PDA

Vis full versjon : 240AT vil ikke starte.



jallamekk
29/10/11, 10:38
Hei, jeg begynner å bli litt frustrert. og har holt på med bilen litt for lenge nå og trenger noe tips. har en 240 2,3a som jeg ha rbygget turbo på. den vil ikke starte heilt plutselig. jeg har stilt registeret så det er på merkene, nye plugger,pluggledninger,fordelerlokk,rotor og fordeler lokk, den får bensin frem, har renset forgasseren og jeg har gnist på alle pluggene ? men selv når jeg tauer den for å prøve å starte an så er det ikke tegn til liv. og den sveiv som ei klokke noen dager tidligere..
kompresjon er det å...

men her om dagen dreiv meg og en kompis å prøvde oss litt frem så så tok ut plugg nummer to og kinnet så startet den og sveiv så "bra" som den gjør på 3 sylindere :P

begynner å skjønne mindre . er det noen som har noe tips eller noen som har vert henni lignende ? hadde hjolpe mye :P

Batland
29/10/11, 16:45
Hei, jeg begynner å bli litt frustrert. og har holt på med bilen litt for lenge nå og trenger noe tips. har en 240 2,3a som jeg ha rbygget turbo på. den vil ikke starte heilt plutselig. jeg har stilt registeret så det er på merkene, nye plugger,pluggledninger,fordelerlokk,rotor og fordeler lokk, den får bensin frem, har renset forgasseren og jeg har gnist på alle pluggene ? men selv når jeg tauer den for å prøve å starte an så er det ikke tegn til liv. og den sveiv som ei klokke noen dager tidligere..
kompresjon er det å...

men her om dagen dreiv meg og en kompis å prøvde oss litt frem så så tok ut plugg nummer to og kinnet så startet den og sveiv så "bra" som den gjør på 3 sylindere :P

begynner å skjønne mindre . er det noen som har noe tips eller noen som har vert henni lignende ? hadde hjolpe mye :P
Hvorfor skulle forgasseren renses?

Er forgasseren korrekt skudd sammen igjen? Jeg har sett det mest utrolig når folk har forgassermekket selv.

Hvis du skrur av lokket på forgasseren, løfter opp fjæren og ser ned i stempelet, er begge hullene i bunnen på stempelet på spjeld siden av dysen?
Er belgen tett?
Er flottørhøyden noenlude korrekt?
Hvis du tar en komptest og teller 5 stk. kompresjoner pr. sylinder, hva viser kompmåleren da?

jallamekk
29/10/11, 17:26
tenkte vist det var gåen membran eller flotøren var hengt opp el.
jeg har ikke pelt i fra hverandre mer en det jeg trenger så den er det ja :)

ja
ja
det var på 7-8 en plass. jeg vet ikke helt hva som er vanelig men forskjelden var ikke stor..

Knallert
29/10/11, 19:35
Regner med du sjekka registeret etter at startvanskene oppsto, skader ikke å sjekke enda en gang :)

Siden den starta med 3 plugger og ikke viser livstegn med alle 4 så kanskje coil eller tenningsmodul ikke leverer varene?

Har du stifttenning? sjekket åpning eller om stiften er brent, kondensator ok?

Man kan få gnist men problemet er at energien/ladetid på coil reduserer gnisten såpass,at med alle 4 plugger montert ikke fins tilstrekkelig energi for å antenne bensin/luftblandingen.
Gnisten må ha et minimum av energi for å klare å antenne blandingen, fet/mager blanding kombinert med et 8v volvo forbrenningskammer krever sitt :)

En frisk gnist er blålig i fargen og holder du coilledningen mot jord når du kinner motoren så skal gnisten klare å hoppe ca. 3-4mm minimum.
Bare en ide, kjipt å stå i stampe og ting ikke funker. :)

jallamekk
31/10/11, 16:47
Regner med du sjekka registeret etter at startvanskene oppsto, skader ikke å sjekke enda en gang :)

Siden den starta med 3 plugger og ikke viser livstegn med alle 4 så kanskje coil eller tenningsmodul ikke leverer varene?

Har du stifttenning? sjekket åpning eller om stiften er brent, kondensator ok?

Man kan få gnist men problemet er at energien/ladetid på coil reduserer gnisten såpass,at med alle 4 plugger montert ikke fins tilstrekkelig energi for å antenne bensin/luftblandingen.
Gnisten må ha et minimum av energi for å klare å antenne blandingen, fet/mager blanding kombinert med et 8v volvo forbrenningskammer krever sitt :)

En frisk gnist er blålig i fargen og holder du coilledningen mot jord når du kinner motoren så skal gnisten klare å hoppe ca. 3-4mm minimum.
Bare en ide, kjipt å stå i stampe og ting ikke funker. :)

kan jo sjekke det igjenn forsåvidt :) tenkte å prøve med en anna coil og tenningsmodul i dag ja :) skal tenke litt på det. takk for tipset :) ja begynner å bli passe lei av å stå å stampe :P men syns det er så rart for alt er jo igrunn sånn som det skal. men det er ikke et smell i eksosen når jeg prøver å taue den en gang.. men men.. er vel noe annet jeg har oversett :P