PDA

Vis full versjon : Forskjell på chip manuell/automat?



Biggs
18/10/11, 21:39
Hei

Har nettop bytta girkasse i min 94 modell 940 turbo. Bytta fra automat til manuell. Orginalt er den vel 160 ett ellerannet? Forrige eiger hadde chippa den for en del år siden og visste ikke vilken merke/type den var.

Synes ikke den er så veldig pigg at det gjør noe.
Vet ikke hva trykket er, er en sånn pyseventil eller hva det kalles på slangen nede på turboen, og nåla i speedoen går ca 3/4 av full vandring.
Hadde en 85 modell 740 tic for en del år siden, å mener å huske den gikk vesentlig bedre.

Kan det stemme at hjernen er svart og av merke bosch 0 227 400 148 ?
Eller er den sølv av merke Bosch 0 265 101 031 ?
(var disse to jeg fant når jeg satte på clutchpedal :) )

Noen som kan fortelle meg om det er forskjellige chipper til manuell og automat?
Bør jeg kanskje handle meg en ny en?

Noen anbefalinger i såfall?

Takkar :D

Jan turbo
18/10/11, 22:30
Den svarte hjernen du fant med sluttnr:148 er nok tenningshjernen din. Sitter oppe ved pedalsettet. Bensinhjernen din sitter bak høyre sparkeplate.

Kalsn
18/10/11, 23:20
Jepp finnes forskjellig chip til automat og manuel. Men forskjellen ligger i selve hjernen og har ingen ting og si hvordan girkasse man kjører med, bare chippen stemmer overens med nr på boksen(Noe den må gjør vist den er chippa, ellers ville den ikke starta) . Men som nevt før, så ligger bensinchippen ved passasjerens høyrefot, så du ser fort om org chip står der :)

Dalaræcing
22/10/11, 11:20
Anbefaler ihvertfall "The Lost Art Off" (husker ikke helt:) chipper ifra Tpc forumet, disse fungerer meget godt på min.

PS: Hvis den forrige 740tic du eide hadde ET motor, så går disse bedre en FT/FK.
Ikke noe rart der, disse bare går bedre:) hehe

kvkleppe
22/10/11, 11:29
Jeg har evt ecomax vikingchip hvis du trenger...

volvoRsport
22/10/11, 11:30
Anbefaler ihvertfall "The Lost Art Off" (husker ikke helt:) chipper ifra Tpc forumet, disse fungerer meget godt på min.

TheLostArtOf (TLAO), han er på Turbobricks ikke TPC.

Dalaræcing
22/10/11, 11:31
TheLostArtOf (TLAO), han er på Turbobricks ikke TPC.

Var ikke mye gæli da:D

Biggs
23/10/11, 12:11
ok så begge hjernene er ikke der med padalene asså.
Får åpne dekselest på passasjersiden å se hva som er inni der da.

Var vel ET motor ja 180 hest ellernoe.
Satset på at med chip og 1 bar med gotrykk så går vel 940 en bedre vel?

Prøvde å registrere meg innpå det turbobricks men kommer opp at jeg spammer... sitter på jobb pc sikkert noen bugs med hosten her.

Biggs
03/11/11, 17:28
fikk åpna opp på passasjer siden i dag og sett på hjernen inni der.
den såg slik ut:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/141.jpg

Og chippen inni var slik:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/142.jpg

noen som vet hva dette er for noe?

kvkleppe
03/11/11, 17:34
vanskelig å si hva som er brent inn på den chipen.

Hvis du trenger ny, så har jeg evt vikingchip til 937 hjernen din. evt pm