PDA

Vis full versjon : Alt lys slutter og fynke når motoren starter av og til, 940 sedan.



Vetluss
23/10/11, 18:25
Hei, har en 940 Sedan som er blitt litt syk, noen ganger når jeg starter den så slutter alt av lys og fynke, Blinklys,dashbord osv eneste som lyser er ABS`en.
så skrur jeg av motoren igjenn og starter og da pleier den og komme og jeg kan kjøre normalt igjenn.

Forslag til hva som kan vær galt???

850GLTsilver
23/10/11, 19:55
Sjekk tilkoblinger ved batteriet, og kanhende også 940 sliter litt med sliten tenningsbryter?

Vetluss
23/10/11, 20:25
rense + og - spolen?

kan jo vær den sliter litt med tenningsbryteren, ikke vet jeg :p

vil bare ha det oppklart ^_^

Scania143
24/10/11, 06:46
Garantert "bakstykket" til tenninga.

Var det samme på 850'n, kun parklys som funker, ABS og TRACS lampa lyste..

Prøv og vri nøkkelen ØRLITE tilbake, og se om det slutter da, det som hjalp på min:) Men nå har jeg bytte bakstykket, kontakta, eller hva man nå skal kalle det..

Går du på Volvo og nevner problemet vet dem åssen del du må ha!;)

Vetluss
24/10/11, 07:37
Okei, skal prøve på det neste gang det skjer!

Takk for hjelpen! :)

xvegard91
01/11/11, 10:51
Hei. Det er nokk Den ..... Elektroniske teningslåsdelen som sitter på baksiden av tenningslåsen.

Hadde akkurat det samma problemet på 850n min,av å til så funka lys,radio,speedometer osv, og av å til funket det ikke. Men så skiftet jeg den delen å siden da har det funket utmerket!... Relativt enkel jobb å skifte den.

Vetluss
01/11/11, 17:26
Okei, takk for hjelpen! :) får skifte den ut da..

Vetluss
02/11/11, 17:53
Var ute og kjørte i dag, så begynnte spilleren og gå av og på, så jeg skrudde av motoren og skulle starte igjenn da var det ikke respons :confused:

Kan det vær pga tenningslåstingen? :) fikk gang igjen pga en bakke, trill starta i.

xvegard91
02/11/11, 22:41
Det kan nokk være pga den delen ja. Men har du Automat eller Manuel på bilen din, fodi har du Automat så får du ikke noe respons i det heletatt hvis, Girvelgeren står i "D" .. Du må sette den i "P"(park) som regel.

850GLTsilver
02/11/11, 23:41
Tenningslåsen ja, det vil si bryterdelen av tenningslåsen.
Sitter på motsatt side av der nøkkelen settes inn.
To skruer som holder den fast.
Trekk av kontakten på enden, skru løs de to skruene, trekk av bryterdelen, sett på plass den nye, skru inn de to skruene, sett på kontakten igjen.

Vips, så er ditt problem med stor sannsynlighet borte.

Vetluss
03/11/11, 10:48
Okei, Takk for hjelpen! :)