PDA

Vis full versjon : Pen holder til turbotrykksmåler. tips anyone?



PyrionZ
25/10/11, 23:10
Har sett etter holder til turbotrykksmåler som ser nogenlunde grei ut, men finner lite. Eneste jeg vil ha kontroll på er turbotrykket, føler ikke jeg trenger mer ved stage 1 trimming.

Så da er spørsmålet, noen som veit om noen pene holdere som gjør seg godt i bilen?

mrstfu
26/10/11, 12:46
Nei.

Ferdig med det:D

Saken er at om du skal ha EN måler, vil det alltid se så "fast&furious" ut, vil alltid se ut som den er klint på i etterkant. Jeg hadde heller vurdert å bygge den inn i interiøret ditt på en eller annen måte, blir MYE penere, og et målertre oppover A-stolpa er politimagnet:D

850GLTsilver
26/10/11, 16:58
Er ikke måleren i instrumentet grei nok?
Eller er det slik at du har instrument uten turbotrykksmåler?

mrstfu
26/10/11, 17:02
Turbotrykksmåleren i T5/T5R/R originalt er jo ikke mer enn en måler som viser at du HAR ladetrykk, den viser ikke hvor mye:D

850GLTsilver
26/10/11, 17:08
Kalibrere?....

Vet jo i grunn det, men er som du sier, er ikke mye pent å finne av slike juletrær på A-stolpen....

mrstfu
26/10/11, 17:13
Nei, et sånt juletre blir fort litt for... Torshovpimp? Ser det hvertfall VELDIG godt om man ligger bak eller i venstre blindsone, så det er ganske så politimagnet.

Jeg driver med noen målere nå, som skal bygges inn i lomma under spilleren i dahsbord, evt i senterluftslusene over klimakontroll. I begge tilfeller må de høgges litt i plastikk, men det jeg SKAL ha, er bryter på lyset, slik at det kan slås av. Er ikke alltid det er behagelig med kraftig lys rett i trynet midt på natta.

PyrionZ
27/10/11, 03:13
Har kikka litt, og kom over denna: http://carbonfiberwerks.stimuluscreations.com/850.htm
Karbon blir det ikke, men syntes den der var ganske anonym iforhold til "juletrea"

mrstfu
27/10/11, 12:15
Ganske pen den, om du bare har bruk for en. Lyser litt vekk fra vinduet og, så det kanskje ikke skriker "TURBO".

Revell
27/10/11, 12:41
Tenker selv på sånn løsning i 940n:)

PyrionZ
27/10/11, 23:36
Skal kun ha turbotrykksmåler ja. Ser ikke behovet for noe mer, da jeg ikke skal trimme noe mer enn steg2.

mrstfu
27/10/11, 23:39
jeg vil ikke at mine skal synes utenfra i det hele tatt, så jeg har kasta inn mine tre i lomma under spilleren. eneste stedet jeg egentlig syens det passer med 3 målere, får jo fint plass til en der og.

Per Turbo
28/10/11, 01:31
Den måleren har jeg hatt på tidligere biler, anonym og fin. Kan jo lakkere eller trekke den om dersom man ikke vil ha synet av vakker carbon.. :)

PyrionZ
28/10/11, 16:23
Synes carbon blir litt hårete oppå lyst interiør, derfor jeg ikke vil ha det: p
Men, hvis jeg ikke har misforstått, så har de i vanlig plast der og, så går vel for den!

Jobbe88
29/10/11, 08:51
Jeg driver med noen målere nå, som skal bygges inn i lomma under spilleren i dahsbord, evt i senterluftslusene over klimakontroll. I begge tilfeller må de høgges litt i plastikk, men det jeg SKAL ha, er bryter på lyset, slik at det kan slås av. Er ikke alltid det er behagelig med kraftig lys rett i trynet midt på natta.

Å sette målere så langt ned som under spilleren vil jeg advare deg mot. Hadde det før jeg å det var det mest upraktiske i verden! Bedre å drite i målerne isteden da. Kan jo ikke sitte å se rett ned om du kjører 200 :p

850GLTsilver
29/10/11, 11:38
Å sette målere så langt ned som under spilleren vil jeg advare deg mot. Hadde det før jeg å det var det mest upraktiske i verden! Bedre å drite i målerne isteden da. Kan jo ikke sitte å se rett ned om du kjører 200 :p

Ikke fælt mange steder i Norge der du freser avgårde i 200 vel? :D

cossykiller
29/10/11, 12:35
Ikke fælt mange steder i Norge der du freser avgårde i 200 vel? :D

Det kommer helt ann hvor høyt trykk du kjører på :D

mrstfu
29/10/11, 14:42
Å sette målere så langt ned som under spilleren vil jeg advare deg mot. Hadde det før jeg å det var det mest upraktiske i verden! Bedre å drite i målerne isteden da. Kan jo ikke sitte å se rett ned om du kjører 200 :p

Jeg er 1.95lang, og sitter ganske avslappet til i setet, dvs jeg kommer ganske lavt og ganske langt tilbake. Å se på målerene blir ikke mer anstrengende enn å se i et av speila.Uansett, jeg sitter ikkke og følger med på disse hele tiden , det er ikke noe poeng i. Titter innimellom, ved oppstart, ved varm motor osv....
De står ikke under spilleren for å underholde meg.


Det kommer helt ann hvor høyt trykk du kjører på :D

Kjører sugis:D

Jobbe88
29/10/11, 17:39
Kjører ikke 200 overalt nei, men er ikke noe problem å kjøre 200 heller da.. Å jeg syntes det var ett mareritt å ha målerne under spilleren. Mista jeg f.eks oljetrykk så jeg det ikke før det mest sannsynlig var forsent. Foresten, mente ikke å lage en diskusjon om hvor det gikk an å kjøre 200, så den legger vi død eller fortsetter andre steder :)

mrstfu
29/10/11, 18:46
Foresten, mente ikke å lage en diskusjon om hvor det gikk an å kjøre 200, så den legger vi død eller fortsetter andre steder :)

Jeg tok det ikke sånn:D

Nei, man legger kanskje ikke merke til det, men for det første er det derfor jeg monterte et slikt Y-ledd på uttaket til oljetrykkssensor, om noe skulle skje, har jeg både den i instrumentet under turteller, og den under spilleren.

Og det spiller jo ingen rolle hvor den sitter, egentlig. Om den er under spiller, på Astolpe eller inne i hanskerom... kan jo ikke sitte å se på den hele tida uansett.