PDA

Vis full versjon : Trekkraft i XC90 2,5T



Aartun
27/10/11, 09:09
Jeg er i startfasen på søken etter ny bil, og vi har i familierådet funnet ut av en XC90 vil fylle våre ønsker ganske bra.

Det jeg har plukket ut som ett alternativ er en 2,5T, er denne sterk nok å dra ei medium (1500kg) campingvogn med, og er automatkassen god nok til å takle dette med fjelloverganger og autobahn og det en ferietur fører med seg? evt. med ekstra oljekjøler montert.. (har lest her inne at man skal være litt forsiktige med disse kassene..) prisklassen vi sikter til er akkurat nå tilsvarer 2004 -2006 mod.

gaupe
27/10/11, 10:42
Les denne også:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=29830&highlight=xc90

Har denne motoren i ein 2004 S80 2,5T, det er ingen racerbil med litt vekt på kula, men den er sterk, og du får nok mange trumfpoeng på shellkortet ditt, på ein slik tur også :)

Aartun
27/10/11, 12:54
Hehe...er ikke veldig ute etter å sponse Jensemann men...
Har vært gjennom den tråden ja, og noen andre og fått litt nyttig info ang diverse..
Trenger ikke noen racerbil, er jo på ferie :) men den må kunne holde farten i oppoverbakkene og klare forbikjøringer noenlunde greit. er jo (egentlig) statlig begrenset til 80kmt med vogna på slep.

gaupe
27/10/11, 13:36
Hehe...er ikke veldig ute etter å sponse Jensemann men...
Har vært gjennom den tråden ja, og noen andre og fått litt nyttig info ang diverse..
Trenger ikke noen racerbil, er jo på ferie :) men den må kunne holde farten i oppoverbakkene og klare forbikjøringer noenlunde greit. er jo (egentlig) statlig begrenset til 80kmt med vogna på slep.

Tvilar på at du skal plagast så veldig med å følge normal trafikk med den motoren, det er ein sterk motor på alle måtar, og du har eit trimpotensiale på den også.

Sjølv om det er i slike situasjonar, det hadde vore kjekt med 100 hk ekstra.

Vatnehol
27/10/11, 17:20
jeg har 2.4T, chippet, jeg har hatt hestehenger på sleppet, og det gikk fantastisk, har noen utrolig bratte tunneler her på sunnmøre, og det gikk som det suset!

Aartun
27/10/11, 22:50
Tvilar på at du skal plagast så veldig med å følge normal trafikk med den motoren, det er ein sterk motor på alle måtar, og du har eit trimpotensiale på den også.

Sjølv om det er i slike situasjonar, det hadde vore kjekt med 100 hk ekstra.

Ja som jeg har forstått så skal girkassen tåle litt ekstra dersom man bare tar vare på den, og ikke gir full gass med campingvogn på kald bil...
har tenkt at jeg kunne spandert på en chip dersom det skulle vise seg å bli litt kjedelig uten :)

Aartun
27/10/11, 22:53
jeg har 2.4T, chippet, jeg har hatt hestehenger på sleppet, og det gikk fantastisk, har noen utrolig bratte tunneler her på sunnmøre, og det gikk som det suset!

Er det S60en du snakker om? Er vel noen kilo opp til XC90en i egenvekt, men greit å vite :) en hestehenger med ett par hester i kan vel fort veie litt også..

Vatnehol
28/10/11, 01:20
en stor hest er lett 400-500kg, og det er to stk i hestehengeren. bilen har jeg målt til 1840kg med full tank, anlegg og alene i bilen.