PDA

Vis full versjon : Bytte av høyttalere i dører V70N



Ståle.S
17/10/11, 17:21
Hei.

Som topic sier skal jeg bytte høyttalere i dørene i bilen min, ut fra det jeg her lest her inne er det 6,5" høytalere i dørene ?
Lurte på hvordan dette blir å gå siden jeg har orginal forsterker i bilen ?
Hørte snakk om at dette kunne bli et problem pga Ohm`en er spesiell på både forsterker og orginalforsterker ?



Ståle

Vatnehol
17/10/11, 19:51
kommer litt an på hva slags lyd pakke du har i bilen din, premium sound, high performance eller den minste. det finner du lett ut av å se hvilket nr som står på spilleren. premium og high performance har forsterker, og det ikke noe problem med å bytte til andre høytalere.
byttet i dag i kjerringa sin t5, premium, orginale. de er på 8ohm, det er vanlig i hus, vanlig i bil er 4ohm. 8 ohm spiller en del finere, men pga høyere motstand må mer effekt til for å spille like høyt som en 4ohm høytaler.

ingenting å tenke på

Ståle.S
17/10/11, 21:22
kommer litt an på hva slags lyd pakke du har i bilen din, premium sound, high performance eller den minste. det finner du lett ut av å se hvilket nr som står på spilleren. premium og high performance har forsterker, og det ikke noe problem med å bytte til andre høytalere.
byttet i dag i kjerringa sin t5, premium, orginale. de er på 8ohm, det er vanlig i hus, vanlig i bil er 4ohm. 8 ohm spiller en del finere, men pga høyere motstand må mer effekt til for å spille like høyt som en 4ohm høytaler.

ingenting å tenke på

Spilleren jeg har heter HU-603.
Husker ikke nr på forsterkeren, men mener denne var på 200W, kan det stemme ?

Steen
18/10/11, 07:08
Stemmer nok med 200W siden du ikke har HU-803.
Men du kan sjekke dette lett med å se hvilken farger det er på merkelappene på høytaleren og forsterkere.

Hvit: performance
Blå : High performance (200W forsterker)
Gul: Premium (300W forsterker)

aarnes
18/10/11, 08:04
Kan oppsummere kort:

1. HU603/803 + ettermarkedshøyttalere spiller ikke bra i det hele tatt.
2. Ettermarkedsspiller med originale høyttalere spiller bra.