PDA

Vis full versjon : [LØST S60 2002 - Bagasjeluka låser seg opp når jeg skrur av parklyset



aarnes
27/10/11, 17:50
Folkens, jeg har fått en morsom feil på bilen.(Nei jeg har ikke lest ut feilkoder ennå)

Det går ikke lenger å åpne bagasjeluka for hånd, den er låst hele tiden.
Microbryteren reagerer hvertfall ikke.

MEN:

Når jeg vrir lysbrytern fra park til 0, så låser bagasjen seg opp, og jeg må gå ut å lukke igjen luka.

Morro, hva?

Noen som har vært borti dette før?
skal såklart lese ut feilkoder, men imellomtida kanskje noen har noen gode tips? :)

Dimmur
27/10/11, 17:59
Ledningsbrudd til bakluka? Hvis du har brudd i jordledningen som går ut i bakluka kan du få en del rare feil. Hadde en nyere S40 der jordledningen var røket nesten helt av, bare 2-3 kordeler som ikke var røket, og den oppførte seg rart. Der var bruddet der ledningen gikk fra karosseriet over til hengslene.

aarnes
27/10/11, 18:03
Aner ikke, men mistenker at det kom etter at jeg vasket bilen ;)

Vatnehol
27/10/11, 19:07
jeg hadde lednings brudd fra den som går inn i bakluka fra bilen, du ser den til venstre når du åpner. akkurat i bøyen. volvo mente på det var mikrobryteren for den var svak, den kostet 1300 kr. funket forsatt ikke. så da fant jeg ledningen

Alfs80
27/10/11, 19:59
du får la være og slå av park lyset da hehe:)Var borti det samme med min s80 men under fart åpna luka seg bare.litt slitsomt på langturer da men men.Skulle skifte skilt lys på bilen men der var ikke noe sette pærene i så jeg mistenker feilen kommer fra håndtaket på bakluka eller:)

aarnes
28/10/11, 06:45
Problemet er løst.
Ser ut som en styreenhet som hadde hengt seg opp. jeg trykka på den gule knappen på fjernkontrollen, og da gikk alt tilbake til normal status.