PDA

Vis full versjon : fjernkontroll programering.



moseidmoen
27/10/11, 15:24
heisann, jeg har bare en fjernkontroll til mon 03 mod v70N og ville gjerne hatt en til.

har fått høre at alarm og startsperra er styrt av denne.
ringte det lokale bilverkstedet (bilforum sør) og spurte hvordan det var med og få tak i en ny fjernkontroll, dem skulle ha 2300,- for fjernkontrollen og ca 650 for programeringa.

så spurte jeg om det gikk an og bare få tak i en gammal fjernkontroll også programere denne til og funke på min bil, noe dem mente gikk ann.

så fant en gammal en på ebay til 150 kroner. men da jeg ringte ut igjenn i dag for og høre når tid jeg kune få time til og få gjort dette så sa dem plutselig at det ikke gikk ann.

jeg tenker litt som så at den har jo vært programert ei gang tidligere så hvorfor i alle dager skal det ikke kunne gå ann og slette den gamle programeringa og så programere den til og funke på min bil?

er det bare de på verkstedet som er interessert i mersalg eller fikk jeg feil informasjon første ganga?

er litt surt om jeg ødelegger den ene jeg har og ikke kan komme noen vei med bilen pga startsperra.

noen som vet no mer om hvordan dette funker?

850GLTsilver
27/10/11, 17:50
Er ikke helt enkelt å få fatt i riktig sender på Ebay.
Dette da disse fjernkontrollsettene er litt forskjellige i forskjellige markeder.
Og da er oppdelingen sånn omtrent slik at vi her i Norden og Europa unntatt England har en type sendere, England er sære og har sin egen, og USA/Canada har sin egen...
Mellom disse kan man ikke få senderne til å fungere på biler fra et annet område.

Tips:
Let på Ebay igjen, men noter deg alle tall og koder som er på baksiden av senderen din.
Når du finner noen som selger sendere med lik merking, så er du nær målet.
DA kan verkstedet få programmert opp senderen til å passe din bil.

moseidmoen
27/10/11, 21:27
jeg har fått tak i en som er lik den jeg har.

problemet var at dem mente det ikke gikk ann og prgramere en "brukt" fjernkontroll til og fungere på en annen bil enn den som den allerede var blitt programert opp mot.

stemmer dette?

850GLTsilver
28/10/11, 09:25
jeg har fått tak i en som er lik den jeg har.

problemet var at dem mente det ikke gikk ann og prgramere en "brukt" fjernkontroll til og fungere på en annen bil enn den som den allerede var blitt programert opp mot.

stemmer dette?


At den alt er blitt brukt skal selvfølgelig ikke ha noenting å så.
Så her er forhandleren ute etter å selge fjernkontroll ja.
Se bare på Ebay. Er vel hundrevis av fjernkontrollere som omsettes der.
Og dette skjer ikke uten at folk får brukt de?

MadAss
29/10/11, 19:13
Problemet er det at du er nødt til å ha koden til fjernkontrollen. Har du denne, skal det gå fint. Men hver fjernkontroll har hver sin kode. Mulig at det ikke er koder på fjernkontroller i andre land. USA har jo en helt spesiell type.

moseidmoen
31/10/11, 19:15
sendet mail til ett ana volvo verksted i området, fikk akkurat samma svaret av de. så tydelig dette faktisk er ett problem?

FroBe
04/11/11, 08:03
Brukte fjernkontroller fra 90-tallet kunne man ofte programmere selv, men etter år 2000 ble det vanskeligere.
Slik jeg har forstått det må du ha en unik kode (10-sifret / strekkode?) som står på plastposen fjernkontrollen ligger i når den er ny. Det er antagelig ingen bruktselgere som har tatt vare på denne plastposen, dermed er det bortkastede penger å prøve å kjøpe slike fjernkontroller brukt.

Min bil er bruktimportert fra USA, dermed har jeg tatt sjansen på å bestille en ny og uåpnet fra eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-Volvo-Alarm-Remote-S60-80-V70-XC70-XC90-/180675475212?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1118f70c). For å få rett fjernkontroll måtte jeg oppgi VIN-koden på bilen.

angerman
06/11/11, 12:22
du må ha koden fra innpakkinga. jeg jobbet på bilforum sør fra 2004-2009. der jobbet det en luring på lageret som tok ut alle fjernkontrollene og kastet plasten.... tok så mye plass i hylla mente han. da var jo alle ubrukelige og måtte kastes...

850GLTsilver
06/11/11, 13:00
Deilig å ha gammel bil ja.

Fikk akkurat to sendere fra unaiten, tok akkurat 20 sekunder å få de programmert.
Så nå har frua også fjernstyrt sentrallås.

Men på de nye så har de surra det til for oss gjørdetselvere ja.

angerman
06/11/11, 13:17
bra er det, skal ha noe og leve av vi også:)

850GLTsilver
06/11/11, 13:29
bra er det, skal ha noe og leve av vi også:)

HRRRMPFFFTFFF :p

angerman
06/11/11, 14:58
hehe :)