PDA

Vis full versjon : V70 2,5 tdi-Audi 140 hk



pompel
26/10/11, 22:42
Noen som vet om Audi 2,5 140hk Ael motor har samme blokk som volvo sin 140 hk? Tenker på om den passer på clutchus,motorfester om bunnpanne er lik,kort sagt noen som har prøvd dette ?

Erlend
27/10/11, 12:03
Noen som vet om Audi 2,5 140hk Ael motor har samme blokk som volvo sin 140 hk? Tenker på om den passer på clutchus,motorfester om bunnpanne er lik,kort sagt noen som har prøvd dette ?

det er nok forskjell. diesel blokka fra audi er samme blokka som står i ett haugetall av transportere og andre VAG diesel motorer.

5`ern til volvo er avkappa sekser fra 960, så dette passer nok ikke omhverandre uten en del tilpasning.

Revell
27/10/11, 12:06
Ifølge Volvo og VW/Audi Verksteder så passer alt av deler på 2.5TDI omhverandre. Men mener det var tidlig 850 motoren som var sånn? Bestillte iallefall topppakkning for en venn av mora mi for litt siden på ett Audi delelager:) Og den passa.

volvoRsport
27/10/11, 12:08
5`ern til volvo er avkappa sekser fra 960, så dette passer nok ikke omhverandre uten en del tilpasning.

TDI'en som står i 850/V70/V70N -01 er en Audi motor. Om det er noen forskjeller på de tingene du nevner vet jeg ikke.

Erlend
27/10/11, 15:53
TDI'en som står i 850/V70/V70N -01 er en Audi motor. Om det er noen forskjeller på de tingene du nevner vet jeg ikke.

det veit jeg.. var det jeg skreiv over å...

trodde ikke audi blokka passa over på 5`erne til volvo. er godt mulig at de har valgt å konstruere slik at delene er like, men jeg tviler på dette.

det er en VAG motor, siden den også står i VW transporter bl.a ;)

volvoRsport
27/10/11, 15:56
det veit jeg.. var det jeg skreiv over å...

trodde ikke audi blokka passa over på 5`erne til volvo. er godt mulig at de har valgt å konstruere slik at delene er like, men jeg tviler på dette.

det er en VAG motor, siden den også står i VW transporter bl.a ;)

Du begynte å blande inn bensinfemmer og sekser ;)

C.Erstad
27/10/11, 15:57
Det skal gå ann å bruke motoren omhverandre ja...
Girkassen til en TDI motor passer bare på den motoren siden det er forskjelligge hull på girkassa kontra en volvomotor.

Erlend
27/10/11, 16:27
Du begynte å blande inn bensinfemmer og sekser ;)

ja, det er fordi jeg skulle bare si at 5`erne til volvo er volvo sine egne, og er lagd av avkappa sekser fra 960. for å illustrere at det mest sannsynlig ikke passer om hverandre ;)

Svirre
28/10/11, 01:46
Blokka er den samme, men motorfester og annet div stasj har litt andre braketter til dynamo, servo etc. Girkassehuset passer like godt på 850/V70 -01 som på de identiske Audi motorene. Samme boltsirkel på 5-er motoren som på D24 motorene (rekke 6-er) som sitter i 2/7 og 9 serien, så da regner jeg med at det er noe av den samme familien der da girkassa mi passer på de fleste VAG dieseler fra den tida.