PDA

Vis full versjon : Skifte fjærbeinslager 940



JørnM_940
19/10/11, 15:48
Skal skifte de lagrene som sitter i toppen av fjærbeinet på 940'n i helga. Hvor mye må jeg egentlig løs med? Må jeg spenne ned fjæra? Eller kan det gjøres bare jeg løsner fjærbeinet og slipper det ned? Må selvfølgelig løsne styrestag og opphengskule.

Christian
19/10/11, 15:52
Må spenne ned fjøra ja. Hvis du har korte fjører kan man gjøre det mens alt står på bilen, sålenge du får det lavt nok til å få den ut under hjulbuen.

JørnM_940
19/10/11, 15:56
Må spenne ned fjøra ja. Hvis du har korte fjører kan man gjøre det mens alt står på bilen, sålenge du får det lavt nok til å få den ut under hjulbuen.
Har 50mm senkefjærer fram, men hvorfor spiller det noen rolle? Bruker sånne fjærkompressorer eller hva det heter. Har løftebukk:)

lasse940
19/10/11, 16:07
Tror christian mente at du får ned demper og fjørbein ut av hjulbue uten å måtte ha av hele fjørbeinet
Spenner fjøra og løsner demper og krengestaget fra bærearmen.
Har skiftet det på begge måter å gikk fortest bare ved å spenne fjøra.

JørnM_940
19/10/11, 16:23
Tror christian mente at du får ned demper og fjørbein ut av hjulbue uten å måtte ha av hele fjørbeinet
Spenner fjøra og løsner demper og krengestaget fra bærearmen.
Har skiftet det på begge måter å gikk fortest bare ved å spenne fjøra.
OK, så du spenner ned fjæra, løsner alt i toppen så klarer du å få det ut av hjulbuen? Må det merkes på noe vis i toppen? Gjorde jo dette når jeg monterte senkesettet, men det en ikke gjør jevnlig glemmer man:p

lasse940
19/10/11, 16:28
Jepp klarte det med lesjåfors fjørene. Nei du trenger ikke merke opp noe, ser hvordan den gummidemper på toppe skal ligge mot fjøra og skåla på toppen trenger du ikke løsne :)

JørnM_940
19/10/11, 16:30
Jepp klarte det med lesjåfors fjørene. Nei du trenger ikke merke opp noe, ser hvordan den gummidemper på toppe skal ligge mot fjøra og skåla på toppen trenger du ikke løsne :)
Okay, tnx:)

lasse940
19/10/11, 16:32
Lykke til :)