Vis full versjon : Hva veier 5syl motorene?
Hvor mye veier f.eks 2.3turmomotoren?
tenker du komplett med eller uten girkasse??? lurer litt på dette jeg også ;)
850GLTsilver
28/10/11, 14:35
B5254FS veier 153Kg.
Og da må man regne på redusert vekt iforholt til turbomanifold, men økt vekt pga turbo....
Og hva er en motor, egentlig? Kun bunnpanna, blokk og topp, eller alt omliggende apparaturer for å regulere og hjelpe motor? Definisjonsspørsmål, det der.
Og da må man regne på redusert vekt iforholt til turbomanifold, men økt vekt pga turbo....
Og hva er en motor, egentlig? Kun bunnpanna, blokk og topp, eller alt omliggende apparaturer for å regulere og hjelpe motor? Definisjonsspørsmål, det der.
i mitt tilfelle tenker jeg komplett turbomotor uten girkasse dvs løftet ut av bilen med minst mulig demontering.... om du skjønner:rolleyes:
Alt av kabler, slanger og rør koblet fra, girkasse skrudd av, og eksos demontert på manifold, så manifold følger med?
drøyt 200kg, noe mer kanskje. 220.
Jeg vil tippe på 165-170 kg. B230FT komplett med manifolder og alt, ligger på ca 175kg
Takker for svar. Bare kjør på videre om noen vet vekt påmeldte av 5.syl motorene.
Girkasse er egentlig uinteressnt i mitt tilfelle, motoren skal rettstilles å krafta skal føres bakover :)
Så det mest interesenge for meg er motoren, da med servo, dynamo,innsug og grenrør.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.