PDA

Vis full versjon : ulyd/knirking når førerdør apnes



norges blomsterdal
25/10/11, 07:14
Når jeg åpner døra helt så kommer det en ubehagelig lyd. Noen sa til meg at døra kan gå rund engang. Noen som kjenner igjen problemet? Hva skal gjøres? Dessuten har vindusvirkeren bak i intervall stilling ikke helt rund? Noen ideer hva det kan være? Også virker ikke knappen for å åpne ruta på passasjer siden. Knappen kan bare lukke sideruta men ikke åpne. Noen ideer her? Det er noe små greier jeg gjerne vil kvitte meg med. Det er forresten en V70 mod 99

850GLTsilver
25/10/11, 07:30
Ubehagelig lyd i døra er som regel dørstopperen.
Du kan forsøke å smøre den, men forbered deg på å skifte den.

Visker bak går ikke helt rundt? Feil i parkeringskontakten i viskermotoren.

Vindusbryter som ikke fungerer: Bryteren defekt. (Disse er utsatt for vær og vind verre enn noen andre brytere. Forsøk å "fylle" den med WD-40 eller lignende. Men det er nok bare å bytte den.

mrstfu
25/10/11, 10:23
Som GLTSilver sier, dørstoppere, spesielt ved førerdøra, har en viss levetid. Vært borti samme problemet på en annen bil, og uansett hvor mye WD40 og akselfett vi dytta på, knirka det like jævlig. Sier ikke at du MÅ bytte den, men som han sier, den må fort byttes, såvidt jeg vet må denne sveises.

850GLTsilver
25/10/11, 11:44
Sveising er på festet på karosseriet. ER visst litt opp og ned om dette har fått et par elendige puktsveiser, eller om det er blitt sveisa ordentlig fast.
På min Belgier, så sitter den som støpt. Sveisa hele veien rundt, mens Gøteborgeren har kun to punkter (som forsåvidt holder fint)
Har man en slik med punktsveis, så lønner det seg sterkt å bytte defekt stopper fort som fy. Er klart å anbefale at man slipper borti et sveisekyndig menneske for å få forsterka det festet uansett dog.

Norhagen
26/10/11, 10:35
Har en helt ny bryter for vindusheis i HF dør
Orginal VOLVO.

og Brukt
Vindusvisker mekanisme bak

Ta kontakt dersom dette er av interesse

Sollien
26/10/11, 15:48
hadde samme problemet med vindusheis-bryteren( den på venstre side)... i mitt tilfelle var det dårlig kontakt som gjorde det, oppna bryteren og gikk over med fint sandpapir, gjorde susen for meg!

men dørstopperen min hadde 2 skruer i chassi og 2 skruer i dør... tok bare av dørtrekket og bytta den... var ikke sveiset på noen slags måte den :p

Kenneth D
27/10/11, 21:02
Hvilken nisse har funnet ut at man skal sveise fast dørhengselen? Sjekket på 850R'n og der er det hel sveis. Knirker litt i enne bakdøra mi:(

850GLTsilver
27/10/11, 21:26
En sånn Ingeniørnisse.
Men trøst deg med dette: Det er stopperen som knirker.
Bytt den så blir det så bra skal du se.

norges blomsterdal
28/10/11, 08:32
da bryteren fikset, sandpapir og WD40 har gjort sitt. Dørstopperen blir vel det neste.om jeg gjør noe med vindusvirkeren bak vet jeg ikke enda. Men jeg liker ting som fungerer 100%. Men først dørstopperen.

Espen69
31/10/11, 19:40
Reparerte min dørstopper i dag. Stoppern hadde knekt i festet samtidig som selve "dørplata" var sprekt/knekt. A-stolpen like fin. Resultatet ble av med dørtrekk og deretter døra. Frem med div verktøy og sveis. Tilpasse og sveise inn ny plate i døra samt montere ny stopper med grønn "fjær". Lakk og rustguffe på. Ble både funksjonell og ikke minst LYDLØS! :-)

norges blomsterdal
18/11/11, 16:11
hvordan får jeg av dørkledning eller plata? Er den festet med klipps eller noe, skjulte skruer?
Fikk dørstopperen men den ser litt anerledes ut, får prøve kanskje i kveld.

OlavS.
18/11/11, 17:19
har akkurat gjort dette selv, døra mi var sprekt irundt dørstopperen. så blei sveising på meg. er ikke spesi sterke greier detta.
dørkledningen er bare festet i klips. ta tak på undersiden å dra forsiktig, men kraftig ut.

norges blomsterdal
19/11/11, 14:40
Da fikk jeg byttet ut dørstopperen og samtidig fikk jeg satt på kontakten til tanklokket i døra. Det hele tok ikke mer enn en halv time. Takk for alle tipsene. Nå skal jeg tenke om jeg gjør noe med viskermotoren.

Sollien
19/11/11, 14:53
Da fikk jeg byttet ut dørstopperen og samtidig fikk jeg satt på kontakten til tanklokket i døra. Det hele tok ikke mer enn en halv time. Takk for alle tipsene. Nå skal jeg tenke om jeg gjør noe med viskermotoren.

sikkert begynt å bli mye rust/dritt inni med akselen.... jeg pøste på med silikon når min stoppa halveis... har funka i 2 måneder nå :D