PDA

Vis full versjon : lasse940: Volvo 945 96. "FamilyRacer" Montering av 4xelheiser+original eksos



Sider : 1 2 [3] 4

Joakim-G_R
22/03/11, 07:55
Morsommere å kjøre enn å sette bilen på en gressmatte en hel helg da. :)

lasse940
22/03/11, 14:03
Morsommere å kjøre enn å sette bilen på en gressmatte en hel helg da. :)Er litt mer morsomt å sitte i bilen på banen enn å stå ved siden av bilen på gressmatta ja :D

lasse940
07/04/11, 14:55
Da var vårpussen og sommerhjula på :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/750.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/751.jpg


Så tok jeg et litt kult bilde av guttungen og bilen i dag :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/752.jpg

Joakim-G_R
07/04/11, 16:19
Er det 17" DTM du har?

lasse940
07/04/11, 17:02
Nei der er 18"

Deluxio
07/04/11, 17:37
Urettferdig fint vær!!! nyt det :p

lasse940
07/04/11, 17:56
Urettferdig fint vær!!! nyt det :p
Er meldt knall vær her hele helgen :p

R.G
07/04/11, 19:27
nice:)

saabfaen
08/04/11, 09:48
Tøfft det siste bildet der du :) Gøtt å se den begynner å bli klar for sommern :)

lasse940
08/04/11, 10:54
Tøfft det siste bildet der du :) Gøtt å se den begynner å bli klar for sommern :)
Ja ikke mye som gjenstår nå :)
Kommer vell turbobleie i dag så klarte jeg kjøre over vinterfelgen og slå av bakfangeren i går :( så må prøve å få festet denne igjenn da ;)

roffenn
08/04/11, 14:15
Vurdert å kjøre uten den? :D

saabfaen
08/04/11, 15:14
Ja ikke mye som gjenstår nå :)
Kommer vell turbobleie i dag så klarte jeg kjøre over vinterfelgen og slå av bakfangeren i går :( så må prøve å få festet denne igjenn da ;)

Kløna :p hehe

lasse940
08/04/11, 16:01
Typisk meg det saabfaen ;)

Nei ser ikke serlig ut å kjøre uten bakfanger roffenn :P

Da har madammen vært ute å kjøpt turbobleie til meg i dag så nå blir det nok ikke fare med for høy varme til panser eller regreim :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/815.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/816.jpg

saabfaen
09/04/11, 08:03
Blir bra vett? Er det pampers eller libero som bruduserer guttebleier?? hehe

R.G
09/04/11, 08:51
nå blir det ikke mye grilling der:)

lasse940
09/04/11, 09:37
saabfaen: Det er den billige sorten willys man får på eurocash ;)

R.G: Nei nå tror jeg det skal dempe varmen rimelig bra. Venter en pakke fra summit med strømper til pluggledningene også så blir de beskyttet også :D

Joakim-G_R
09/04/11, 09:59
Detta blir pent, Lasse!
Savner sommerhjula mine jeg også.. :(

lasse940
09/04/11, 10:19
begynner ta seg til nå. Nå ligger pakka fra summit å venter på meg på postkontoret :D
Du får se å få på hjula jokke:)
Eller har du rotet de vekk?

Joakim-G_R
10/04/11, 20:38
Første du gjør i morra er å krangle med pensjonistene i køen til den låste butikkdøra? :p

Neida, har liggi i verkstedet en god stund de.. :p

lasse940
21/04/11, 07:04
da har jeg fått planslipt grenrør etter mange tlf samtaler og mye mail kom jeg endelig i konntakt med svend ole ørken på marker som jobbet til seint på tirsdag kveld med å plane flensen :)
Så får vi se om ikke jeg får montert allt sammen på igjenn i dag så det blir litt volvo kjøring i påsken :D
Kommer nok bilder litt senere i dag.

lasse940
27/04/11, 14:08
Da var allt montert på plass og så si klar for daglig bruk igjenn :D

Oppdaget en bitteliten lekasje fra oljefilter armen der den er feste med bolten til blokka så antagelig kobberpakningen på bolten som har ryki, så får skjekke hvor mye som lekker derfra før jeg da tar valget å demontere det hale igjenn for å få det tett, ikke akuratt noe gøy å måtte demontere turbo og grenrør igjenn nå men må man så må man :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2766.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2767.jpg

Mangler bare å få på grillen, den blir montert tilbake da jeg har fått testkjørt bilen litt mer.
Greit å få åpnet panseret fort om det skulle begynne brenne i bandasjen igjenn :)
Og panser åpneren er umulig å komme til om jeg ikke knoter med ståltråd:)

saabfaen
30/04/11, 19:22
Nice . no :)

Joakim-G_R
30/04/11, 23:21
Blir bra detta Lasse!

lasse940
01/05/11, 06:27
Så klarte jeg det store å knekke nøkklen til bilen på fredag :/

Joakim-G_R
01/05/11, 06:42
Og du hadde bare 1 nøkkel?

lasse940
01/05/11, 06:45
ja selvsagt :D
fant gudsjelov tuppen da så får slipt opp ny på mandag ;)

Joakim-G_R
01/05/11, 07:12
Det er bra! Klart å knekke nøkkelen halvveis inni baklukelåsen jeg, i charlottenberg, på vintern.. det ble ikke veldig god stemning da, asså. :p

lasse940
01/05/11, 07:20
Det er bra! Klart å knekke nøkkelen halvveis inni baklukelåsen jeg, i charlottenberg, på vintern.. det ble ikke veldig god stemning da, asså. :p
Åh det hørtes drit kjipt ut... Knakk min på gårdsplassen her jeg og syntes jeg hørte noe som falt på grusen da jeg tok ut nøkklen av dørlåsen, satte nøkklen i tenningen og syntes den skled merkelig langt inn ;)
så da ble det henting i B.hagen med spacestar på fredag igjenn :)

lasse940
11/05/11, 16:54
Da har jeg fått ny nøkkel slipt opp og gått over div på bilen.
Er så irritert over at oljefilter ligger så i veien for oljeretur at jeg kan spy. (noen som har erfaringer om flytting av oljefilter ?) Kunne kanskje hjulpet å ha tatt oljeturen fra under vannpumpa så jeg hadde fått flyttet opp den originale filterflytteren noen MM. Tips noen?
Tenkte skjekke der om det er tett og slangen sitter som den skal, klarer ikke se og å kjenne etter så virker det bra har prøvd å dra det jeg får til i slangen men den løsner ikke så da får man satse på at allt er i skjønneste orden. Har spola litt opp å ned på gården her i kveld for å se om allt virker greit og det gjør det sperra funker knall :D henger på til hverfall 60km/h.
Så da blir det kjøre ungen i barnehagen i volvon i morgen :D
Skal begynne å sparkle lakkere venstre forskjerm pånytt nå i kveld/morgen da resultatet i høst ble skikkelig styggt med lakk som ikke matchet i nyanse og i vinter sprakk og flasset av :/
Så nå er det pusset ned igjenn og gjenstår sparkling og lakkering så blir det nok bra. Noen som veit om makonomen selger original lakk til volvo evnt pris hos volvo?


Har hatt veldig lite tid til de siste ukene da jeg har pendlet mellom møter på jobben nav, lege, ny jobb og snekkret gjerde for den nye hesten, han er rene utbryter kongen.
Fikk brev fra jobben der jeg trolig får fyken pga nedbemanning og siden jeg er sykemeldt er det lettest å ta meg. Så presser på for å få omskolering og legen har sendt videre papirer til nav uten resultat eller svar. I dag har jeg vert i jobb intervju hos foodman som produksjons medarbeider/ maskinoperatør.
Så får vi se hvilken rettning vinden blåser.....
Arbeidsledig har jeg hvertfal ikke råd til å gå :)

EDIT: Oljelekkasjen jeg trodde kom fra simring bakkant veiv. Viste seg å være de bakre boltene på bunnpanna (Under girkasse feste kåpa) satt såpass løst at jeg kunne skru de ut med fingrene.
Så nå er det ingen lekk noen sted. Godt å slippe løsne allt det som må av for å bytte den simringen :)

Joakim-G_R
11/05/11, 19:04
Bytt til filterflytter da, og luftavkjølt oljekjøler?

EDIT: Håper jeg slepper å være borti sjefen din i jobbsammenheng.. :p

lasse940
11/05/11, 19:21
ja tenkte på det kittet de selger på bcb.


He he he Tror sjefen min får sparken også eller satt end i stilling nå;)

Joakim-G_R
11/05/11, 19:22
Jeg har Mocal fra Pedersens, husk bare å kjøp slik med termostat i. :)

(Og det var vel på tide at hun fikk en tupp i ræva fra høyere hold :p )

lasse940
11/05/11, 19:29
ok skal skjekke ut pedersen der følger allt md og jeg kan plassere filter der jeg vill?
Termostaten gjør hva?

Joakim-G_R
11/05/11, 19:36
De har alle delene, så plukker du det du vil ha. :p Gummislanger, stålomspunnede slanger, størrelse på oljekjøler, filterflytter, sandwichplate med/uten termostat, osv. :)

Termostaten gjør så olja ikke går i kjøleren før det er nødvendig. Dvs, før den blir varm. :) Sitter en "ventil" i sandwich-plata som skrues i blokka.

lasse940
11/05/11, 20:04
De har alle delene, så plukker du det du vil ha. :p Gummislanger, stålomspunnede slanger, størrelse på oljekjøler, filterflytter, sandwichplate med/uten termostat, osv. :)

Termostaten gjør så olja ikke går i kjøleren før det er nødvendig. Dvs, før den blir varm. :) Sitter en "ventil" i sandwich-plata som skrues i blokka.

Aha.... Så smart den termostaten da :D
Får vell legge inn en bestilling og sende avgårde mutters å hente de så slipper jeg porto også ;)

lasse940
13/05/11, 09:32
Da har bilen vært ute på første arbeidsdag, ca 2 mil. tok det pent med han i dag for å vær sikker på at allt er på stell. ingen tegn til at noe skal være galt. Ryker veldig fra turbobleie ennå men det er vell ikke så unormalt i begynnelsen.
etter turen gikk jeg over for å se etter olje og fant en bitteliten dråpe hengende under nederste girkassefeste mistenker at denne kan komme fra filterflytter da jeg har måttet skyve selve avmen litt lenger ned pga uttak til oljetur på turbo. får bytte O-ring og ta olje fra under vannpumpe etterhvert. Var fint lite olje under der nå har ikke dryppet noe som helst etter bilen ble parkert for 45min siden så føler det ikke er så veldig hast med å få fikset det. (er nesten så det ikker er en dråpe engang som ligger på festet).
Fikk dratt litt på også da guttungen var levert i barnehagen. Veldig fornøyd med draget i bilen. lå i 40km/h på 3.Gir og tråkket pedalen til midten ladet 0,5 bar og var oppe i 100km/h på ikke mange meterene :D
Så jeg skal åpne wg litt så jeg ikke lader 1,5 bar. Får prøve å justere den inn til ca 0,7 - 0,8 tenker jeg :)

Har også begynnt med sparkle og slipe v.hjulbue får prøve bli ferdig med sparkel jobben i dag og få tak i matchende lakk så blir det nok bra :)
EDIT: Fått på nye siderblinkerser m/Led lys også da ene blinken har falt av.
stusset over noe i dag ang kjørelysene. Mente disse skrudde seg på selv når jeg startet bilen men når kjørelys bryteren står i 0 går ikke kjørelysene på, er det bare jeg som husker feil eller? Mente at man måtte vri på bryteren til kjørelys for å få skrudd på fulltlys men at kjørelysene gikk på selv om bryteren stod skrudd i 0??
Så får jeg feillampe når jeg vrir bryteren på og blinklysene blinker fort!
Men ikke når bryteren står i 0..

lasse940
13/05/11, 10:04
Kompressor kåpa på turbo blir sykt varm og det stråler ut mot regreim . Ikke så ille at jeg ikke kan holde fingrene mot reima men kan gjette på ån 60 grader tenker jeg er det fare for at reima kan bli fort slitt av dette. Regner med den ikke blir så varm når jeg kjører med når bilen står stille blir det jo en del av reima som ligger mot denne varmen. Noen som har gjort noe lurt med dette når turbo er bygget opp og frem?

Joakim-G_R
13/05/11, 11:01
Lagde ikke du avskjerming til regreima da?

lasse940
13/05/11, 11:13
Lagde ikke du avskjerming til regreima da?
Joa gjorde jo i grunn det, men tok den vekk da jeg satte på turbobleia ;)

lasse940
13/05/11, 16:48
Da var avskjerming mot regreim montert tilbake igjenn :)
Forbanna på de idiotiske sokklene i baklyktene slitte og fæle har dårlig konntakt på kjørelys og ene blinklyset.
Kommer nok til å handle inn helt nye baklykter. Men første pri nå er EU kontroll i juni.
Må hverfall ha ny frontrute ellers så skal allt være rimelig greit vill jeg tro :)

lasse940
13/05/11, 18:29
4mil kjørt og nå er ikke tempen mot reima så galt ligger på en 40 - 50 grader tipper jeg.

lasse940
13/05/11, 18:44
4mil kjørt og nå er ikke tempen mot reima så galt ligger på en 40 - 50 grader tipper jeg.

Alexk1
14/05/11, 19:31
Nydelig bil :) herlig turbosus :)

lasse940
14/05/11, 22:55
Nydelig bil :) herlig turbosus :)
Takk Takk :)

lasse940
20/05/11, 20:03
Da har bilen gått tilsammen 20mil i dag. dro fletta av en svensk reg A6 over skauen :D Klarte ikke holde følge da jeg dro på gitt ble liggende lengre og lengre bak på slettene men tok meg igjenn i svingene da jeg ikke får holdt store farta pga biltema dempere forran ;) Anbefaller på det sterkeste IKKE disse demperne :)
Bilen har vert noe tungstartet i dag og nå i kveld kom jeg 300 meter ned privatveien min og det luktet mer og mer bensin stoppet og da sprutet bensinen ut av koblingen ved filteret mot motor. Antagelig har jeg kjørt med brudd der i hele dag etter jeg hadde av insug i går og dro litt vell hardt i bensinslangen. Men har fikset problemet midlertidig nå så til uka får jeg skaffe annen kobling en den banjon som sitter der nå siden jeg får en lei knekk på slangen og munstykke på koblingen gnager på veggene i slangen. Ellers går bilen utrolig bra :D
Takk og lov for at lekkasjen kom på privatveien min og ikke ute på riksvegen. Mistet 20L etter bansinmåleren, 20L på 300 meter kaller jeg bensinforbruk det :D

Joakim-G_R
20/05/11, 20:11
Bør være såpass. :p

lasse940
24/05/11, 17:01
Da har det blitt bestillt O-ringer til peilepinnerøret,veivhus og fordeler som kommer på fredag så får vi se om det blir stopp av oljelekkasjen da :D
Bensinslangen sprakk igjenn så må få tak i en slangenippel som erstatter banjokoblingen på bensinfilteret. Er vell M10 på bensinfilter og 8mm utv.til slangen, regner med at de har en sånn på tess..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2685.jpg

saabfaen
24/05/11, 19:23
Savner volvo jeg lasse!! hehe

lasse940
24/05/11, 19:55
He he he... Ja det kan jeg skjønne ;)
Feriepenger er fint å bruke på en volvo;)

lasse940
27/05/11, 20:15
Rakk ikke hente delene som ligger å venter på meg på volvo i dag :(
Men madammen kom hjem med en fin overaskelse i kveld hun hadde kjøpt med bensinfilter og ny bensinslange :D

R.G
27/05/11, 20:23
Rakk ikke hente delene som ligger å venter på meg på volvo i dag :(
Men madammen kom hjem med en fin overaskelse i kveld hun hadde kjøpt med bensinfilter og ny bensinslange :D

noen som har det;) skulle ønske madammen min kjøpte nye motordeler til meg jeg:p

lasse940
27/05/11, 20:29
noen som har det;) skulle ønske madammen min kjøpte nye motordeler til meg jeg:p
He he he ja er deilig å få delene levert på døra uten å måtte kjøre en spacestar som nesten faller sammen i 10 mil ;)

R.G
28/05/11, 00:03
He he he ja er deilig å få delene levert på døra uten å måtte kjøre en spacestar som nesten faller sammen i 10 mil ;)

hehe sant det:)

lasse940
28/05/11, 21:06
Da er bensinfilter og ny bensinslange montert.
Hatt et helvetes problem med å få koblingen på filteret tett på enden med m14x1,5 koblingen, med 3 kobberskiver dratt til det jeg klarte er det fortsatt litt svetting der.
Får se nermere på det i morgen, håper det har gått seg til innen morgendagen :D
Har også de siste dagene pusset og lakkert understell bilder kommer senere.

R.G
28/05/11, 21:11
Da er bensinfilter og ny bensinslange montert.
Hatt et helvetes problem med å få koblingen på filteret tett på enden med m14x1,5 koblingen, med 3 kobberskiver dratt til det jeg klarte er det fortsatt litt svetting der.
Får se nermere på det i morgen, håper det har gått seg til innen morgendagen :D
Har også de siste dagene pusset og lakkert understell bilder kommer senere.

skal jo være nok med to kobberskiver, en på her side:)

lasse940
28/05/11, 21:21
skal jo være nok med to kobberskiver, en på her side:) Holdt ikke med en nei begynnte med en da rant det med to så dråpp det og med tre så svetter det bittelitt ;) er det fortsatt svetting i morgen så får jeg prøve med fire da må det jo bli tett ;)
Kunne ikke se noen skader på filter heller :S

Agrostar
28/05/11, 21:21
Brukar du opp igjen gamle skiver eller? Har du sjekka at du har rett dimmensjon på dei, både indre og ytre altso?

lasse940
28/05/11, 21:25
Nei brukte de som fulgte med pluss en gammel. snakker ikke om banjokoblingen ut av filteret men den 14mm koblingen inn...

Agrostar
28/05/11, 21:51
Gjengeteip og pakningsmiddel :p

lasse940
28/05/11, 22:29
ja he he he får se om det er tett i morgen eller så blir det litt rød loctite, veit ikke om gjengeteip funker der jeg men har det liggende også :)

lasse940
30/05/11, 12:53
Da har jeg fått byttet O-Ringen på peilepinnerøret, Eller det vill si har satt på O-Ring da det ikke satt noen der fra før :)
kaskje ikke rart det har ligget litt olje ved girkassefeste etter hver tur med bilen da:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3626.jpg

Skal snart ut igjenn og få tettet koblingen på bensinfilter med gjengeteip og locktite :D
Lekker fortsatt littegrann der etter en 2-3 minutter etter oppstart ser man tydlig det svetter litt ut derfra.

lasse940
30/05/11, 14:29
Da ser det ut til at bensinfilter koblingen er tett også 5runder med gjengeteip og litt rød locktite gjorde nok susen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3634.jpg

Driver også å sparkler pusser sparkler pusser osv. osv. på hjulbuen om dagen, etter en misslykket lakkering i fjord høst. Minstemann var ute med sprayboks etter jeg hadde lagt på første strøk ;).
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3635.jpg


Har også pusset og lakkert litt på forstillings deler Her er resultatet. Desverre glemte jeg bilder før jeg begynnte.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3636.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3637.jpg

lasse940
05/06/11, 19:23
Da er bensinfilter tett bilen har vært i mye bruk de siste dagene :) Deilig å kjøre volvo igjenn ;)
Jeg og minstemann vasket bilen i dag tok div bilder etter vasken.
Nyvasket.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/753.jpg

Så vill jeg advare alle mot stålomspunnen bensinslange fra biltema monterte dette før jul 2010 og bilen har gått maks 300km og slangen har blitt hard og sprukket mange steder :0
Ser ikke så godt alle de små sprekkene men ser hverfall litt hvordan den ser ut. Skummelt!!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/754.jpg
Et par stemningsbilder.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/755.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/756.jpg

Agrostar
05/06/11, 19:28
Du får iallefall sjekke litt ofte at filteret ditt er tett, dumt om det skulle leke når alt er ekstra heitt :p

lasse940
05/06/11, 19:31
Ja det blir skjekket ved hver oppstart og stopp :D.
lukter ikke annet en locktite enn så lenge :D

lasse940
07/06/11, 11:38
Da har jeg fått byttet O-Ringer på fordeler. Har tenkt til å bytte O-Ringen på oljefella også men pga utrygt for skikkelig styggvær får dette vente.
Måtte jusere btr igjenn også da jeg glemte skru til mutterne som holder instillingen påplass, bensintrykket lå da på 3,4 bar og bilen har vært noe tungstartet de siste dagene , mulig dette har vært årsaken. ble en mye finere tomgang også:)

lasse940
07/06/11, 15:51
Æsj.... Nå skjedde det noe galt som ikke er riktig med bilen. Oljelampa blinker svakt etter den slukker da jeg starter opp bilen så slukker den. Da jeg gir litt gass opp på turtal på tomgang og så slipper gassen hører jeg en rakle lyd fra bunndelen av motor... Skal gå ut og ta en video av det nå og legge ut.

R.G
07/06/11, 15:57
Æsj.... Nå skjedde det noe galt som ikke er riktig med bilen. Oljelampa blinker svakt etter den slukker da jeg starter opp bilen så slukker den. Da jeg gir litt gass opp på turtal på tomgang og så slipper gassen hører jeg en rakle lyd fra bunndelen av motor... Skal gå ut og ta en video av det nå og legge ut.

rådebank? min var stille når jeg ga på litt gass, og da den datt ned mot tomgang kom en raklelyd på tur nedover...:( synd hvis det er det.

plutselig blitt sånn?

lasse940
07/06/11, 16:18
ja stille å finn ingen unormal ulyd annet an at man hører veiv og div beveger seg der men på tur ned kommer den dritt lyden. har hørt den sånn av og til veldig svakt men ikke så tydlig som nå. Det begynnte etter jeg kjørte opp gården her på 2.gir og nesten så bilen kvalte seg, da startet oljelampa og pulsere/blinke svakt. Stoppet motor og startet igjenn og på vei ned på turtall da så hørte jeg lyden.
Driver å laster opp film m/lyd av det nå. Men tar litt tid å få opp oppi skogen her ;)

Har jo tenkt å bytte til H-Profil råder til høsten/vinter alikevell da men spørrs om det holder da?

lasse940
07/06/11, 17:10
Da har jeg endelig fått lastet opp filmen.
_g2cLmYSqzQ

Hva er ulyden?

R.G
07/06/11, 19:55
høres fryktlig ut som lager ja:(

men åssen er den når du trår inn clutch å ruser? for å evt utelukke noe clutch, utløser lager o.l

lasse940
07/06/11, 20:04
HA ha ha. Du er gullegod R.G :D. Løp ut og prøvde nå lyden rakklelyden forsvant når jeg tro inn clutchen :)

R.G
07/06/11, 20:26
hehe:) det var bra:)

henrik940
07/06/11, 20:31
Hørtes veldig sånn clutchaktig ut ja. Eller utløselager..

Men det med oljenivå burde du jo sjekke..

Joakim-G_R
07/06/11, 20:39
Bytt utløserlager du, og girkasse samtidig. Trenger ei fresh m90 snart.... :p

lasse940
07/06/11, 20:44
R.G: He he he ja litt enklere å bytte utløserlager enn herpa veivlagere og kanskje veiv...

Henrik 940: Clutchen er byttet til forsterket for 4 år siden så er nok utløserlager.
Ja må finne ut av hva som kan skyldes den oljenivået.


Kan for høy oljetemp skyldes i at oljelampa begynner lyse??
Veit ikke om original oljekjøler klarer kjøle olja godt nok.
Eller varme mot regreim som får den til å strekke seg når motor drar tungt som jeg gjorde da jeg kjørte på 2.gir så bilen nesten kvalte seg?

lasse940
07/06/11, 20:48
Bytt utløserlager du, og girkasse samtidig. Trenger ei fresh m90 snart.... :p
He he he... Bilen din er ikke ferdig før neste sommer eller vår 2012 så da har jeg god tid å skaffe meg en getrage kasse til da ;)

R.G
07/06/11, 21:01
ville nyttet ut den orginale kjølern tror jeg. vis er sånn vann/oljeveksler sak du har

lasse940
07/06/11, 21:06
ja er en sånn vannavkjøler som sitter før oljefilter. får vell investere i en luftavkjølt med termostat tenker jeg.

R.G
07/06/11, 21:08
ja er en sånn vannavkjøler som sitter før oljefilter. får vell investere i en luftavkjølt med termostat tenker jeg.

ja vil nok tro det er det beste:) har sånn vannavkjøler sak sjøl på 6ern jeg skal bytte ut til luft kjøler:)

lasse940
07/06/11, 21:14
kan det være for varm olje som får oljelampe til å lyse eller var det pga ekstremt lavt turtall på 2gir og litt sliten reim spenner.. Nettop byttet reim og reimspenner måtte jeg demontere igjenn da den var skjev i festetappen som går inn i hullet i toppen. reima så ut som et hoppetau da jeg startet bilen ;)

R.G
07/06/11, 21:19
kan være att olje er for varm hvis lampe er til på tomgang. da blir olje veldig tynn også. men er jo ikke skadelig å montere oljetrykk måler å måle trykket da du vet lampe pleie å komme:)

er det etter hardkjøring den glimter til?:)

lasse940
07/06/11, 21:23
kan det være for varm olje som får oljelampe til å lyse eller var det pga ekstremt lavt turtall på 2gir og litt sliten reim spenner.. Nettop byttet reim og reimspenner måtte jeg demontere igjenn da den var skjev i festetappen som går inn i hullet i toppen. reima så ut som et hoppetau da jeg startet bilen ;)

lasse940
07/06/11, 21:27
kan være att olje er for varm hvis lampe er til på tomgang. da blir olje veldig tynn også. men er jo ikke skadelig å montere oljetrykk måler å måle trykket da du vet lampe pleie å komme:)

er det etter hardkjøring den glimter til?:)
Kjørte veldig hardt tidligere i dag på da en opel yppet litt, men ingen oljelampe lyste da lyste ikke før jeg og guttungen kom kjørende opp på gården her og kjørte som sagt på 2.gir så bilen nesten kvalte seg, da kom den veldig veldig svakt så det syntes nesten ikke så kom den i takt med motor pulserende svakt lys

lasse940
07/06/11, 21:52
Legger til at jeg kjørte pent 1mil etterhardkjøring før oljelampa lyste.

lasse940
08/06/11, 08:23
Da er bestilling på nytt utløserlager sendt. Kostet 542,- på mekonomen i norge og 252,- hos mekonomen sverige :) en smule forskjell ;)

lasse940
08/06/11, 14:47
Da har jeg tatt en filmsnutt med clutch inne og uten.
Her er ikke clutchen tråkket inn.
4LO7tKAVZYY

Og clutch nedtrampet.
ij6pmbEmBBU

gaupe
08/06/11, 14:56
Da er bestilling på nytt utløserlager sendt. Kostet 542,- på mekonomen i norge og 252,- hos mekonomen sverige :) en smule forskjell ;)

Kostar 350 kr på Bilia....

lasse940
08/06/11, 15:40
kortere vei for meg til charlotten berg og kortere leveringstid en bilia på kongsvinger ;)
Merkelig at mekonomen kan operere med dyrere priser en original på bilia!!!

saabfaen
11/06/11, 15:24
Je er på vinger hør dag da loffen :) hehe. Møtte degt over skogen i dag :)

PSSSSSSSSSTTT: kjøpt meg VOLVO igjenn :) :) :)

lasse940
11/06/11, 16:10
Ja F**** det tenkte jeg jo ikke på ;)
Kjørte du v40? så en spotta en v40 veldig lik madammen din sin men ver ikke sikker :)
Hva for volvo har du kjøpt deg saabfaen???

saabfaen
12/06/11, 18:57
Ja F**** det tenkte jeg jo ikke på ;)
Kjørte du v40? så en spotta en v40 veldig lik madammen din sin men ver ikke sikker :)
Hva for volvo har du kjøpt deg saabfaen???

Hehe, dass stemten gooten :p

Langtak racing :p

lasse940
12/06/11, 19:30
He he he. Kom meg over skauen uten at bensinslangen kolapset også :D
Fikk eldstemann til å starte opp bilen mens jeg så på bensinslangen da det ble litt trykk i den, Fy satan det så ikke bra ut :S den spennte seg og vrei seg godt ja og det var bare på grunntrykket :S ikke rart det lukter bensin ved pådrag da ;)
Godt du har fått deg volvo igjenn jokke :D og en med langtak da :D skikkelig familievogn ;)

saabfaen
13/06/11, 07:23
Hehe. Bare få skamsenka`n nå å flekke på`n litt så :p

Ja den slangen din vrei seg sånn passe fælt ja :p Ikke baje baje :p

lasse940
13/06/11, 09:09
Hehe. Bare få skamsenka`n nå å flekke på`n litt så :p

Ja den slangen din vrei seg sånn passe fælt ja :p Ikke baje baje :p

Blir nok en flott familie kjærre det der da ja :D
Lage prosjekt tråd på den eller?

lasse940
14/06/11, 17:07
Sidespeil demontert og begynnt lakkere :)
Brebåndslambda inkjøpt og monteres snart :)
Bilder kommer senere!

saabfaen
14/06/11, 21:14
Mja trur du den er værdt en prosjekt tråd her inne da :p hehehe

lasse940
15/06/11, 04:36
Mja trur du den er værdt en prosjekt tråd her inne da :p hehehe
Ja visst syns da du skulle hatt en prosjekt tråd på bilen :D

lasse940
15/06/11, 05:38
Et par bilder av lakkering.

Pusset og fått et strøk plastprimer!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1963.jpg

2 Strøk med lakk!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1964.jpg

Tilslutt 2 strøk klarlakk!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1965.jpg

saabfaen
15/06/11, 05:49
Blir knall du :)

Ja se om en skar legga ut en i kveld da :p
Må bytte en calipter bak i kveld au, men åssen en skal få lufta
bremser aleine blir ett spørsmål :p hehehe

lasse940
15/06/11, 05:57
Blir knall du :)

Ja se om en skar legga ut en i kveld da :p
Må bytte en calipter bak i kveld au, men åssen en skal få lufta
bremser aleine blir ett spørsmål :p hehehe

Ja ser ut til å bli bra med lakkerte sidespeil, dritt lei av å polere den svarte plasten for å få den fin ;)

Blir bra du legger opp en tråd :D.
Send meg en melding når du har tenkt å bytte bremser så skal jeg se om jeg ikke får hjulpet deg :)
Må bli før sengetid for minstemann, da kjerringa jobber i kveld :)

lasse940
15/06/11, 13:18
Da var speilene ferdig lakkerte og montert tilbake igjenn.
Resultatet ble ganske så bra :)

Her er noen bilder av speilene påmontert etter lakkering.
V.Sidespeil.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1988.jpg
H.Sidespeil.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1989.jpg
Beggespeilene.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1990.jpg

lasse940
15/06/11, 20:16
Måtte bare ta et bilde av tilstanden på bensinslangen fra biltema da disse ble byttet ut i går...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2002.jpg

Joakim-G_R
16/06/11, 18:12
Du kjøpte nye på Biltema eller? :D

lasse940
17/06/11, 05:02
Ja kjøpte nye på biltema ;)
Sammen med splitteranes nye tenningsdeler :p

Joakim-G_R
17/06/11, 06:34
Klart for chips snart. :)

lasse940
17/06/11, 06:40
Åh Så bra :D

lasse940
17/06/11, 18:51
Ser ut til at det blir mye regn og lite oppholdsvær fremover så i dag stod jeg ute i striregnet og satte opp "Garasjeteltet" mitt, var ikke bare bare å få satt opp dette alene.
Tok noen timer å få satt det hele opp md endel kaffepause og skift til tørrt tøy.
Men nå er det hverfall oppe :D skal bli godt og ikke være avhengig av været når man skal skru bil :)

Noen bilder av resultatet!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2148.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2149.jpg

R.G
17/06/11, 22:44
Ser ut til at det blir mye regn og lite oppholdsvær fremover så i dag stod jeg ute i striregnet og satte opp "Garasjeteltet" mitt, var ikke bare bare å få satt opp dette alene.
Tok noen timer å få satt det hele opp md endel kaffepause og skift til tørrt tøy.
Men nå er det hverfall oppe :D skal bli godt og ikke være avhengig av været når man skal skru bil :)

Noen bilder av resultatet!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2148.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2149.jpg

sånn der skulle jeg hadd meg å:p garasje å låve er full og ikke mye inne plass til 245n:p

lasse940
17/06/11, 23:12
he he he ja godt å ha et sånnt "mobilgarage" :D

Erlend Dystland
17/06/11, 23:27
Hvor mye betalte du for det garasjeteltet?:)
.. og hvor?

lasse940
18/06/11, 06:23
Hvor mye betalte du for det garasjeteltet?:)
.. og hvor? Har ikke betalt noe for det da jeg fikk det av jobben!

lasse940
18/06/11, 11:06
Da fant jeg ut at det hadde vært kjekkt å ha et lite tilbygg på garageteltet, så jeg slipper å løpe frem og tilbake fra låven å hente verktøy og jobbe ved skrustikka så da smalt jeg like godt opp et lite tilbygg på teltet :)

Tilbygget (utvendig).
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2205.jpg
Tilbygg (innvendig).
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2206.jpg

Bygget oppkjøringsrampe og kjørt opp bilen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2207.jpg

Så mangler det å få inn arbeidsbenken min og verktøyet og så skal jeg begynne på bukk til talja:D

saabfaen
18/06/11, 18:49
Da ligger`n ute :p på prosjekter :p

lasse940
18/06/11, 20:34
Bra saabfaen :D fortjener en prosjekttråd den 745 der også :)

saabfaen
18/06/11, 20:49
Alt som er reddet fra døden fortjener en 2.nd chanse, rigth?? hehe Jævli bra på sånn engelsk om du lurte :p haha

saabfaen
19/06/11, 16:36
Nå har jeg planen klar for 745`n Lasse, vi får ta en prat en dag :) hehe

lasse940
19/06/11, 18:34
Så kult :D.
Ja vi får ta en prat en dag :)

Bandit142
21/06/11, 00:03
Må si jeg digger teltet ditt:)

Viste kjerringa bilder av "verkstedet" ditt her i dag, og foreslo at SÅNN, sånn burde far få tidsnok til fellesferien og motorbytte på godvogna...
Ble fryktelig nedstemt der, fikk beskjed om å vente til året når vi bygger garasje...

Men uansett genial løsning for å kunne skru bil i flott norsk sommervær:)

lasse940
21/06/11, 06:31
He he he Tusen takk. Er nok ikke så populær løsning her hjemme heller ;)
Men om det skal bli no greie på skruinga må man stå under tak i vårt hærlige sommer klima :D

Bandit142
21/06/11, 20:11
Må jo også legge til at jeg virkelig liker bilen din da:)
Syns det er kult med utseende man ikke ser hver dag, og den er jo riktig sexy med det panseret mener nå jeg:)

Ble så opphengt i verkstedet ditt at jeg helt glemte å skrive det i forrige posten min:o

lasse940
22/06/11, 04:17
He he he takk takk :D

lasse940
23/06/11, 18:42
Da er brebåndslambda montert. Og så er anlegget koblet opp igjenn :D
Bilder kommer senere :)

lasse940
25/06/11, 10:09
Noen bilder av lakkering og stereo som er koblet inn i bilen :)
pussa ned bakfanger (stygg og ripete/matt etter guttungens klatring inn og ut av bagasjen)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2920.jpg

2 strøk lakk!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2921.jpg

Stereo endelig tilbake i bilen!
Spilleren!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2922.jpg
Bagasjen!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2923.jpg

Trond D.
25/06/11, 12:30
Hvordan er det å koble opp brebåndslambdan?

lasse940
25/06/11, 12:41
Hvordan er det å koble opp brebåndslambdan?
Gikk egentlig ganske greit koblet opp strøm først tok,
tok jord og tenningstrøm fra stereo og la opp ny ledning med konstantsrøm fra batteri. så var det av med DP og borre et hull til sensor, 10-12 ganger eksos diameter fra utløp på turbo så da havnet den rett før cat.
så var det å dra ledninger fra sensor og inn til cupeen og calibrere sensoren mot friskluft startet da opp bilen uten sensor montert og trykket inn en knapp på styreboksen til sensor og så var det bare skru inn sensor. Så tut og kjør :)

lasse940
25/06/11, 14:42
Et par video av anlegget i action!
PHnDbMfGvvc
hTMfZTu6nXQ

Trond D.
25/06/11, 15:27
med andre ord så kjører du med den orginale også, har kun brebånene til å sjekke blandinga?

lasse940
25/06/11, 15:48
Ja må kjøre med den originale også om du da ikke har en bredbåndslambda som kan simulere smalbånd!

lasse940
25/06/11, 16:49
Da var bakfanger ferdiglakkert.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2938.jpg

Frontfanger pussetned og limt sprekker.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2939.jpg

Glemte ta bilde etter sparkling. Her er den med et par strøk lakk.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2940.jpg

Så sparklet et hakk etter skade jeg fikk på bukket hos BT ved godkjenning av senk :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2941.jpg

Joakim-G_R
25/06/11, 19:55
Godt å se noen stå på sånn, Lasse!

lasse940
25/06/11, 20:55
He he he takk.. Så enlendig lei av pussing og sparkling nå ;) gjenstår hjul buen den er så dritt å få sparklet og pusset pent!

lasse940
29/06/11, 14:09
Da er jobben med skifting av O-ring på oljefella igang i varmen skrur så svetten renner.(28varme i skyggen) Oppdaget at oljefella menglet O-Ringen sin så kanskje ikke så rart det er en liten oljelekk der ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3259.jpg
Rengjort!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3260.jpg
Endel olje rundt oljefella!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3261.jpg

skal også skifte nye pluggledninger (biltema!)...... SPØK!! beru ;),oljeskift og insugspakning :)


Ble også fratatt førerkorte mitt hos statensvegvesen i dag da jeg skulle hente noen oblater. Viste førerkort som legitimasjon og fikk beskjed om å trekke kølapp hos førerkort skranken for nytt kort da det gammle var sprekket,slitt og med feil etternavn siden jeg har sløyfet det ene for 4 år siden ;)
Ble 289,- for nytt kort. Så nå kjører jeg rundt med en papirlapp i stede :)

Joakim-G_R
29/06/11, 18:01
Ble også fratatt førerkorte mitt hos statensvegvesen i dag da jeg skulle hente noen oblater. Viste førerkort som legitimasjon og fikk beskjed om å trekke kølapp hos førerkort skranken for nytt kort da det gammle var sprekket,slitt og med feil etternavn siden jeg har sløyfet det ene for 4 år siden ;)
Ble 289,- for nytt kort. Så nå kjører jeg rundt med en papirlapp i stede :)

Bare flaks du fikk det igjen... :p

fått sjekket noe mer ang den lyden?

lasse940
29/06/11, 18:16
Bare flaks du fikk det igjen... :p

fått sjekket noe mer ang den lyden?
He he he ja. Ble litt svett en stund der gitt, når kjerringa i skranken så trekk lapp for førerkort for dette er ikke riktig førerkort.
Måtte også ta nytt bilde da jeg hadde for høy jakkekrage på det gammle bildet . og der kom jeg etter å ha ligget et par timer under bilen med olje flekker i tryne og håret til alle kanter. He he he ;)
Nei ikke fått skjekket ennå. Kjøpt nytt olje filter og ny olje. Håper det bare er dårlig olje siden lyden bare kommer etter litt hardkjør ikke når bilen er varm og fint kjørt.n. fyllte på med halvsynt feit olje i vinter pga oljelekkasje. Tror nok den ikke er så gled i trykket og tempen.
Eller så ligger nytt sett veivlager på posten å venter på meg ;)
Får bytte olje først så får vi se :) ble havoline syntetisk 5/40 med depositshield.
Så får jeg håpe jeg slipper å ha opp motor nå før jeg skal ha inn Hråder og smidde stempler ;)

Edit: Du er flink til å poste i tråden min kjekken <3 ;)

lasse940
29/06/11, 18:20
Jo skulle til å ta oljeskift nå og blende hullet etter egr innsug. MEEEEEN
strømmen gikk da jeg skulle begynne kappe til. Og peile pinnen knakk jeg da jeg da jeg snubblet i skjøteledning :S
(TYPISK MEG)

saabfaen
30/06/11, 04:17
Du Lasse? Noen gang prøvd å skru edru?? hehehehe

lasse940
30/06/11, 07:26
Det er jo så gøtt å nippe til pilsen mens man skrur bil på en varm sommerdag :D

lasse940
30/06/11, 14:00
Da var egr plukket ut og hullet tettet etter den i insug.
Hadde selvsagt et uhell i dag også. bolten på insuget knakk da jeg skulle skru til blendeplata :/ men men fikk det da tett ved hjelp av en god del loctite epoxylim :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3343.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3344.jpg

saabfaen
30/06/11, 18:03
Driver fælt du :)
Fått mont å dratt stereokabler i langvogna i dag jeg å nå :) Så da blire lyd :)

lasse940
05/07/11, 15:51
Da har jeg fått gjort litt i dag, byttet oljefilter og olje så får man se om bilen får litt bedre smørning på litt turtalls stanging ;)
Har oigså fått 4" luftfilter fra AEM (Dryflow) Så venter jeg på 4"alurør og silikon fra ksr.
Blir spennende å se om man kjenner froskjell fra strupinga jeg har inn på turbo nå med 3" rør og filter.
Venter også en pakke statene med en SSQV dump :D
Skit lei av å overgå 0,75 bar og så åpner dagens dump seg opp og slipper opp trykket så jeg havner på 0,5 bar etter en liten teas på opp mot 1 bar ;)

R.G
05/07/11, 20:22
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3259.jpg

o-ringen sitt der den. rundt kanten som skal noen mm ned i blokk. blitt stiv å jæv.. igjennom åra så kjennes som plastikk..

lasse940
05/07/11, 20:59
Da var den jævlig stiv :D.... Slang på en O-ring til jeg da ;)
Tror nok jeg har blitt kvitt den lille oljelekkasjen nå :D

lasse940
07/07/11, 12:15
Da har jeg fått lagt litt lakk på hjulbuen, ikke helt ferdig men begynner endelig nærme seg.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/793.jpg
Har også prøvd å sparkle gleppa mellom skjerm og frontfanger, Tror det kommer til å bli stilig om det da ikke begynner sprekke opp Måtte bare legge på litt lakk der også for å se hvordan det kommer til å bli og se om det kan være holdbart, Mtp.Sprekker.
Her et bilde, langt fra ferdig med pussing og litt mer sparkel men kunne ikke dy meg å få på litt lakk så jeg fikk mer intrykk.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/794.jpg

EDIT: Bilen tåler også igjenn å bli presset etter oljebytte.
Ingen ulyd etter litt pressakjøring :D
Så da venter jeg litt med bytting av rådelager ;)

lasse940
11/07/11, 14:51
Driver å skifter luftfilter. så nå blir 3" K&N filteret byttet ut med 4" AEM Dryflow filter med 4" alurør inn til turbo! Bilder kommer senere!

saabfaen
11/07/11, 16:02
Blir bra :) Godt det er noen som orker å drive :)

lasse940
11/07/11, 17:48
He he he ikke store jobben da ;)
Var på tide å bytte ut strupinga inn til turbon :)
Lyst på k&n filter til lowrider´n din?

saabfaen
12/07/11, 10:14
He he he ikke store jobben da ;)
Var på tide å bytte ut strupinga inn til turbon :)
Lyst på k&n filter til lowrider´n din?

Ja hvorfor ikke :) Får en rydda litt i motor rommet på min au :)
10KG den fæle boxen vett :p hehe

lasse940
12/07/11, 17:58
Ja hvorfor ikke :) Får en rydda litt i motor rommet på min au :)
10KG den fæle boxen vett :p hehe
He he he det jeg tenkte :)
Da skal jeg ikke kase den på skauen :D

lasse940
12/07/11, 18:13
Da har jeg vært å hentet med vdo oljetrykk giver og instrument i dag :D
Takker så mye til modalen på bilxtra for hjelpen til å finne hva jeg trengte :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1299.jpg
Har også fått hentet meg spesial chipper i dag så nå blir det spennende å kjenne forskjellen når disse blir montert :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1300.jpg

lasse940
13/07/11, 17:19
Allt jeg har fått gjort i dag er å skru til slangeklemma så nå er det nye filteret montert på :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1358.jpg
Så får se om tiden strekker til i morgen så jeg får montert på oljetrykkgiver og instalert chippene :)

lasse940
16/07/11, 13:37
Chippene er nå montert.
Bort med original tennings chip!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1614.jpg
Inn med Spesial chip!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1615.jpg
bort med gammle trimchip!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1616.jpg
Inn med spasial bensin chip!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1617.jpg

lasse940
16/07/11, 15:42
Æsj da har jeg vært uhelldig igjenn!
Klarte knekke gjengeadapteren til oljegiveren klarte gudsjelov få ut tappen i blokka før loctiten fikk virket.
så nå om jeg ikke klarer trylle frem en i løpet av dagen kommer jeg meg ikke på treffet denne gangen heller :(
Er så typisk meg :S
Noen i eidskog som har en gjengeadapter M14x1,5 Hann til M10x! Hunn Rop ut :D

EDIT: saabfaen. Nå har jeg ikke drekki pils engang mens jeg har skrudd bil :D

saabfaen
17/07/11, 08:09
UUUUUUheldig som faen vett :(

Joakim-G_R
17/07/11, 12:56
Se her ja, blir spennende med chips nå da. :)

lasse940
17/07/11, 20:22
Ja skal bli døds spennende :)
Blir innom tess i morgen å kjøpe ny gjengeadapter så jeg får montert allt sammen tilbake og prøvekjøre :D
Jævlig surt å gå glipp av treffet i dag da. Møtte en fiiiin volvo kollonne i østfold (gjennom båstad) og en volvo kolonne hjemm fra treffet mellom bjørkelangen og aurskog. så nesten ut som noen av bilene i kolonnen jeg traff på i båstad minus en god del biler. Bla en 240 med masse gummi på bakhjulene og en 240 men tjukken skilt i frontvindu! blå 940 m polerte kantfelger.

R.G
18/07/11, 21:44
skjedd litt her å ja:)

blir spennende å se åssen det blir med chipper da:) håpe få orden på gjengeadaptern da:)

lasse940
19/07/11, 09:57
Ja blir sykt spennende å teste med nye super spesial chipper :D
Tess hadde ikke gjenge adapteren jeg trenger de hadde visst ikke disse i mm :(
Så får ta en tlf til bilxtra på kongsvinger i dag og bestille en fra de og håpe de får tak i en fort :D

R.G
19/07/11, 10:51
Ja blir sykt spennende å teste med nye super spesial chipper :D
Tess hadde ikke gjenge adapteren jeg trenger de hadde visst ikke disse i mm :(
Så får ta en tlf til bilxtra på kongsvinger i dag og bestille en fra de og håpe de får tak i en fort :D

ja tess begynner å gå bort fra mm har jeg finni ut:( var der å hørte etter m14 x1,5 engang. men var kun banjo å få i det, og ikke noe anna..

lasse940
19/07/11, 10:56
ja tess begynner å gå bort fra mm har jeg finni ut:( var der å hørte etter m14 x1,5 engang. men var kun banjo å få i det, og ikke noe anna..
Ja det er kjett :(
Kunne jo godt ha det lagerført fortsatt er jo fortsatt endel som bruker mm ennå .

lasse940
19/07/11, 11:25
Da fikk jeg betillt ny adapter kan hentes på bilxtra vinger i morgen :D

lasse940
19/07/11, 17:39
Da er allt gjort klart til adapteren kommer i morgen. Dratt kabler fra giver til sensor så nå er det bare feste giver til blokka i morgen kveld og montere tilbake grenrør,turbo og Dp :D

olemk
21/07/11, 09:59
Den tråden her var artig, den skal jeg følge med på :D

lasse940
22/07/11, 08:51
Da er motor skrudd sammen igjenn nå gjenstår bare å få stripset litt kabler under dæsjen. Og rydde unna litt verktøy så er det ut på prøvetur senere i dag :) oljetrykk lå på 2 bar på tomgang :) Får prøve ta noen bilder og film av prøveturen senere i dag

R.G
22/07/11, 11:52
da ble det oppstart da:) håpe prøvekjøring går like bra:)

lasse940
24/07/11, 08:42
Da har jeg hatt bilen ute på en lang kjøretur på 35 mil.
Bilen har fungert veldig bra hele veien.
Fikk en nissan 350z yppende opp på bakfanger, han klarte ikke holde følge på slettene ble liggende lang bak :D men tok meg igjenn i svingene.

lasse940
04/08/11, 17:32
Eu kontroll og ruteskift bestillt og blir gjort neste uke :)
Må bytte ut kardangbøyen ++ da dette var gjennomrustet og det ble oppdaget etter jeg sveiset nytt enderør :S TYPISK! men ny eksos kommer på døra på lørdag så da skal jeg rekke å få tettet eksosen innen tirsdag :D
Krysser fingre å tær for at den går igjennom :)

lasse940
09/08/11, 08:51
Da er bilen levert til ruteskift :)

lasse940
11/08/11, 10:16
Da var bilen eu godkjent med 0 feil. DIGG ;) :D

Volvoniføør
11/08/11, 15:03
Da var bilen eu godkjent med 0 feil. DIGG ;) :D

Grattis med den:)

lasse940
11/08/11, 17:20
Grattis med den:)
Takker :) utrolig deilig den gikk igjennom :)

lasse940
16/08/11, 17:17
Da har det gått snart ei uke uten noe mekking på bilen klør i fingrene nå :)
I morgen reiser jeg ut å kjøper eksos rør så jeg får bygget meg twinpipe igjenn rart å se bilen uten det nå syntes jeg :)
Må ture innom volvo en tur også tror motor temp sensor begynner kødde veldig for meg har værtt en sannt mareritt å starte ved lunken motor i dag og når jeg får start lukter deh voldsomt bensin!
Godt det dukker opp noe man kan gjøre ;)

lasse940
12/09/11, 19:20
Da har det vært en skikkelig blåmandag kjørt i filler turbon hjem fra butikken.
Nådde 0,5 bar da bilen bremser i 0,5sec for så å lade nappete videre til 1,4 bar.
Parkerte bilen vell hjemme. Strammet dumpventil da jeg trodde denne var problemet. Gikk også over trykk rør og slanger. Da jeg så 2 timer senere kjørt for å hente guttungen i b.hagen fikk jeg ingen turbotrykk. Da jeg kom hjem igjenn hadde jeg av luftfilter og prøvde snurre på kompressorhjulet det ville bare snu 1/3 rundt kjentes ut som den butter i noe til begge sider og gleppen er på over 1mm lå også endel olje i trykkrør. Kjip dag :(

Joakim-G_R
12/09/11, 20:09
Æsjda :(

lasse940
12/09/11, 20:35
Ja drit kjipt :(

olemk
13/09/11, 05:45
åh! dritt as "/
er det blitt mye rester fra rotoren eller? "/

lasse940
13/09/11, 07:22
åh! dritt as "/
er det blitt mye rester fra rotoren eller? "/

på kompressor siden ser de hele og fine ut. aner ikke hvordan det ser ut på eksos siden ennå :/

lasse940
13/09/11, 19:04
Da har jeg fått åpnet turbo i dag og det så overraskende bra ut.
Fant årsaken til den ikke ville spoole. den hadde nemlig spisst en del av kobberpakningen som hadde havnet inni eksoshuset. ser ingen skader på bladene og gleppen er ikke unormal så da blir turbo monter tilbake i morgen og testet.

her er kobberpakning so har blitt spist litt av
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1106.jpg

Ingen synlige deformasjoner her :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1107.jpg

olemk
13/09/11, 19:08
Da har jeg fått åpnet turbo i dag og det så overraskende bra ut.
Fant årsaken til den ikke ville spoole. den hadde nemlig spisst en del av kobberpakningen som hadde havnet inni eksoshuset. ser ingen skader på bladene og gleppen er ikke unormal så da blir turbo monter tilbake i morgen og testet.

her er kobberpakning so har blitt spist litt av
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1106.jpg

Ingen synlige deformasjoner her :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1107.jpg

hvordan så spjelda ut da? husker iikke hva de heter engang jeg :L de som akuatorn styrer:P rotor "bremsen" liksom xD

lasse940
13/09/11, 19:15
Allt så bra ut inngen spor av noe de to bitene som er løsnet på pakningen lå inni eksos huset den ene var for stor å komme mellom sprekken inn til bladene og den andre lå og holdt igjenn mellom to blad ingen gleppe inn/ut litt mer gleppe opp/ned en tidligere men ikke unormalt mye alikevell.
Blir spennende å se hvordan det går i morgen når jeg skal teste :S

saabfaen
14/09/11, 04:50
Løkke tell, kjett me turbo som tuuullleeerrr :/ hehe. Men kunne vøri værre au! Tenk om du hadde kjørt ihjæl en diger ÆLJ istelle :p hehe. Lettere å bytte turbo enn en heil bil :p

lasse940
14/09/11, 07:56
Jo sannt det. Skal bli spennende prøve om allt fungerer som det skal i dag ;)
Krysser fingre å tær for at alt går bra :D

lasse940
14/09/11, 12:39
Da er turbo tilbake påplass!
Kjørt en testtur med noen skikkelige pådrag og turbo lader som normalt igjenn, ingen tegn til blårøyk
så da er turbo friskemeldt ;)

olemk
14/09/11, 14:49
Da er turbo tilbake påplass!
Kjørt en testtur med noen skikkelige pådrag og turbo lader som normalt igjenn, ingen tegn til blårøyk
så da er turbo friskemeldt ;)

dætt iss gudd! :D

lasse940
14/09/11, 14:55
Yeah! Er en lettelse at det ble hell i uhellet ;)

Joakim-G_R
14/09/11, 15:24
Litt flaks må jo du ha og! :)

lasse940
14/09/11, 15:34
Ja he he he joakim er på tide å ha litt flaks ja. Tar vel jackpot på vikingen i dag og kanskje ;)

Joakim-G_R
14/09/11, 15:41
Ja he he he joakim er på tide å ha litt flaks ja. Tar vel jackpot på vikingen i dag og kanskje ;)

Det hadde ikke gjort no' det. :D

lasse940
14/09/11, 15:45
Det hadde hjulpet mye med de pengene ja ;)

R.G
14/09/11, 15:51
synd slikt skjer:(

skjedde samme for meg for par år sida på vålerbana med en 940 turbo jeg hadde. bang ingen ladetrykk og oljeskya sto. rev av turbo nedpå der og så pakninga hadde revna og kjørt seg inn i eksoshus. rev bort pakning og klemte å turbo og tut å kjør igjen:)

lasse940
14/09/11, 16:09
synd slikt skjer:(

skjedde samme for meg for par år sida på vålerbana med en 940 turbo jeg hadde. bang ingen ladetrykk og oljeskya sto. rev av turbo nedpå der og så pakninga hadde revna og kjørt seg inn i eksoshus. rev bort pakning og klemte å turbo og tut å kjør igjen:)

Ja utrolig kjedlig når det skjer. Men fader å digg når det viser seg at turbo ikke døde :D

Wangen
20/09/11, 20:31
Bare å komme å hente bilstein sprint ;)

lasse940
22/09/11, 18:18
Da er kian byttet ut med en 92.mod 745 :D begynnt å pusse litt rust å lakkering på den kappa fjører pån noe madammen ikke syntes er så behagelig ;) (til tross for at hun ler så a griner av bikkjene som ligger i buret i bagasjen og hopper ;))
Blir byttet ut med originale fjører så fort delebilen kommer på plass :D
Har vært å møtt et forum medlem i dag veldig hyggelig :) tok med en mocal oljekjøler med filterflytter, slanger å det hele så i morgen får jeg prøve montere den og bygge om eksosen og få av kat. som struper fra 3" til 2,5".
Har også en Gr.A T5 kam som skal inn i toppen må bare få tak på et justerbart kam drev først :)

lasse940
23/09/11, 20:46
Da ble oljekjøler plassert i dag men desverre så fikk jeg ikke av grenrør så da må hele toppen av for å få av orginale kjøleren :/ så før kjøpe inn toppakning til uka!
Fikk satt inn t5 kammen og chimset den i dag og kasta av kat'en mangler bare sveise sammen mellomrør. Så blir det å finjustere kammen i morgen :)
Ser desverre ut til at planene om å kjøre opp og delta på reodor felgens gatebiltreff går i vaske :(
Og selvfølgelig glemte jeg bilder av dagens mekking :/

Joakim-G_R
24/09/11, 21:09
Skjer ting her jo :) godt å høre Lasse! Blir nok friskere med t5race kammen. :)

lasse940
24/09/11, 21:44
Skjer ting her jo :) godt å høre Lasse! Blir nok friskere med t5race kammen. :)

Ja skjer da litt :) skal bli morsomt å få justert inn kammen i morgen. Har trua på at den blir litt friskere med en t5 kam :)
Skal hente delebilen og diverse også i morgen. Gjøre klar kian til avlevering og samme med mitsun som blir lagt ut for salg nå. Har to volvo'er på gårn nå så da kan man kvitte seg med backup bilen til kian ;)
Blir vell også til å bygge opp igjenn twinpipe til uka frytlig rart med en endestuss ;)
Tror det blir en lydpotte på begge sider denne gangen :)

Joakim-G_R
25/09/11, 13:48
Høres bra ut :) du får klemme på et justerbart kamdrev og låne rulla til han på aurskog, så får du justert inn ordentlig. Hjelper mye å vri litt :)

lasse940
25/09/11, 20:49
Høres bra ut :) du får klemme på et justerbart kamdrev og låne rulla til han på aurskog, så får du justert inn ordentlig. Hjelper mye å vri litt :)

Ja må få på justerbart kamdrev ?
Er det rulle på aurskog?

lasse940
26/09/11, 08:31
Jon Einar Holum på Aurskog har rulle ja. http://www.je-engineering.no/Dyno.html så bra takker for info ;)
Du har pm ;)

lasse940
28/09/11, 20:47
I dag har jeg byttet fjørbein og fått på bilstein dempere og sveiset sammen mellomrør.

lasse940
29/09/11, 19:27
Da har jeg vært ute på en liten kjøretur og merker god forskjell på t5 kam og vx3 kammen :) gjenstår å finjustere inn kammen så blir det nok enda bedre.
Kan hverfall si at biltema dempere vs bilstein sprint er som natt og dag :D
Må gå over noen foringer på v.side da det kommer noen klonkelyder i dumper.
så får se over det i morgen sitter friske foringer på delebilen ;)
så får jeg inn dempere på ventilene da jeg har litt mer klaring en tidligere så jeg får den ventiltikke lyden usj hater den lyden ;)

R.G
29/09/11, 20:44
Da har jeg vært ute på en liten kjøretur og merker god forskjell på t5 kam og vx3 kammen :) gjenstår å finjustere inn kammen så blir det nok enda bedre.
Kan hverfall si at biltema dempere vs bilstein sprint er som natt og dag :D
Må gå over noen foringer på v.side da det kommer noen klonkelyder i dumper.
så får se over det i morgen sitter friske foringer på delebilen ;)
så får jeg inn dempere på ventilene da jeg har litt mer klaring en tidligere så jeg får den ventiltikke lyden usj hater den lyden ;)

ja biltema dempere er vel ikke noe særlig:p

ang klonkelyd: du har strammet demper skikkelig i fjørbene ja? sånn att evt demper ikke vandrer litt opp og ned, så er den klonkinga du hører?:)

lasse940
29/09/11, 21:15
ja biltema dempere er vel ikke noe særlig:p

ang klonkelyd: du har strammet demper skikkelig i fjørbene ja? sånn att evt demper ikke vandrer litt opp og ned, så er den klonkinga du hører?:)

Var det jeg trodde først også på gammle fjørbeinet jeg med biltema demper som jeg måtte sveise fast lokket på den sleit seg litt løs etterhvert da vibrerte den på rattet mellom 80 - 90 km/h og hadde klonkelyde. Nå passet jeg godt på å få strammet demper godt i fjørbeinet før den ble montert på bilen. Vibrering har blitt borte men klonk lyden er der fortsatt!!!

Volvoniføør
30/09/11, 15:46
Har egentlig litt lyst til å se film av bilen din nå jeg :D

lasse940
30/09/11, 15:54
He he he du har det ja. Skal se hva jeg kan få til i løpet av helgen ;)

lasse940
30/09/11, 16:03
Har fått fikset klonkelyden i dag var faktisk demper som ikke var skrudd skikkelig til :/ så R.G du hadde rett ;) går litt fort i svinga når man gjør samme jobben på 3 biler sammtidig ;)
Vekket opp kammen litt i dag med å stille den litt fremover utgjorde ganske mye på draget gjennom hele registeret. (Gliste hele veien)

lasse940
03/10/11, 07:36
Ble dessverre dårlig film i går da jeg under sladd klarte kjøre av reima til vannpumpa og servo.
aner ikke hvordan denne kan ha hoppet av da den er riktig strammet til?
Dette skjedde på nydalen ut på ring tre så kjørte rolig og pent ned til lillestrøm og fikk lånt verktøy der for å få på reima igjenn. Da var 2l kjøleveske borte.
Får prøve få til en film en annen dag :)

saabfaen
06/10/11, 04:24
under sladd?? Å midt i oslo?? Spinnvill :p hehe

lasse940
06/10/11, 07:17
under sladd?? Å midt i oslo?? Spinnvill :p hehe

He he ja midt i oslo utkjøringsrampa fra nydalen ut på ring tre. Var ikke helt meningen skulle rekke grønt lys i krysset der og fikk sladd og tenkte skit au og trøkka gassen i bånn på 2.gir og holdt sladden et stykke ned utkjørings rampa helt til den ble tung på rattet ;)

lasse940
08/10/11, 16:15
Montert på instegslister i dag
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/745.jpg

saabfaen
10/10/11, 05:48
Hei hei hei, dem var vel til konebilen dem vel :p

lasse940
10/10/11, 06:59
Hei hei hei, dem var vel til konebilen dem vel :p
He he he, de var vel egentlig til konebilen men jeg bare måtteha de på min ;)

saabfaen
10/10/11, 16:26
hehehe

R.G
10/10/11, 18:40
får tak i slike innstegslister hen?

lasse940
10/10/11, 18:47
får tak i slike innstegslister hen?
Aner faktisk ikke men tror det ble levert på noen v40. fikk også kjøpt ettermarkeds innstegslister.
Husker fettern min kjøpte noen til far sin for en 7-8 år siden men usikker på hvor ha kjøpte de! disse jeg har montert satt på delebilen.

gaupe
11/10/11, 08:07
Aner faktisk ikke men tror det ble levert på noen v40. fikk også kjøpt ettermarkeds innstegslister.
Husker fettern min kjøpte noen til far sin for en 7-8 år siden men usikker på hvor ha kjøpte de! disse jeg har montert satt på delebilen.

Er penare dei som er til v70, der har ikkje du desse rillene, dei samlar berre skit uansett.

lasse940
11/10/11, 09:17
Ja sannt det gaupe er en skitsammler de rillene ;)
Men syntes da det ble finere med en uten innstegslist :)
Får se om jeg skaffer v70 typen etterhvert :)

lasse940
11/10/11, 15:07
da er biltema batteriet kastet ut og nytt varta e44 77Ah batteri påplass :)

lasse940
12/10/11, 18:27
I dag har jeg montert breietypen baklukehåndtak :)

Gammle!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1031.jpg

Nye, Skal lakkeres i bilensfarge etterhvert.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1032.jpg


Hadde et lite uhell langs veien i dag. bilen begynnte nøkke å tulle noe veldig så stoppet og skulle skjekke om registeret satt rett,
tok da godt tak i reimhjul og snurret dette frem til 0 og da jeg hadde gjort det merket jeg at det var jo temmelig varmt det reimhjulet og her er resultatet.
Var en brendt tennkabel og innkjøring av chipp etter batteribytte som var problemet . Så i morgen skal jeg justere inn selv oppdate kommer om den skaken.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1033.jpg

lasse940
12/10/11, 19:18
Fikk også en powertax locker i posten i dag :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1038.jpg

kermitt
12/10/11, 19:22
Måtte du ta på flere hull i luka for å få på det handtaket? Går det å sette over mekanismen fra gamle handtaket over i det breie? Har ett liggende serru, men det har noen defekter :p

Vik93
12/10/11, 19:23
Den kommer du til og bli fornøyd med :)
pass på og monter den riktig ;)

lasse940
12/10/11, 19:25
Ja må borre to nye hull. Går nok å sette over mekanismen fra gammle til nye så hverfall helt identiske ut :)

lasse940
12/10/11, 19:26
Den kommer du til og bli fornøyd med :)
pass på og monter den riktig ;)
Har satt den sammen på stuebordet nå så håper da jeg får montert den riktig :)

kermitt
12/10/11, 19:41
Ja må borre to nye hull. Går nok å sette over mekanismen fra gammle til nye så hverfall helt identiske ut :)

Topp! Da må jeg prøve å få ordna det en dag :p Såg jo stygg bra ut på din.

lasse940
12/10/11, 19:47
Jepp ble seende mye penere ut med nytypen ja :)
du får smelle på din også :D

Jan-Einar Jenssen
12/10/11, 20:17
ble en helt klar forbedring med det "nye" handtaket ja:)

lasse940
12/10/11, 20:23
Ja det ble forbedring Takker for handtaket 1janeinar :)

Jan-Einar Jenssen
12/10/11, 20:30
takker for handeln ja :)

lasse940
14/11/11, 10:49
Ikke gjort stort med bilen siste tiden bare kjørt den.
Men nå har det opstått et problem med bakaksel virker som den vibrerer. durer/skurre lyd når jeg får turbotrykk merket dette etter jeg skiftet til vinterdekk.
Så i dag blir det å inspisere akaksel, begynner med det enkleste å fylle nok luft i dekkene, så får man håle det er et enkelt problem med akslen :)

lasse940
14/11/11, 13:13
Da hjalp det veldig med luft i dekkene. Me. Fremdeles har jeg et problem.
Lader med jevnt drag opp til 0,5 bar og stopper der 1/4sec for så å lade hurtig opp til 1 bar for samme stopp og så videre til 1,5. Da den lader fra 0,5 bar har jeg ikke javnt drag bilen virker hakkete og skvetten opp til 1,5 bar. Noen som har en ide om hva det kan skyldes?

lasse940
14/12/11, 18:05
Da klarte jeg kjøre istykker bafangeren i helga og den datt av i dag. Om noen har en 965 bakfanger eller bare en 945 i nærheten så ta konntakt.
alubjelke stuk er ikke videre pant ;)

Deluxio
14/12/11, 18:11
Leiker vel ikkje plog? ;p

lasse940
14/12/11, 18:18
Ble kjørende litt plog i helga ja ;)

lasse940
20/01/12, 18:03
Da har jeg endelig fått litt liv i ryggelys :D

Ellers skjer det ikke mye med bilen brukes daglig. Sliter litt med dårlig lufting av oljedamp holder ikke med en slange fra oljefella og til en catch tank med filter utlufting på så må finne en løsning på det kanske snart. Bilen var full av røyk fra brendt olje i morges. Hadde da lagt seg olje på eksosbandasje som ble sugd inn i kupeen. Gudsjelov ok ikke dette fyr. Fikk tørket bort endel olje so har lekket fra simring kamaksel og ned på bandasjert grenrør, fikk også plukket vekk forkullet bandasje.
Har også i vinter gjenn fått kast på satans biltema skivene 2 året på rad nå. Så blir å oppdatere bremser til våren igjenn. Nå er jeg lei av kast i skiver.
Så var det turbon da den begynner bli litt vell mye slark i etter at den spiste opp deler av eksospakningen i høst. Så blir vell byttet til våren om den lever så lenge ;) blir da å teste ut en litt mer moderne og mindre turbo som spoler litt tidligere ;)
Har heller ikke fått på ny bakfanger etter snøbrøytingen med den forrige. Prøve få tak på en 965 fanger i nærheten av meg så man sipper å sende med post.
Ble også stoppet i tekninsk kontroll her forrige uke, eneste bemerkningen jeg fikk var at eksosen måtte gjøres noe med ingen ord om manglende bakfanger heller ikke måtte jeg åone panseret ;) så heller ikke at jeg kjørte uten cat og med kun bakre lydpotte ;)

lasse940
05/02/12, 14:37
Da har jeg fått bytta vannpumpa i helga. Røyk fredag morgen, selvsakt på årets kaldeste dag :/
Men nå er den hvertfall byttet og blir varmt i kupeen igjenn :)
Men oppdaget at jeg har litt hvit guffe på påfyllingslokket, og kjølevæska var litt slush konsistens i 30 minus.
Så håper inderlig ikke jeg har ryki topppakning el liknende nå.
Får følge med på tegn de neste dagene om det blir forandring.

lasse940
12/02/12, 18:07
Å da var bakfanger montert (original) var hos kenta68 i sverige og hentet bakfanger og addon leppe i dag :)
Har ikke fått på leppa ennå men blir vell ikke lenge til den blir montert også ;)
Takker kenta for trivelig bilprat og flott addon leppa :)

lasse940
16/03/12, 19:00
Salg/byttehandel oppe til vurdering.
Forslag vurderes!

sikkan
16/03/12, 19:46
Der var den ja. Har sett den bilen parkert på Magnor om morran på vei til jobb i det siste.


Du har vært en tur hos Kenta ja, kjernekar han :)
Kjøpte en add-on av han jeg også, satt fint den:)

lasse940
16/03/12, 20:15
Ja stemmer det står der om morran de, bytter over til firmabil der :)
Var vell deg jeg møtte på bakktoppen mellom magnor og skotterud (gammleveien) for et par uker siden?
Ja måtte over til kenta et tur og få meg bakfanger og addon av han :)
Veldig trivelig kar han ja, ikke fått montert på addonleppa på bakfanger ennå men planer om å få den på i løpet av helga :)

sikkan
16/03/12, 21:05
Godt mulig det, har sett bilen din innimellom:)
Ble 940 fanger +add-on eller?

lasse940
16/03/12, 21:19
Ja ble kjøpt fanger og addon av kenta ja :)
Så får montere dette og se helheten med skjørtene jeg har og styling fronten. Blir det helt galt så går jeg enten for original front med addon, eller prøve fikse styling fangeren :)
Kjenner du til den hvite 240 som går uti her ser den hver morgen, kommer opp på rv2 mot magnor fra skotteud, lakkerte speil?
Ser utrolig strøken ut:)
Du får blinke med lysene neste gang du møter på meg, så kanskje jeg rekker hilse ;)

sikkan
16/03/12, 21:27
Blir spennende å se:) Ikke lett å finne maken bil til din for å se hvordan ting blir seende ut heller:D
Den hvite 244 du nevner høres kjent ut. RAL-hvit, ikke volvo-189 hvit den. En kollega som har den. Bor i retning Tobøl. Veldig pen ja. Ligger visst ute for salg hører jeg rykter om.
Hehe, ditto, rekker aldri å reagere og hilse :D

lasse940
16/03/12, 21:33
He he nei finnes ikke mange med samme ombygging som min :)
Så jeg får bare prøve å se hvordan det blir seende ut :)
Åh ja bor på tobøl jeg, er nok samme 240 ja er ikke volvo hvit nei, kunne godt tenkt meg den 240 ;)
Har ikke fått hørt lyden pån, veit du hva motor som sitter i den?

sikkan
16/03/12, 21:48
Der var den :)
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33711028

Er nok f motor med litt grøvre eksos.

lasse940
16/03/12, 22:07
Se der ja, var den 240 jeg tenkte på ja. Bor ikke lange stykke unna meg han da, bor litt lengre oppi skogen jeg :)
Er på leit etter et 240 prosjekt, men frister mest med tidlig 80 mod :)

lasse940
17/03/12, 16:33
Da har man fått skrudd litt på bilen i dag, har hatt en kraftig stygg vibrasjon/ risting ved nedbremsing som har blitt værre og værre den siste uken siste par dager ble det også klonke lyder ved nedbremsing og rattutslag.
Hadde qv fjørbein i dag og viste seg da at bærekula på h.side var veldig slakk og helt tørr fikk byttet den og nå ble det en helt annen bil å kjøre :)
Planen var også å få på addon leppa på bakfanger men pga. Dårlig vær og en 5 åring som ikke ville skru mer bil, ble det heller en tur til butikken for litt lørdags godis.
Guttungen sa da "nå pappa nå var bilen bedre, vi er flinke vi" :)

lasse940
31/03/12, 18:57
Da var planen i gjøre klar bilen for sommeren i dag,
Vaska den og skulle skifte til sommerfelga men skjekket værmeldingen først og det så ikke mye oppløftende ut med minusgrader og nedbør til uka så får nok vente med det en stund til.
Så ble bare en vask av bilen og få på ny antenne. Hadde endel planer men dette får vente till i morgen med håp om ikke så ille kald vind det var vært i dag.

sikkan
31/03/12, 19:04
Ja, idag var det jaggu surt ute. Får håpe det blir skruvennlig påskevær.

lasse940
31/03/12, 19:08
Ja var helt forjævelig å vaske bilen trodde jeg skulle få neglsprett ;)
Får håpe det blir bedre vær til å skru ute snart ja, ble ikke noe addon montering i dag for å si det sånn ;)