PDA

Vis full versjon : Lakk til kanalane



Volvo740gl
23/03/10, 12:13
Heisann! Forige eiger har våre smart og jekka opp bilen etter kanalen framme, og det har blitt litt bøy på den kanten og det har rusta i eit stort område rundt. So no tenkte eg å sandblåse og lakkere, men kva lakk blir brukt på kanalene? Er dette malt på eller lakka? Ka som er orginalt frå fabrikken?:) har lest om ettelerana brunox, men det e vel ikkje den som blir brukt orginalt? Takk for svar :)

Eternal Custom
24/03/10, 21:48
det er samme lakk på kanaler som resten av bilen stort sett, men de fleste biler har "body" (struktur) under denne malinga igjen.

ssk
06/04/10, 18:22
Brunox er jo for å smøre på der det har vært litt rust. Jeg har nettopp lakka opp kanalene mine, fordi forrige eier ikke hadde på skvettlapper, så dem var naturlig sandblåst :P etter å ha klargjort kanalen til lakk, så hadde jeg på syregrunning, så Body Sort en steinsprutbeskyttelse sak fra wurth, brukte en halvliter på hver kanal, og syns det blei sånn passe tykt. Og lakka oppå det, karen i lakksjappa sa at det var ok å lakke rett på steinsprutbeskyttelsen. Så da håper jeg det stemer :)

Eternal Custom
08/04/10, 19:33
Brunox er jo for å smøre på der det har vært litt rust. Jeg har nettopp lakka opp kanalene mine, fordi forrige eier ikke hadde på skvettlapper, så dem var naturlig sandblåst :P etter å ha klargjort kanalen til lakk, så hadde jeg på syregrunning, så Body Sort en steinsprutbeskyttelse sak fra wurth, brukte en halvliter på hver kanal, og syns det blei sånn passe tykt. Og lakka oppå det, karen i lakksjappa sa at det var ok å lakke rett på steinsprutbeskyttelsen. Så da håper jeg det stemer :)

det stemmer. body/steinsprutbeskyttelse er bare å lakke rett oppå!

Volvo740gl
08/04/10, 20:22
Takk for svar:)