PDA

Vis full versjon : Fjusking og stopper på under 3000omdreininger [LØST]



degocostly
20/10/11, 06:19
Hei. Plutselig under kjøring igår mistet jeg nesten all motoreffekten, og motoren fjusket og harket. Jeg kjørte til siden, og la den gå på tomgang. Den gikk veldig ujevnt ei stund før den stoppet. Jeg starta opp igjen, litt tungstartet, men fremdeles går den veldig ujevnt, og fjusker som bare det helt opp til ca 3000omdreininger, etter det går den helt fint! Får ikke kjørt den siden den stopper hvis jeg lar den gå ei lita stund under 3000omdreininger...

Noen som har en ide om hva som kan være feilen? Ingen lamper lyste eller lyser i dashbord :S Haster litt..

EDIT: Bilen er en v70, 2.0 turbo, 98 mod

degocostly
21/10/11, 10:00
bump...
luftmengde måler? tett bensinfilter? skal skifte bensinfilteret idag

kan prøve å starte uten lmm tilkoblet? Vil jeg da finne ut om den er gåen hvis bilen går greit?

julen
22/10/11, 10:02
minner litt om def lmm dette...

850GLTsilver
22/10/11, 10:03
Ville man klart å få den over 3000 omdr da?
Men mye minner om det likevel ja.

Trådstarter kan jo forsøke å koble den vekk rett og slett.

Oxcyder
22/10/11, 21:41
Ja, man ville klart å få den over 3000rpm.
Hadde samme problem, som kom og gikk ett par ganger i løpet av ett år.
Av ren desperasjon nappa jeg ut LMM og starta motoren, gikk uten problemer.
Eneste var at det blir jo ikke optimal blandingsforhold med luft og bensin, så bilen sleit med å få opp farten i oppoverbakke :P

degocostly
24/10/11, 06:20
Nappa av, og bilen gikk bedre med en gang. Satt den på igjen, og bilen gikk greit da og, men den er nok defekt da.. må prøve å finne en til en brukbar pris

degocostly
25/10/11, 17:07
Byttet nå, starta opp og bilen gikk bra lenge på tomgang, men med en gang jeg ga gass kom problemet tilbake igjen.. får prøve å bytte bensinfilter da..

kermitt
25/10/11, 17:27
tenningsdelene dine er bra? Hørtes mye ut som 945`n min i fjor vinter.

degocostly
25/10/11, 17:44
Vet ikke.. rart at den går helt jevnt og fint på tomgang lenge, før jeg da gir litt gass, og den fjusker og stopper nesten før den når ca 2500 omdreininger.. over det så er den helt fin! Da jeg tok av kontakten til lmm så gikk den helt bra når jeg kjørte.. men den saken bør være grei, siden lmm er helt ny nå..

850GLTsilver
25/10/11, 18:28
Ta deg ei flaske startgass, la motoren gå på tomgang, og sprut så utenpå delene i innsuget.

Kan være noe som lekker.

degocostly
25/10/11, 18:48
Vet ikke.. rart at den går helt jevnt og fint på tomgang lenge, før jeg da gir litt gass, og den fjusker og stopper nesten før den når ca 2500 omdreininger.. over det så er den helt fin! Da jeg tok av kontakten til lmm så gikk den helt bra når jeg kjørte.. men den saken bør være grei, siden lmm er helt ny nå..

kermitt
25/10/11, 18:54
er trykkrørene dine friske da?

degocostly
25/10/11, 20:04
Hvem vet :p får teste med nytt bensinfilter imorgen, hvis det ikke hjelper, så får jeg sette den på verksted..

degocostly
27/10/11, 08:38
Nytt bensinfilter hjalp ikke.. Skiftet luftfilter og rengjorde gass-spjeld og tomgangsregulatoren samtidig.. Kan tomgangsregulatoren være gåen?
Den går helt fint til bilen blir varm nå. Fjusker kun akkurat når jeg gir litt gass, men når motoren er varm fjusker den helt opp til ca 2500omdreininger. Etter det går den ikke jevnt på tomgang heller, men det gjør den når den er kald

ola normann
27/10/11, 09:33
Jeg hadde problemer med fjusking på varm motor, byttet alt av tenningsdeler og problemet var borte (det var på en 2,5l 10v)

Tore
27/10/11, 09:56
Om du ikke vet tilstanden på tenningsdelene så er det et fint sted og begynne og en genial mulighet til å få full oversikt over dette :-)

Bytt plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk. Fjusker den fortsatt så kjør en diagnose eller sjekk alle verdier/parametre mens du tar en kjøretur med noe som viser live data :-)

degocostly
27/10/11, 12:23
Da blir d skifting av litt tenningsdeler idag :)

degocostly
28/10/11, 20:33
Om du ikke vet tilstanden på tenningsdelene så er det et fint sted og begynne og en genial mulighet til å få full oversikt over dette :-)

Bytt plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk. Fjusker den fortsatt så kjør en diagnose eller sjekk alle verdier/parametre mens du tar en kjøretur med noe som viser live data :-)

Dette gjorde susen, bilen går som normalt nå! Takk!