PDA

Vis full versjon : bygging av anlegg i volvo 850.



xvegard91
27/10/11, 21:04
Hei. Noen som har forslag på åssen man skal bygge anlegg i en volvo 850 sedan?
Har nå:
2x12"pioneer subbere
1x kicker 850x4 forsterker
1xMagnat 800x4 forsterker

trenger noen gode tips/råd og eventuelt bilder. Tusen takk for svar :)!

Vegard.

mrstfu
27/10/11, 23:05
bredden på kassa kan være køddent i sedanen, er endel mindre plass i bredden enn på stv, men kan jo alltids prøve. ellers er det flere, blant annet meg, som har skrudd forsterkeren fast på baksiden av den minste delen av baksetet, med kabler kommende opp i bunn. da behøver du bare vippe frem setet for å ha justeringsmuligheter på ampen.

om du har spiller til det, hadde jeg fått tak i et sett med kraftige 5.25", muligens med tilhørende delefilter og diskant (til dashbordet), og satt de på den ene 4kanaleren din, sammen med et par kraftige 6-6.5" koakser i bakdørene (originalt fra volvo er dette 6"elementer, som bortimot INGEN lager, men det skal kunne modifiseres på en eller annen måte så du får plass til 6.5").

den andre ampen, eller helst en monoblokk hadde jeg da kjørt kun på basskassa. ledninger trekker du fra batteriet og gjennom torpedoveggen, enten via gummiplugg bak fjærbeinsskåla på passasjersiden av bilen i motorrommet, eller via svart K-rør under bremsevesketanken, begge kommer ut bak sparkeplata på sin respektive side.

videre legger du strøm og signal til amp under innerlistene i dørkarmen, lønner seg å legge signal på en side og strøm på den andre. de nerde strides om hvor viktig det er å unngå forstyrrelser på signalkabel, eller om det er noe å bry seg om i det hele tatt, men du får langt bedre plass om du legger på begge sider.

til verks, mann.

850GLTsilver
28/10/11, 09:48
videre legger du strøm og signal til amp under innerlistene i dørkarmen, lønner seg å legge signal på en side og strøm på den andre. de nerde strides om hvor viktig det er å unngå forstyrrelser på signalkabel, eller om det er noe å bry seg om i det hele tatt, men du får langt bedre plass om du legger på begge sider.

til verks, mann.

Er reelt sett ikke noe problem.
DC i strømkabelen er ikke noe som stråler, og skjermingen på signalkablene fikser det meste.
Er langt viktigere å sørge for riktig jording av saker og ting.

Men jeg ville tatt jobben og tatt ut interiøret for å legge strømkabelen ned under platene i gulvet der.
Følg gjerne de kanalene som alt ligger der.
Samme med signalkablene.

mrstfu
28/10/11, 10:58
Men det tar så lang tiiiiid, vil ha lyd nåååå....;-)

850GLTsilver
28/10/11, 13:34
Luftstrekk.
Rett fra sig-uttak og til forsterkeren der den ligger på hattehylla:D

mrstfu
28/10/11, 13:39
Ikke dumt det. Lettiklammer rett i takfôret.

kirkis
28/10/11, 16:35
Er ikke helt sikker på akkurat hva du vil ha hjelp med, men her ser du hvertfall litt hvordan jeg har lagd kassa mi.
http://i733.photobucket.com/albums/ww337/churchviolence/DSC00804.jpg
http://i733.photobucket.com/albums/ww337/churchviolence/DSC00806.jpg

Her er en dårlig tegning av hvordan den er.
http://i733.photobucket.com/albums/ww337/churchviolence/3D-Modelbak.jpg

Jeg hadde, 2x12" i den kassa, men den ble litt stor for subbene mine, men det kan du jo justere selv. Nå har jeg ei som er nesten lik, bare med subbene inn mot seteryggen.

mrstfu
28/10/11, 22:59
du har vel ikke mål på den første kassa, kirkis? har hatt lyst på noe som ligget over demperfestene bak selv, med 2x10, kanskje.

kirkis
28/10/11, 23:17
Har desverre ikke det akkurat nå, men kan ta mål når jeg skal hjem neste helg, hvis det går greit?

mrstfu
29/10/11, 01:12
neida, da kan jeg heller ta mål av min egen, så det blir mest mulig nøyaktig. tviler på jeg bygger noe før det blir 855 uansett, men jeg likte designet veldig godt. lukket kasse?

850GLTsilver
29/10/11, 11:42
Likte den kassa selv jeg.

Min egen søte hvite -95-modell bør få en slik.

Noen som kan selge meg sånn 12-14 timer ekstra i døgnet eller?

kirkis
29/10/11, 16:16
Har ikke noen ekstra timer du kan få, men henter du den kan du få kassa xD
Den er lukka ja.

850GLTsilver
29/10/11, 23:12
Får ta den på min neste tur til....... Brummundal???

Hmmm. Blir greit det tenker jeg.

kirkis
29/10/11, 23:31
Hørtest ut som ett sted du var ofte ja :P

850GLTsilver
30/10/11, 10:24
Oh Yeah.. Hver.... Nåvel, vi sier ikke mere om det.

Hvor store er hullene du etterlater i kassa? Eller følger elementene med????
(Har ikke bruk for flere elementer.)

Dette da jeg har et utvalg elementer som kunne finne på å passe inn der.

kirkis
30/10/11, 12:49
Hehe :p

Elementene på bildet er 12", og bor på søppeldynga:p
Hullet til ledningene inn til elementene er fuget, så sitter ikke Terminal i kassa.