36
Hvis ledningsnettet passer inn på min 03 så tar jeg alt jeg ;)
Noen her inne som kan verifisere dette?

Ivar Hestø
29/10/11, 17:04
Skal sjekke opp hva jeg har liggende. Men hvis gamlingene ikke blir kloke på det, så må du nesten vente til jeg kommer meg hjem fra sjøen, dvs nesten 3 uker.

Husker ikke hva det sto i annonsen om hvilken modell det var, men planen var å bruke det på en xc70 04 modell, og mener det var med dette i bakhodet jeg kjøpte det. Men gamlingene solgte den å kjøpte xc90, så da tok jeg bare lysene og lot resten ligge :)

lilleulv
30/10/11, 12:34
Tror jeg betalt ca 1700 for komplett kitt til min
v70 01, der var det holdeplate, bryter, rele. å alt av kabler, fikk også med stabstag.

GLTOslo
06/05/12, 18:15
Tror jeg betalt ca 1700 for komplett kitt til min
v70 01, der var det holdeplate, bryter, rele. å alt av kabler, fikk også med stabstag.

Kva slags kablar fulgte med? Eg har montert den originale kabelen mellom lys og original kontakt ved batteriet. Rele er en del av dette. Sikring nr 2 stod i fra før, men fortsatt ikkje lys eller strøm til releet. Må ein montere brytar for å få strøm ? Sidan det ligg original kontakt ved luftfilteret antar eg at ledning ligg klart til den originale e-lys brytaren?

JP_Ra©ingTeam
06/05/12, 18:22
bryter må monteres.. og Software må legges inn..

GLTOslo
06/05/12, 18:24
Ligger ledningen klar ved sigarettenneren et sted? Sikker på at man må ha SW?


Såg forressten i ein anna tråd at det ikkje er påbudt med brytar lenger. Nokon som veit om dette stemmer?

JP_Ra©ingTeam
06/05/12, 18:49
regner med dette er snakk om en 00 +++ mod?
vist ja.. Både bryter og SW trengs..

eab
08/05/12, 21:01
Monterte volvo sitt orginale sett med kabler, bryter og brakett til ekstralys på en kamerats 2007modell. Der var det bare å koble til ledningene, sette i sikring og sette bryteren på valgfri plass i midtkonsollen. Trengte ikke noe SW der iallefall.

locked
09/05/12, 23:11
Ligger ledningen klar ved sigarettenneren et sted? Sikker på at man må ha SW?


Såg forressten i ein anna tråd at det ikkje er påbudt med brytar lenger. Nokon som veit om dette stemmer?
Du skal montere brytaren som følger med ved sida av dei brytarane du allerede har til venstre for sigarettennaren. Det er eit printkort nedi der, du skal berre dytte den nye brytaren nedi på valgfri plass.

GLTOslo
18/05/12, 19:51
bryter må monteres.. og Software må legges inn..

Original brytar gjorde susen. SW var ikkje nødvendig.

traktor_power
21/05/12, 16:20
trengst ikkje soft ware.. er berre plug and play. det var det på min 02 ihvertfall

Pusur
16/07/12, 21:08
Sitter med samme prob på min, det er en 05 mod, og den kontakten i motorrommet gir strøm 24/7 og nekter å adlyde bryteren i kupeen...
Prøvd å snakke med volvo, men de er like blanke som meg. Anyone?

GLTOslo
16/07/12, 22:55
Det var plug and play på min. Du har original ledning med rele, og original bryter?

locked
16/07/12, 23:40
Sitter med samme prob på min, det er en 05 mod, og den kontakten i motorrommet gir strøm 24/7 og nekter å adlyde bryteren i kupeen...
Prøvd å snakke med volvo, men de er like blanke som meg. Anyone?
Det er alltid strøm på den kabelen. Det er den tynne som er signalet og det er jording.

Tjukk rød på 30 på rele
tynn rød fra 30 på rele til 86 på rele
den tynne kabelen i pluggen skal på 85 på releet
to tjukke kablar frå 87 på rele til ekstralys.

ekstralysa skal jordast på egna jordingspunkt.

Såleis kan du lage el.nettet sjølv men du må ha brytaren for at det skal fungere! :)

havardr
23/08/12, 21:01
Noen sovet ha et slikt orginalt sett med fester koster?