PDA

Vis full versjon : Skifte øvre motorfeste 850, how? Og momentstag girkasse.



Marius Skau
16/10/11, 18:32
God Aften.

Tenkte jeg sku skifte det øvre motorfestet på 850n.

Har prøvd litt men virker som om det gamle må presses ut?
Er dette tilfellet eller finnes det en anna lur måte og gjøre dette på?

Lurer enkelt og greit også på det med momentstaget til girkassa, er det bare og skru laus den gamle og skru fast den nye igen etterpå? Tenker slik at motor og gir ikke flytter på seg?

850R
16/10/11, 18:46
Baufil eller varme får ut foringen.. Evt håndmakt.. Jeg presset det ut med et gjengestag og ved hjelp av en 22 eller 24 pipe..

Marius Skau
16/10/11, 18:48
Okei, en den nye foringen (Poly) Er denne bare og presse inn med håndmakt?

850R
16/10/11, 18:57
Smør den med litt vannbasert glidemiddel evt om det fulgte noe med, og skli den inn... Om den er 2delt selvfølgeli!!

Marius Skau
16/10/11, 18:59
Den er delt i 2 ja :)

Veit du noe om momentstaget til girkassa da? :)

ovlov86
20/10/11, 18:48
Smør den med litt vannbasert glidemiddel evt om det fulgte noe med, og skli den inn...

Hahaha. Koffert.

mrstfu
20/10/11, 21:37
Motorfestet KAN være et gjennomført helvette, men det ordner seg som regel med rå makt og glidemiddel (siden vi er innom koffert:D), når jeg har gjort det, har jeg pressa inn den ene, som regel fra førersida, som virker lettest. Deretter dytta inn hylsa, for å hjelpe den andre delen inn, som en guide, og deretter brukt ei stor skrutvinge med ei plate mellom foringa og tvinga. Bare pass på å ikke få noen kanter på foringa utafor armen, kan fort skjære i stykker foringa.

850GLTsilver
20/10/11, 22:32
Dersom man benytter en bolt som guide når man presser på plass den andre halvdelen, så vil man unngå at det blir fanget luft inne mellom de to halvdelene. Den hylsa er jo glatt og tetter som bare F####. MEN en er avhengig av at man havner på rett sted med hullet etter montasje for å få på plass bolten i hylsa igjen når staget skal på plass.

Momentstaget under girkassa er ikke no problem i alle fall. Med mindre boltene der i hjelperamma ikke er rustet fullstendig fast da.

mrstfu
21/10/11, 11:47
Det er de helt sikkert.

regeli
23/10/11, 21:43
Gjorde dette selv på fredag, var veldig lett å få den gamle foringen ut i toppen. Brukte Biltema sitt pressverktøy eller hva det var :)

Noe mer klatt å få ny i poly på plass, men gikk til slutt.

Byttet og den armen nede med girkassen til poly. Ble en del mer vibrering i ratt med polyforing oppe og nede. Ble jo en del mer motordur, men fin lyd i rekkefemmeren:rolleyes:

Marius Skau
23/10/11, 23:13
Stemmer det at det var litt kranglat og få inn foring i topp. Men gikk godt :)

Litt mere during/risting vart det ja. Men det kan man leve med :D

OlavS.
24/10/11, 20:10
jeg tok kniven, og skjærte vinkel på enden av den ene halldelen av pu foringa, og så presset den inn med ei skrustikke og glidemiddel.
gamleforinga var bare å skjære av plasthylsa på.
det nedre momentstaget var igrunn jævlig greit å bytte.
jeg fikk en myye høyere 5'er lyd i kupeen enn tidligere.

regeli
24/10/11, 20:43
jeg tok kniven, og skjærte vinkel på enden av den ene halldelen av pu foringa, og så presset den inn med ei skrustikke og glidemiddel.
gamleforinga var bare å skjære av plasthylsa på.
det nedre momentstaget var igrunn jævlig greit å bytte.
jeg fikk en myye høyere 5'er lyd i kupeen enn tidligere.

og ikke minst risting. Er vant med å kjøre oljebrenner og må jobbe litt mer på turtall på bensin :P

OlavS.
25/10/11, 06:44
ja, rista bra ja, og den durer rimelig bra på tomgang også.