PDA

Vis full versjon : få av rattlås



Audun
27/10/11, 16:59
Har en jordbil som jeg ikke har nøkler til lenger, har rivd ut kontakta og kortslutta den så den fyrer, men litt kjett å kjøre rett fram :p Noen tips til hvordan en kan få av rattlåsen? har borra opp som faen og prøvd å vri rundt men det henger rimelig godt på :p
gjelder en 740.

Espen Hveding Nordgård
27/10/11, 17:29
Må vel ratt av med hele greia. Sitter to knekkbolter på undersia av rattstammen, de er gull-farga med et konisk hode. Bor ut de så skal den gå ann å ta helt av.

Eventuelt ta et langt jernstag igjennom rattet å knekk shiten...

(tar ikkeno ansvar for eventuelt missbruk av info eller at rattlåsen låser seg igjen)

Audun
27/10/11, 17:37
jaha, da får jeg prøve litt til,, tenkte å slippe å demontere hele dritten, så får borre å bryte å rive å se hva som skjer :P

Espen Hveding Nordgård
27/10/11, 17:49
Du tenkte ikke på å dirke den opp før du borra filler av den? :p
En liten dose krutt eller ei hagle burde vel også gjøre susen! :D

Audun
27/10/11, 17:59
Jeg prøvde, men ble drittlei og gikk berserk med drillen :P

s4nd3r
27/10/11, 18:49
slegge? av med ratte så du enkelt kommer til rattlås dingsen, og smør til...
WV karasmelle var det nokk med ett hammerslag... dritt bil.. :P

Espen Hveding Nordgård
27/10/11, 18:58
Prøv å sveis fast ei 1/2 pipe til der nøkkelen skal sitta, så bruker du en latmansarm, og da må det vel gå ann å vri rundt? :p

Motstand
27/10/11, 19:14
Knekk det opp med et spett:).

OBS: den kan låse seg i fart hvis du knekker halvveis!

Audun
27/10/11, 19:44
Her var det mye gode å rare forslag! :D SKal prøve igjen etter jobb i morgen.
tar med øks,motorsag,spett,slegge,vinkelsliper så skal det nok være muligheter :D

Espen Hveding Nordgård
27/10/11, 19:45
Da skal du nok klare det ;)

Svirre
28/10/11, 01:36
Lag deg et hakk med hammar og meisel på knekkboltene, deretter slå i den retnings slik at du kan løsne de. Luftdor er også et alternativ, eller en J***** av en vannpumpe/rørtang ;) Brukte det når jeg satte inn ny rattlås på min 945.

SirKim
28/10/11, 07:02
dirke er det letteste! Går fortere enn å knekke oxo, samt mye mer sikkert, for dirker du, så går ikke låsen på igjen i fart med mindre du sette låsen tilbake til 0.

Drive å drille å herje tar tid + det ser helt jævli ut etterpå. jeg brukte bare en wize-grip tang for å få ut knekk-boltene når jeg skulle demontere tenningslåsen på en bil da den skulle tas vare på å selve bilen skulle hugges. (dash var demontert da men)



Slegge å andre rare ting folk kommer med her er bare å drite i. Dirk! men du har jo ødelagt tenningslåsen nå, så da tar du ut knekkboltene å tar vekk hele dritten :)
Tar bare vare på den bakerste delen av tenningslåsen så du kan starte bilen med en skrutrekker eller noe annet fint som passer i hullet :)

Audun
28/10/11, 19:02
heheh, jeg tok en slegge å meisel å kløyva hele dritten i 2! :P stålet var jo lagd av kakedeig eller no :P