PDA

Vis full versjon : Motorproblem? Hjelp



Lightyear
22/03/10, 00:07
Jeg har fått litt problemer med bilen etter at den stod i noen uker her for litt siden.
Den fusker veldig i revers når den er kald også mangler det krefter ved pådrag når den er kald. 3500-4000rpm så virker det som om den kutter helt, der hvor det normalt skulle vært hjulspinn og/eller fart så føles det som om hjulene frikobles isteden.
Også napper det i hele bilen når den står på tomgang, tror den går litt høyt på tomgang også, 900rpm kanskje.

Hadde bilen innnedørs i natt og når den var god og varm så var alt som normalt igjen. Testet bilen i fem minutter og parkerte den utendørs i 10 minutter og problemene begynte å komme tilbake. Kjørte en god stund og når bilen var varm så virket den ganske normal igjen.

Noen som har tips til hva f**n som har skjedd her? Tålte den ikke å stå så lenge i kaldt vær stakkar?

A

Tore
22/03/10, 09:34
Kondens som fryser og tetter til drivstoffilteret eller noe når det er kaldt? Ved varmegrader vil denne isen trine og drivstoffet kommer igjennom - Og når det blir kaldt så fryser det igjen - bare en teori som sikkert noen kommer til å avfeie som usannsynelig, men jeg har selv opplevd det selv på biler med innsprøytning så det er mulig...

Selv om noen mener kondensfjerner er fy-fy så kan det være verdt ett forsøk her - fyll på kondensfjerner - kjør bilen 15-30 minutter og så fyll full tank.

yearbogen
22/03/10, 09:37
Hei!
Plagdes med min også, dette hjalp meg: http://volvoforum.no/tips_triks/850_tomgangsmotor.htm

Lightyear
22/03/10, 17:59
Takk for tips.. Har noen liknende teorier selv, samme hadde mekanikeren jeg hadde med meg igår. Men at det skal fryse på så fort igjen tror jeg er litt usannsynlig, det var omtrent 0 grader og ti minutter burde ikke få noe til å fryse så fort..
Skal kjøre litt idag også tror jeg, får se om all kjøringen igår hjalp litt på problemet. Rens av gass-spjeld tror jeg helt sikkert er lurt uansett, får sette av litt tid til det ganske så snart..

A

Lightyear
24/03/10, 08:09
Tok en tur i går kveld bare for å se hvordan bilen gikk. Nå gikk den som normalt igjen. Men skal ta en rens av gass-spjeld uansett..

A