PDA

Vis full versjon : Justere km stand 940



Volvojinta
19/10/11, 13:51
Noen som har juster km på ett 940 instrument før? Enkel jobb?
Skal bytte instrument i pappa`s bil og da hadde det vært greit om det nye instrumentet hadde gått like langt/kort som det gamle.. :)

850GLTsilver
19/10/11, 14:20
Gammel 940 dette da?

Kan ellers være enklere å bytte over tellerne dersom de er slike mekaniske.
Er det lcd-display, så må folka med utstyr for å koble seg på med PCn hjelpe.

Stikk bortom om det er mekanisk, for da kan jeg hjelpe deg om du vil.

Volvojinta
19/10/11, 14:24
Gammel 940 dette da?

Kan ellers være enklere å bytte over tellerne dersom de er slike mekaniske.
Er det lcd-display, så må folka med utstyr for å koble seg på med PCn hjelpe.

Stikk bortom om det er mekanisk, for da kan jeg hjelpe deg om du vil.

Gammel nei, er jo bare ifra 1993/94 jo...
Telleren i det gamle funker ikke, det er en av grunna til at det må byttes..

850GLTsilver
19/10/11, 14:26
Gammel nei, er jo bare ifra 1993/94 jo...
Telleren i det gamle funker ikke, det er en av grunna til at det må byttes..

93/93 er mek ja.

Er sikkert dette lille mellomhjulet som er problemet. Litt standard det. Lar seg fikse. Men om jeg ikke husker helt feil så er enkelte av disse instrumenthusene limt sammen. Er denne det? Kan uansett ta en titt på det for deg om du vil.

Volvojinta
19/10/11, 14:37
93/93 er mek ja.

Er sikkert dette lille mellomhjulet som er problemet. Litt standard det. Lar seg fikse. Men om jeg ikke husker helt feil så er enkelte av disse instrumenthusene limt sammen. Er denne det? Kan uansett ta en titt på det for deg om du vil.

Henter det muligens i kveld så da kan jeg sjekke om det er det...

The Sven
19/10/11, 14:41
Urelevant, men ingen 940 har digital km-teller :)

Kalsn
19/10/11, 15:20
93/93 er mek ja.

Er sikkert dette lille mellomhjulet som er problemet. Litt standard det. Lar seg fikse. Men om jeg ikke husker helt feil så er enkelte av disse instrumenthusene limt sammen. Er denne det? Kan uansett ta en titt på det for deg om du vil.
Skrudd sammen stort sett hele instrumentet

boman
19/10/11, 15:26
Skrudd sammen stort sett hele instrumentet

Ja, bortsett ifra glasset, det er limt til resten av huset (mulig det også sitter i klips).

Jonas Soldal
19/10/11, 15:40
Brukte bare ett tynt skrujern å rulla ned tellerne til riktig km stand. Men vær forsiktig så du ikke trasper tannhjulene som snurrer de fremme.

Men har du sjekka at det ikke er ledningene på giveren i bakakslingen som er irret av??? Var dette som hadde skjedd på min. ;)

Kalsn
19/10/11, 16:10
Ja, bortsett ifra glasset, det er limt til resten av huset (mulig det også sitter i klips).
glasset er nå løst det også? Mitt er skrudd med 8 skruer om jeg ikke husker feil :)

Volvojinta
19/10/11, 16:35
Brukte bare ett tynt skrujern å rulla ned tellerne til riktig km stand. Men vær forsiktig så du ikke trasper tannhjulene som snurrer de fremme.

Men har du sjekka at det ikke er ledningene på giveren i bakakslingen som er irret av??? Var dette som hadde skjedd på min. ;)

Ja vet det kan skje så det har vi sjekket, trur faktisk dem byttet den for sikkerhets skyld også.
Eneste som funker i instrumentet er turteller`n, turbo trykksmåler og temp måler, resten er dødt... :rolleyes:

oddioddi
19/10/11, 17:52
Litt ot.. men
Hvordan er det å montere inn en turbotrykksmåler i et instrument som ikke har det orginalt?

Regner med du skjønte at jeg ville kjøpe det instrumentet av deg volvojinta :D


Ja vet det kan skje så det har vi sjekket, trur faktisk dem byttet den for sikkerhets skyld også.
Eneste som funker i instrumentet er turteller`n, turbo trykksmåler og temp måler, resten er dødt... :rolleyes:

Jonas Soldal
19/10/11, 17:55
må vel bare ha en vacum slange til instrumentet ;)

oddioddi
19/10/11, 17:58
Tenkte mer på om det var lett å sette inn bare turbotrykksbiten inn i et instrument uten...:o



må vel bare ha en vacum slange til instrumentet ;)

Volvojinta
19/10/11, 18:00
Litt ot.. men
Hvordan er det å montere inn en turbotrykksmåler i et instrument som ikke har det orginalt?

Regner med du skjønte at jeg ville kjøpe det instrumentet av deg volvojinta :D

Det skulle du i såfall fått for en billig penge.. :)

oddioddi
19/10/11, 18:03
Men da har vi en deal der. om "operasjonen" la seg gjøre:)


Det skulle du i såfall fått for en billig penge.. :)

850GLTsilver
19/10/11, 19:11
Urelevant, men ingen 940 har digital km-teller :)

Ante meg.
Kjenner ikke 940 for godt.:D

Jonas Soldal
19/10/11, 19:22
Tenkte mer på om det var lett å sette inn bare turbotrykksbiten inn i et instrument uten...:o

Da må du nok sette de instrumentene dine som virker og sette over i i det som er defekt men med turbotrykksmåler, om du skjønner. mener det er litt vanskelig å flytte turbotrykksmåleren. Noe jeg desverre ikke kan si helt 100% sikkert.


Sorry for O.T Volvojinta :P