Vis full versjon : Pen holder til turbotrykksmåler. tips anyone?
Har sett etter holder til turbotrykksmåler som ser nogenlunde grei ut, men finner lite. Eneste jeg vil ha kontroll på er turbotrykket, føler ikke jeg trenger mer ved stage 1 trimming.
Så da er spørsmålet, noen som veit om noen pene holdere som gjør seg godt i bilen?
Nei.
Ferdig med det:D
Saken er at om du skal ha EN måler, vil det alltid se så "fast&furious" ut, vil alltid se ut som den er klint på i etterkant. Jeg hadde heller vurdert å bygge den inn i interiøret ditt på en eller annen måte, blir MYE penere, og et målertre oppover A-stolpa er politimagnet:D
850GLTsilver
26/10/11, 16:58
Er ikke måleren i instrumentet grei nok?
Eller er det slik at du har instrument uten turbotrykksmåler?
Turbotrykksmåleren i T5/T5R/R originalt er jo ikke mer enn en måler som viser at du HAR ladetrykk, den viser ikke hvor mye:D
850GLTsilver
26/10/11, 17:08
Kalibrere?....
Vet jo i grunn det, men er som du sier, er ikke mye pent å finne av slike juletrær på A-stolpen....
Nei, et sånt juletre blir fort litt for... Torshovpimp? Ser det hvertfall VELDIG godt om man ligger bak eller i venstre blindsone, så det er ganske så politimagnet.
Jeg driver med noen målere nå, som skal bygges inn i lomma under spilleren i dahsbord, evt i senterluftslusene over klimakontroll. I begge tilfeller må de høgges litt i plastikk, men det jeg SKAL ha, er bryter på lyset, slik at det kan slås av. Er ikke alltid det er behagelig med kraftig lys rett i trynet midt på natta.
Har kikka litt, og kom over denna: http://carbonfiberwerks.stimuluscreations.com/850.htm
Karbon blir det ikke, men syntes den der var ganske anonym iforhold til "juletrea"
Ganske pen den, om du bare har bruk for en. Lyser litt vekk fra vinduet og, så det kanskje ikke skriker "TURBO".
Tenker selv på sånn løsning i 940n:)
Skal kun ha turbotrykksmåler ja. Ser ikke behovet for noe mer, da jeg ikke skal trimme noe mer enn steg2.
jeg vil ikke at mine skal synes utenfra i det hele tatt, så jeg har kasta inn mine tre i lomma under spilleren. eneste stedet jeg egentlig syens det passer med 3 målere, får jo fint plass til en der og.
Den måleren har jeg hatt på tidligere biler, anonym og fin. Kan jo lakkere eller trekke den om dersom man ikke vil ha synet av vakker carbon.. :)
Synes carbon blir litt hårete oppå lyst interiør, derfor jeg ikke vil ha det: p
Men, hvis jeg ikke har misforstått, så har de i vanlig plast der og, så går vel for den!
Jeg driver med noen målere nå, som skal bygges inn i lomma under spilleren i dahsbord, evt i senterluftslusene over klimakontroll. I begge tilfeller må de høgges litt i plastikk, men det jeg SKAL ha, er bryter på lyset, slik at det kan slås av. Er ikke alltid det er behagelig med kraftig lys rett i trynet midt på natta.
Å sette målere så langt ned som under spilleren vil jeg advare deg mot. Hadde det før jeg å det var det mest upraktiske i verden! Bedre å drite i målerne isteden da. Kan jo ikke sitte å se rett ned om du kjører 200 :p
850GLTsilver
29/10/11, 11:38
Å sette målere så langt ned som under spilleren vil jeg advare deg mot. Hadde det før jeg å det var det mest upraktiske i verden! Bedre å drite i målerne isteden da. Kan jo ikke sitte å se rett ned om du kjører 200 :p
Ikke fælt mange steder i Norge der du freser avgårde i 200 vel? :D
cossykiller
29/10/11, 12:35
Ikke fælt mange steder i Norge der du freser avgårde i 200 vel? :D
Det kommer helt ann hvor høyt trykk du kjører på :D
Jeg er 1.95lang, og sitter ganske avslappet til i setet, dvs jeg kommer ganske lavt og ganske langt tilbake. Å se på målerene blir ikke mer anstrengende enn å se i et av speila.Uansett, jeg sitter ikkke og følger med på disse hele tiden , det er ikke noe poeng i. Titter innimellom, ved oppstart, ved varm motor osv....
De står ikke under spilleren for å underholde meg.
Det kommer helt ann hvor høyt trykk du kjører på :D
Kjører sugis:D
Kjører ikke 200 overalt nei, men er ikke noe problem å kjøre 200 heller da.. Å jeg syntes det var ett mareritt å ha målerne under spilleren. Mista jeg f.eks oljetrykk så jeg det ikke før det mest sannsynlig var forsent. Foresten, mente ikke å lage en diskusjon om hvor det gikk an å kjøre 200, så den legger vi død eller fortsetter andre steder :)
Foresten, mente ikke å lage en diskusjon om hvor det gikk an å kjøre 200, så den legger vi død eller fortsetter andre steder :)
Jeg tok det ikke sånn:D
Nei, man legger kanskje ikke merke til det, men for det første er det derfor jeg monterte et slikt Y-ledd på uttaket til oljetrykkssensor, om noe skulle skje, har jeg både den i instrumentet under turteller, og den under spilleren.
Og det spiller jo ingen rolle hvor den sitter, egentlig. Om den er under spiller, på Astolpe eller inne i hanskerom... kan jo ikke sitte å se på den hele tida uansett.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.