PDA

Vis full versjon : USA blinklys



gompen
28/10/11, 16:13
Hei.
Eg har sett at det det er flere som skaffer seg USA blinklys til S60. Men hva er det som er spesielt med disse?

Tom K
28/10/11, 18:23
Regner med at de tar to-polet pære så du får orange parklys

FroBe
28/10/11, 20:51
Er det slike som krever 1157A pærer?
De er i tilfelle vanskelige å få tak i, men jeg fant en 10-pakke til kr 80 på eBay.

mister j
28/10/11, 21:01
Må også bytte holder...
Kjøpes hos din volvoforhandler. Da følger det også med pærer.
Koster 2-400,- husker ikke nøyaktig

Vatnehol
28/10/11, 22:17
Hei.
Eg har sett at det det er flere som skaffer seg USA blinklys til S60. Men hva er det som er spesielt med disse?

ser tøft ut! :D

gompen
29/10/11, 15:29
Får nok gå til innkjøp av slike da;)

Vatnehol
29/10/11, 18:13
merk at dette er ikke lovlig på norske veier. politiet har aldri sagt noe på mine, fikk ener feil på de på siste eu kontroll.
frøkna fikk ingen feil.

en jeg vet om i ålesund fikk 3500kr i forelegg når han ble stoppet i teknisk kontroll for feil lysbruk, men han kjørte en audi med usa blink

Eivind U
30/10/11, 13:25
Kan det ikke programeres om til USA blink på volvoene ? Mener dette er mulig på mange VAG biler.

Må man kappe i ledningsnettet for å bytte holderen og få dette til å funke ?

mister j
30/10/11, 16:33
Nope... Kabel og plugg er ferdig med tre ledere...
Må bare ha pæreholder og ditto pære...

eab
01/11/11, 22:26
Jeg kjøpte fra v-parts. Kom i den orginale volvoinnpakkinga til 249 kroner. Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva som ser best ut, akkurat nå har jeg plukka bort de orginale parklysene og kjører med bare gule "parklys".

Eivind U
06/11/11, 16:55
På min S60 08mod ser det ut som det bare er 2ledere inn på blinklyspæra, er merket 1-2-3 og det går kun ledning inn på 2 og 3 på den kontakten.

wilecat
09/11/11, 09:41
merk at dette er ikke lovlig på norske veier. politiet har aldri sagt noe på mine, fikk ener feil på de på siste eu kontroll.
frøkna fikk ingen feil.

en jeg vet om i ålesund fikk 3500kr i forelegg når han ble stoppet i teknisk kontroll for feil lysbruk, men han kjørte en audi med usa blink

Det har med regelen om parklys å gjøre.
Parklys skal være hvitt i norge, men man kan koble de slik at man har hvitt park når tenning er av og de gule tar over når du starter bilen.
Det er lov..
Smutthull hilsen gutta som bygger gamle amerikanere..

Morgis
09/11/11, 10:03
Det har med regelen om parklys å gjøre.
Parklys skal være hvitt i norge, men man kan koble de slik at man har hvitt park når tenning er av og de gule tar over når du starter bilen.
Det er lov..
Smutthull hilsen gutta som bygger gamle amerikanere..

Det der var god lesing ! dette skal da helelr ikke være noe problem ved eu-kontroll ?

FroBe
09/11/11, 11:51
Jeg fikk beskjed av forrige eier om at jeg måtte sette i gule 1157A blinklyspærer for at bilen skulle være godkjent ved kontroll, han hadde rotet vekk dem han selv hadde kjøpt.

Må jeg i tillegg montere ekstra pæreholdere og små hvite parklyspærer for at bilen skal være lovlig?

Morgis
09/11/11, 12:58
1157A=Amber=Gul. 1157 standard blank. Begge har 2 glødetråder.
1156 er enkeltrådet.

Du har ikke en ledig pæreholder mellom blinklys og kjørelys slik de europeiske har?
Den er i såfall til hvitt parklys.

Vatnehol
09/11/11, 14:59
Det har med regelen om parklys å gjøre.
Parklys skal være hvitt i norge, men man kan koble de slik at man har hvitt park når tenning er av og de gule tar over når du starter bilen.
Det er lov..
Smutthull hilsen gutta som bygger gamle amerikanere..

usa blink etter hva jeg har snakked med bt i ålesund går under markerings lys, og de ska lyse til siden, og ikke fremover slik som det blir med ombygd usa blink, har merket meg nesten ny volvo, husker ikke modell, den hadde markeringslys ut til siden i lykta originalt.

men jeg regner med dette er opp til hver enkelt bt å bedømme hva det går under :p

Morgis
09/11/11, 15:15
de fleste volvoer av nyere årgang har gule markeringslys på sidene.
Men har alltid reagert litt på hvordan bmw 5serie og volvo s60 har klart å "presse" terskelen til gule sidemarkeringslys inn mot grillen.. De har jo faktisk fiberlys rundt hjørnet og inn over hovedlyktene..
disse gule lysene på bmw-en og volvoene koblet på tenninga, slik at de ikke lyser som parklys men kun som kjørelys?

http://www.motorsportchannel.com/7_auto_section/bmw/bmw_5_series_launch/images/bmw_5_series07_lights.jpg
http://www.gotbroken.com/wp-content/uploads/2010/02/2011-Volvo-S60-Front-Light-View-588x441.jpg

TomRK
10/11/11, 20:59
Jeg fikk beskjed av forrige eier om at jeg måtte sette i gule 1157A blinklyspærer for at bilen skulle være godkjent ved kontroll, han hadde rotet vekk dem han selv hadde kjøpt.

Må jeg i tillegg montere ekstra pæreholdere og små hvite parklyspærer for at bilen skal være lovlig?

Har godkjent tre sånne fra usa og bare satt inn pæreholder og pære der europarklyset skal være. Gulskinnet i hjørnene har bt ikke brydd seg med da:p
Dette var i Drammen og Trondheim forøvrig.

Apexi94
30/05/14, 17:22
Tar opp igjen denne tråden. Fikk usa-blink med pæreholder og pære til min -05 S60, men når eg monterte, og prøvde så fekk eg ingen konstant lys fra pæra. Står 3 lederer inne i pæreholder, men kun 2 på kontakten som en drar ut.

Slik eg forstod på folket her og på diverse sider skulle dette ve plug'n play, men det er det ikkje!

ojacobs1
28/06/14, 13:39
Tar opp igjen denne tråden. Fikk usa-blink med pæreholder og pære til min -05 S60, men når eg monterte, og prøvde så fekk eg ingen konstant lys fra pæra. Står 3 lederer inne i pæreholder, men kun 2 på kontakten som en drar ut.

Slik eg forstod på folket her og på diverse sider skulle dette ve plug'n play, men det er det ikkje!

Den tredje lederen i kontakten forsvant i 2004 eller noe tror jeg. Du må "jumpe" fra ditt eksisterende parklys...

Ole

20VS60
14/06/15, 18:46
Her kommer 15 graders regel inn til siden. Da er det lov. Ikke rett frem, da blir det kr. 360.- i gebyr.
usa blink etter hva jeg har snakked med bt i ålesund går under markerings lys, og de ska lyse til siden, og ikke fremover slik som det blir med ombygd usa blink, har merket meg nesten ny volvo, husker ikke modell, den hadde markeringslys ut til siden i lykta originalt.

men jeg regner med dette er opp til hver enkelt bt å bedømme hva det går under :p

FroBe
28/06/15, 18:43
En ting jeg ikke tenkte på med slike pærer er at det permanente parklyset ødelegger den oransje lakken på pæreglasset i løpet av noen år, jeg fikk toer-mangel på EU-kontrollen på disse pærene siden blinklyset var blitt nesten hvitt .

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk

Jakke
06/07/15, 00:40
Feil parklys er etter de nye reglene kom en toer-feil. Dermed kan ikke manglende parklys eller parklys med feil farge gi deg pass med to enerfeil.

jacobsen
06/07/15, 10:32
En ting jeg ikke tenkte på med slike pærer er at det permanente parklyset ødelegger den oransje lakken på pæreglasset i løpet av noen år, jeg fikk toer-mangel på EU-kontrollen på disse pærene siden blinklyset var blitt nesten hvitt .

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk

Hva slags pærer hadde du? Original, kina?
Hadde selv IPD pærer, og de begynte å flasse litt etter et år eller to.

Pæreskift må man uansett ta høyde for etter noen år :)

Morgis
06/07/15, 14:32
anbefaler pærer fra feks GE, da de har lang erfaring med US pærer