PDA

Vis full versjon : Fuktighet i bunn, 850, 96 modell



regeli
24/10/11, 21:00
Hadde 850en på en NAF Driftstest her i forrige uke og var imponert over hvor lite feil det var :)

Den ene kommentaren var: Fuktighet i vognbunn, mistanke om lekkasje høyre foran.

Ruster det hull i disse 850ene eller?

Ellers er bilen 95% rustfri og skremmer meg litt.
Kan sikkert sveises men lurer på om andre har vært borti samme problem?

850GLTsilver
24/10/11, 21:12
Neida.
Men det er to kilder til slikt.

1. Tett drenering av nedre del av luftinntak i motorrom. (Slange helt i hjørnet helt ute i høyre side av bilen)

2. Lekkasje fra varmeapparatregisteret eller dennes koblinger. (Tett drensslange fra varmeapparatet. Går gjennom gulvet på "tunnelen".)

mrstfu
25/10/11, 10:16
Jeg har vært borti en 855 med kaffekoppstort hull gjennom gulvet, rett under døra, men denne hadde fått seg annen juling og, så jeg tror ikke det er vanlig.

Ellers er det som 850GLTSilver sier, i tillegg kan du jo alltids legge en avis mellom teppet og gulvmatta, kan jo alltids være fuktighet fra skoa og slikt.

regeli
27/10/11, 20:50
Neida.
Men det er to kilder til slikt.

1. Tett drenering av nedre del av luftinntak i motorrom. (Slange helt i hjørnet helt ute i høyre side av bilen)

2. Lekkasje fra varmeapparatregisteret eller dennes koblinger. (Tett drensslange fra varmeapparatet. Går gjennom gulvet på "tunnelen".)

Var litt rusk i slangen i hjørent som du sier;)
Men, nr.2 hvilken tunnel er det snakk om?

850GLTsilver
27/10/11, 21:30
SKal vi kalle den "restene" av kardangtunnelen?

Og pass på der på høyre side.
Det er to dreneringsslanger. Den du ser først er ikke den som lager trøbbel inne i bilen.
Den er klemt helt inn i hjørnet der på høyre side.