PDA

Vis full versjon : Spesiell lyd når jeg slipper ut clutchen + mye røyk fra eksos..



850Design
25/10/11, 14:24
Hallo folkens!

Lurer på to ting, det ene er når jeg skal f. Eks ut på hovedveien, står i første gir, og slipper clutchen rolig ut ved i gangkjøring, så kommer det en veldig rar lyd, høres ut som en servo som ikke har servoolje hvis du skjønner.. Hehe.
Hva kan dette være? Merket det bare en gang i stad..

Også synes jeg det ryker unormalt mye av eksosen, ryker ikke blått, helt normal røyk, men synes det er ganske mye røyk enn normalt.. Topp pakning?

Takker for svar hvis noen har! :D

qrius
25/10/11, 15:29
Den ulyden kan være trykkplaten som er sliten/gåen. Har i hvertfall jeg fått tips om at det kan være.

At den ryker, det kan ikke bare komme av at det er blitt kaldere ute? Så på min idag at det var mye hvit røyk, ivertfall før motoren er skikkelig varm.

yearbogen
25/10/11, 15:48
Den ulyden kan være trykkplaten som er sliten/gåen. Har i hvertfall jeg fått tips om at det kan være.

At den ryker, det kan ikke bare komme av at det er blitt kaldere ute? Så på min idag at det var mye hvit røyk, ivertfall før motoren er skikkelig varm.

Hadde en lignende lyd i min, kom bort etter bytte av clutch, uten at det gir trådstarter et bedre svar.

hammerpaal
25/10/11, 16:35
Utløserlager?

Erlend
25/10/11, 17:30
røyken er nok bare at det begynner å bli kaldt og rått ute nå, det forsvinner vel nesten eller helt når bilen er varm?
min ryker til bilen er varm og da stopper det, er bare eksosen som har annen temp. enn utelufta ;)

Superior
25/10/11, 22:22
Alle Volvoane eg har hatt, har hatt kvit røyk når det har begynt å bli kaldt og fuktig luft ute.

850Design
27/10/11, 10:11
Takk for svar folkens!
Ja er vanlig at det ryker, men ryker mye selvom motor og alt er varmt, jeg for ikke det helt til og rime..
Ikke noe hengende røyk, blir borte nesten med engang.. Er vel normalt da :)

Tenkte meg at det var trykkplata ja, hvor mye tar dem for clutchbytte?