PDA

Vis full versjon : Tankmåler på 89 740 lever sitt eget liv



Geitung
27/10/11, 16:07
Som topic sier så lever tankmåleren på 740en sitt eget liv. Den fungerte ikke så da tok jeg ut tankarmaturet ut og byttet alle ledningene å da fikk jeg liv i måleren. Det er liv i måleren men den beveger seg enten frem og tilbake eller så står den på 3/4 full eller på reserven.

Det var en jording på selve armaturet som var vekke men den har jeg loddet på ny ledning men ikke koblet den noe sted. Kan denne være problemet?

Det kan virke som at måleren eller noe i armaturet blir påvirket når jeg gir gass.

Kan statisk elektrisitet ha noe å gjøre?

På forhånd takk for svar :)

Mvh

Espen Hveding Nordgård
27/10/11, 16:11
Dette er det mange tråder om nedover her :p

Prøv å koble jordinga til karosseriet så kanskje det hjelper, men dette er desverre en vanlig feil på 740.
På gassere pleier den å holde, men biler med innsprut er det helt håpløst.
Har selv samme problemet på min GLT, følger turtelleren innimellom...

Det skal hjelpe å gå over loddepukter på baksider av speedo :)

Statisk elektrisitet tviler jeg sterkt på at det er.

Svirre
28/10/11, 01:37
Her er det en av to muligheter. Enten så er det armaturet i tanken eller måleren. Standard feil til de grader i 7 serien.

Geitung
28/10/11, 08:06
Dette er det mange tråder om nedover her :p

Prøv å koble jordinga til karosseriet så kanskje det hjelper, men dette er desverre en vanlig feil på 740.
På gassere pleier den å holde, men biler med innsprut er det helt håpløst.
Har selv samme problemet på min GLT, følger turtelleren innimellom...

Det skal hjelpe å gå over loddepukter på baksider av speedo :)

Statisk elektrisitet tviler jeg sterkt på at det er.


Her er det en av to muligheter. Enten så er det armaturet i tanken eller måleren. Standard feil til de grader i 7 serien.

Måleren min følger turtelleren den og. Får prøve å sette ledningen på jord en dag :)

Armaturet har vært ute og det virket helt fint :) Blir vell og få ut instrumentpanelet å se på baksiden. vet at printplaten ikke ligger helt som den skal.

Svirre
28/10/11, 17:37
Måleren min følger turtelleren den og. Får prøve å sette ledningen på jord en dag :)

Armaturet har vært ute og det virket helt fint :) Blir vell og få ut instrumentpanelet å se på baksiden. vet at printplaten ikke ligger helt som den skal.

Kan være selve måleren også. Finner du ingen svakheter på printkortet så er det måler innmaten.

Geitung
29/10/11, 13:47
Må jeg ha av hele printkortet for å se loddingene?

Svirre
29/10/11, 20:35
Må jeg ha av hele printkortet for å se loddingene?

Usikker, men du ser om du må brette fram printkortet hvis det går noen kretser inn på baksiden av printkortet. Ellers så ser du om det er noen kretser som ikke er hele. Du kan også lodde opp igjen alle punktene på måleren for å være sikker :)

Geitung
30/10/11, 22:55
Usikker, men du ser om du må brette fram printkortet hvis det går noen kretser inn på baksiden av printkortet. Ellers så ser du om det er noen kretser som ikke er hele. Du kan også lodde opp igjen alle punktene på måleren for å være sikker :)

I det jeg kunne se så så det jo relativt greit ut men jeg så det at loddingene ligger bak på printkortet