Vis full versjon : Olas 740 87 - 16v turbo
Lager en liten prosjekttråd om Volvon da, er en 87mod som har nå gått rundt 400k km ca+/-.
Er den gamle arbeidsbilen til faren min, så trang en liten overgang da jeg fikk den, blei påkjørt av en hjullaster så måtte bytte framskjerm, panser lykt osv. Da blei hele bilen lakka i org farge (211) nye lykteglass, refleksplate bak, sota vinduene bak og noe et blått interiør jeg fikk av en figur, litt bedre enn beige...
Motoren som er org er en B230K, funka helt greit, var porta topp og grenrør på... Prøvde med H kam men helt ubrukelig å bruke da :P
Så pussa jeg rust av fjærene, fikk på noen andre hjul, sota framrutene og litt småtteri :)
Bilder av bilen før jeg fikk den:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1408.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1409.jpg
Etter hjullasteren hadde vært til:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1410.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1411.jpg
Så blei framskjermer, og panser bytta, hull til lister sveisa igjen og sparkla:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1412.jpg
- Laga kasse til 6x9 i hattehylla:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1413.jpg
Bilen kom tilbake fra lakk: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1414.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1415.jpg
Ferdig montert:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1416.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1417.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1418.jpg
Sveisa om girspak til "short shift"
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1419.jpg
Så handla jeg Compomotive Mo6 17x8" med 215/40-17
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1420.jpg
Xenonlys i grødft og hovedlys, 6000k 55w på kjørelys :)
"xenonblå" park i hovedlyktene
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1421.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1422.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1423.jpg
Og i fjor vinter, var på sladdetur med en gjeng, blei litt ivrig og mista litt kontrollen, havna i en fjellvegg...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1424.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1425.jpg
Så da blei skjerm, fanger, panser, lykt osv bytta på høyre sida...
og lakka igjen
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/263091_10150328817606425_701776424_9840152_657044_ n.jpg
Fått på øyebryn, snowcap og lakkerte speil
Litt nyanse forskjell mellom dør og skjerm, men skal prøve å polere det :)
Laga hayyehylle :) http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/150090_10150107893621425_701776424_7800551_3723999 _a.jpg
Handla meg andre baklykter, 90look med hvitblink, tatt av refleksplata :) Laga 2,5" eksos hele veien.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1426.jpg
Superflex foringer fra Pedersen racing i hele forstillinga :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1427.jpg
Drev i gåen sperrediff...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1826.jpg
Basskassa, liten skade...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1428.jpg
Spiller helt greit, 3600w 1200w rms, 6 6x9 i hele bilen :)
----
16.10.2011
Fra gamledager til nåtiden! Handla en smelt 940 for vrakpant, planene som jeg holder på med er å hive elnett, diverse interiørdetaljer, motor osv osv i 740in. Så ribba 940in for det jeg skulle ha + litt til, la på lageret, så nå er 740in ribba for motor, interiør, ledninger, annlegg osv. Har satt over tankarmatur, satt på bensinpumpe, rør osv og regner med å begynne å strekke ledninger i dag :)
Håper på kommentarer og kritikk for det som er og blir gjort!
-Ola
ser bra ut detta. kva motor som sto i 940en då?
Er bare en FB motor, men litt mer pålitetlig og bedre utgangspunkt for eventuelt seinere bygg :P
Update 16.10.2011
Har nå fått i mesteparten av ledningsnett, varmeapparat, clutchpumpe, og diverse småting. Regner, håper og trur at dashbordet er i i mårra :)
Litt diverse bilder ;)
Før: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1510.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1511.jpg
Etter:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1512.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1513.jpg
Grenrør til salgs: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1514.jpg
Update: 19.10.2011
Da var motoren på plass! Den går og trur det er i orden :)
Bare bytte regreim, viftereimer og sjekke diverse nå :)
Og bare resten igjen da
Ja, har da fårr gjort litt i bilen de siste dagene, har fått lagt gulvteppe bak og på venstre side, satt i venstre sete, kobla elvinduer, fått på plass armelene osv osv. Bilde kommer ;)
bilder må det være ja! :)
Denna som låg ute på Bilforumet for lengesiden? :D
Skikkelig fin 740 iallefall :)
Pen bil, artig prosjekt:)
Denna som låg ute på Bilforumet for lengesiden? :D
Skikkelig fin 740 iallefall :)
Det kan godt hende :P Trur jeg hadde en prosjekttråd enten der eller på volvoforum . Takk ;)
Denne bilen fortjener så absolutt å få addon foran å på sidene!
Btw, har ikke kalipter til overs? Sjåførside framme, MÅ være 1-stempla! Siden du bor så nerme så hadde det vært kjekt om du hadde :P
Denne bilen fortjener så absolutt å få addon foran å på sidene!
Btw, har ikke kalipter til overs? Sjåførside framme, MÅ være 1-stempla! Siden du bor så nerme så hadde det vært kjekt om du hadde :P
Lite sugen på glassfiber, men ramler jeg over plast så kanskje det ;)
Hmm, har bare 2 stempla... Trur kanskje det var 1 stempla på delebilen jeg hogde for 2 uker siden, men det hjelper jo lite :P
aaah! Har en kalipter selv liggende, men det er oxo 2 stempla! Må ha 1 stempla jeg :P Skrik ut om du kommer over en da :) Skal du ha dash`n fra 940 delebilen? Selge? (om det er helsvart da, å helst med airbag på passasjerside)
aaah! Har en kalipter selv liggende, men det er oxo 2 stempla! Må ha 1 stempla jeg :P Skrik ut om du kommer over en da :) Skal du ha dash`n fra 940 delebilen? Selge? (om det er helsvart da, å helst med airbag på passasjerside)
Dessverre så har jeg putta dashbordet i 740in, og det er grå/svart...
Skal skrike ut jeg ;)
--
Update 26.10.2011
Har gjort litt de siste dagene også, ser ikke ut som det er så mye, men men ;)
Motor på plass, starter og går ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2513.jpg
Kjøpte sånn Spiralprofil på Hydroscand, har da brukt det til å samle ledningene til xenonlys, og skal samle signalkabler osv i bagasjerommet :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2514.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2515.jpg
Har putta i resten av dashbordet som handskerom, armeleene osv.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2516.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2517.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2518.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2519.jpg
Fine setetrekk :D
Her er patenten min på plassering og festing av elvindu brytere :) Litt harry, men funker greit.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2520.jpg
"Loddeskjøter" eller krympestrømpe med loddetinn eller hva det heter er utrulig kjekt :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2521.jpg
De fine blå dørtrekka blir bytta ut med noen svarte jeg har liggans ;)
-Ola
mister-klæbu
26/10/11, 22:10
tøff bil! bra prosjekt! fiiin rødfarge!! lakkerte selv? :-)
tøff bil! bra prosjekt! fiiin rødfarge!! lakkerte selv? :-)
Takk ;) Fargekoda er org, 211 :) Det som er lakka sist er en kammerat som har gjort, lærling som lakkerer og blei ganske bra, resten av bilen var det en kammerat av pappa som gjorde, helt greit det også ;)
Ble da ikke så gærn de vindus bryterne. husker du hadde dem istedet for setevarmerne før :p
Fargeforskjell på forskjerm mot dør og panser, men ellers så det helt greit ut :)
Blitt pen denna :D
Ble da ikke så gærn de vindus bryterne. husker du hadde dem istedet for setevarmerne før :p
Hehe, litt bedre å ha de der, henger litt bedre fast også :P
Fargeforskjell på forskjerm mot dør og panser, men ellers så det helt greit ut :)
Blitt pen denna :D
Veit, ser det bedre på bilder enn i virkeligheten :P Men er lakk fra samme produsent, blanda etter samme mål osv så skal stemme overens. Men en polering hadde nok jevna det ut litt trur jeg :)
Takk ;)
Dette blir jo braa, følger med her :D
Takk :) Har også bytta regreim og strammehjul, motorolje og filter, frostvæske, servoolje, olje på girkassa og begge viftereimene :) Så sånn sett burde motoren være klar ;)
nesten så jeg får komme opp en tur å inspisere litt ;P
nesten så jeg får komme opp en tur å inspisere litt ;P
Hehe, bilen står her bare enda den, ikke stort å se på men ;)
Ja, men kan ha forskjellige mengder fra en du har kjøpt, og hvis du bestiller samme en gang til, har opplevd det flere ganger, så dem er ikke så nøye som dem skal ha det til :)
Polering kan hjelpe hvis den er lakkert i akrylbase, klarlakk derimot lokker lakken fra overflaten, men hvis den er lakkert med akryl, så er det verdt et forsøk :)
Ja, da har jeg prøvd bilen, og den fungerer bra. Eneste er at speedometeret er feil, men må vel bytte speedoring på diffen...
Speedometeret er så gærent at når jeg har 5000rpm på 4'e gir så ligger den i 40 :P
Men den går myyyye bedre enn den slappe K motorn, kan ikke sammenlignes en gang :P
Kanskje byte plugger og ledninger, fjusker litt...
Og si at den går mye bedre enn K motoren er å ta litt i, men er forskjell :)
Men, i dag tenkte jeg å få orden på fjuskinga, satt over noen plugger som var i orden på K motorn, og det blei egentlig værre. De var bare brukt i 3-4 uker ca...
Etter å feilsøkt litt så fant vi ut at det var syl 2 som ikke var med. Og på feilode avleseren var det kode 2-3-2 på uttak 6. Noe med blandinga. Men feilen var sprekk i fordelerlokket og en gåen plugg...
hmm...enn uttak 2 da?
1-1-1 ingen feil, men problemet var jo at en av de pluggene jeg satt i ikke var i orden etterpå, som gjorde at den ikke tente på den ene sylindern og utløste feilkoda pga det...
Ja, da har jeg prøvd bilen, og den fungerer bra. Eneste er at speedometeret er feil, men må vel bytte speedoring på diffen...
Speedometeret er så gærent at når jeg har 5000rpm på 4'e gir så ligger den i 40 :P
Men den går myyyye bedre enn den slappe K motorn, kan ikke sammenlignes en gang :P
Kanskje byte plugger og ledninger, fjusker litt...
Viser 4 ganger for lite, da de hadde enten 12 eller 48 hakk i ringen. Så da har vel du 160 km/t når den viser 40:p
Da har jeg gjort litt i dag også, fått tilpasset 940 baksetet så det går i 740'n. ingen stor jobb, trang egentlig bare å sveise et par nye jern på ryggen, og ordne en brakett til den midtre nakkestøtta :)
Har ikke noe før bilde, men her er det nye rundtjernet jeg sveisa på ryggen, bare skjærte vekk litt skumgummi og sveisa på med de avstandene det var på 740'n.
Det nederste av rundtjerna på enden er det nye.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/69.jpg
Og her er baksetet på plass :) Litt høyere rygg gjør da ingenting ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/70.jpg
Viser 4 ganger for lite, da de hadde enten 12 eller 48 hakk i ringen. Så da har vel du 160 km/t når den viser 40:p
Ja riktig, har ikke prøvd med gps eller no, men det kan sikkert stemme det :P
Har en komplett aksel liggende, så spørs om jeg ikke hiver på den i steden for å ta av speedoringen på den og sette på akselen jeg har nå, mer jobb det :P
Fant ut hvorfor tåkelysa mine har blitt grønne. Lampene har vært fulle av vann.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/100.jpg
billigpærer ellr? :p
Trur ikke det :P
Kjøpt på Dybik Trading, settet kosta vel 1600kr trur jeg.
Men, har bestilt nye nå :)
Ja, har da gjort bittelitt i dag også. Har handla nye org tåkelys, så isteden for de uorginale som sto der blir de bytta ut med noen som passer litt bedre :)
Er bare glasset som jeg setter over, glasset var likt som de hadde på ei sjappe her :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/590.jpg
Nummer på lampa hvis noen har bruk for det:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/591.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/592.jpg
Glemte selvfølgelig å ta bilde montert på bilen med nye xenonpærer... Men skal se om ikke jeg får lura til et bilde en dag.
Mens jeg var i siget sveisa jeg et rusthull i bagasjerommet, var rett over eksosen så varmen har vel hjelpet til med å framskynde prosessen litt ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/592.jpg
Fy faan! JÆÆÆÆÆVLI rå telefon du har i verkstedet a!:p
Fy faan! JÆÆÆÆÆVLI rå telefon du har i verkstedet a!:p
Ekke kødd :P Funker faktisk også :D
Betalte du mye får tåkelysene? :)
Betalte du mye får tåkelysene? :)
Ikke så mye, kosta vel 426, så fikk jeg noe rabatt via jobben :)
Og holderne og de gamle lampene fikk jeg av en kammerat :P
En liten update, har fått i annlegget i bagasjen igjen da :)
Laga ny plate til 6x9 forsterkere, laga av sponplate, trakk den så i filt :)
skjærte ut hjørner osv så det ikke gnager og klemmer på ledninger.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/726.jpg
Brukte sånn Kabelsamlerspiral på phonokablene så de ikke slenger vilt rundt:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/727.jpg
Da er basskassa på plass også, exelent audio bassere, 2x 10" 3600w 1200w RMS, Forsterkeren er Xterminator eller no sånt. 4000w og 1500w RMS, de til 6x9 er 2 kanals ads greier og en 4 kanals MAC audio sak. Spiller helt greit :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/728.jpg
Plass er det også tiltross for 45kg bass :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/729.jpg
Ekstra batterifeste jeg laga en gang som ikke er tatt i bruk enda
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/730.jpg
Positive og negative kommentarer er alltid fint :)
-Ola
Har nå bytta fjærer på bilen, satt på 40 senk... den blei skikkelig høy og stygg, er så ille at jeg begynner å le når jeg ser den :P
Skal på EU fredag, så bare bytte sideruter foran og lyspærer så satser jeg på at det går sånn nogelunde greit :P
Og vidre planer da er å godkjende med senk og felger hvis ikke snøen kommer tidligere enn kontrollen :)
Du for ha lykke til med Eu-kontrollen ;)
Hvilken farge kode er det på lakken du bruker? Vurderer å lakkere i samme farge :)
Du for ha lykke til med Eu-kontrollen ;)
Hvilken farge kode er det på lakken du bruker? Vurderer å lakkere i samme farge :)
Ja, gikk greit egentlig :) Fikk en toerfeil, handbrekket, og enerfeil på skiltlys, varseltrekant og bremselys :)
Lakkoda er org, 211 :)
Det var ikke noe å klage på, håndbrekket er vell en typisk EU-feil til Volvo xp Etterstramming eller ubalanserte håndbrekksko de fant da?
Rekker du å få godkjent den med senke sett og felger da før snøen kommer? hehe :)
Det var ikke noe å klage på, håndbrekket er vell en typisk EU-feil til Volvo xp Etterstramming eller ubalanserte håndbrekksko de fant da?
Rekker du å få godkjent den med senke sett og felger da før snøen kommer? hehe :)
Er vel ikke kjent for å være bra nei :P Er vel skoa som er helt utslitte, vaiern er stramma max...
Håper jeg rekker det :P
Da er time for godkjenning av senk og felg bestilt :)
Satse på at det sklir gjennom :)
Riktig fin bil du har der, og jeg elsker lakken!
Lykke til videre ;)
Mvh// Mattii5
Takk :)
Hadde en litt spennende tur til byen i går med bilen, 7-8cm med nysnø, og sommerdekk...
215 er jo ikke breit, men var ikke vanskelig å skli! Men kom meg helskinna til byen, så godkjenning i mårra :)
Sommerdekk på vinterøre er ikkje noko greier, fekk kjenne på det å sta eg og når eg sku flytte bilen inn i garasjen :p
Sommerdekk på vinterøre er ikkje noko greier, fekk kjenne på det å sta eg og når eg sku flytte bilen inn i garasjen :p
Er ikke bare bare nei :P Men 2 mil gikk heldigvis bra :)
Da er senk og felger godkjent :)
Men er jo skyhøy! 37cm fra nav til bue foran!? ÆSJ!
samme som jeg har i mitt vognkort :P
Helt fælt. Er jo nesten ikke senk i det hele tatt.....
Nei... 37cm fra bue til nav er offroad :P
Da er truetrac og ny speedoring bestilt :)
Summitracing.com kom diffen fra, og speedoringen ny fra Jorkjend (Volvo sjappa her )
Fantastisk fort det kom fra statene! Bestilte på mandags formiddag, og på julebord i gårkveld ringte budbilsjåføren og lurte på om jeg var hjemme, han hadde pakke med seg :P
Så mandag-fredag var ikke dårlig synes jeg :) Kom totalt på rundt 4500 ca
Håper jeg har fått riktig speedoring, var noen alternativer der... Så kanskje jeg gidder å bytte diff, speedometer og handbrekk i løpet av uka :)
Update 28.12.2011
Ja, da har jeg prøvd å gjort litt i dag...
PÅ jobben i dag sneik jeg meg til en dreibenk og fikk dreid ned diffen. Var jævla hardt stål, så brukte 3 HSS stål på alle brukbare sider og det spruta gnistre som faen... Så ikke bra ut, men blei bra :)
Så fikk jeg krympa på speedometerringen rundt, blei også egentlig ganske bra.
Kom hjem og begynte og skru så gikk det greit, tok ut den gamle diffen, prøvde å få lagera hele av, men det var bare å drite i... Så i mårra må jeg få tak i et par nye lager til opplagring av selve diffen :P
Update 29.12.11
Ja, da har true tracen finni plassen sin, handbrekket i orden og speedometeret fungerer :)
I dag kjørte jeg skien og porsgrunn rundt for å finne lager, fant det til slutt på Industri fokus. var knall at de hadde det der, fin pris fikk jeg også :)
Så da det var i orden trykte jeg diffen inn i bakakselen, ylte olje, men syntes at speedoringen sto litt feil... Så starta opp og prøvde, men den sto for langt inn på selve diffen... Så av med det igjen, og flytta den ut litt, da står den med bare halve flata inne på diffen så nesta den fast med sveiseapparatet :)
Og etter det fungerte det :)
Måtte også shimse ut speedoføleren såvidt også. Og handbrekket regner jeg med blei så bra at det går gjennom eu nå :)
miniupdate 3.1.2012
Da har litt arbeidslyst kommet tilbake, har da begynt å hive inn sota vinduer foran igjen, diverse deksler osv inne i bilen, lodde el-vindu ledninger og ordne sentrallåsen :) Den funker nå, var ødelagt relè og den ene stikkern inn på relèet hadde detti ut av holderen sin :)
Miniupdate 3.3.2012
Er for tida i millitæret, men har brukt litt penger fordet :)
Så har bestilt meg clubsport til 240, pakning til til diffen, (da denne lekker litt etter montering av sperre)
Kjøpt pærebrett av Jacobsen og betalt årsavgifta da :P
Så da blire litt småskruing i påska, demperbytte, pakning og få på sommerhjul og sommerfjærer :)
Update 1.4.2012
Har da fått senka bilen litt, fått på Bilstein Clubsport fra 240, uten puter, og sommerhjul, blei 4 cm lavere på leppa foran, blei egentlig fornøyd med høyda :P
Bare få den litt mer ned bak også ;) Tar gjerne imot litt kommentarer!
-Ola
ellingsøyern
08/04/12, 16:02
hadde gjort seg med litt bilder! hva sier purken til 240 dempere på 740 da?
hadde gjort seg med litt bilder! hva sier purken til 240 dempere på 740 da?
Ska få lagt ut noen bilder en av dagene :)
Ser jo ikke demperne, er jo inni fjærbeinet bak mansjetten osv ;) Men har subba rundt i byen hele påska uten å bli stoppa, så går nok greit håper jeg :)
240 demperne er vel kortere !? Ligger vel egentlig å hopper inni fjærbeinet da eller sånn egentlig? blir jo en del tomrom eller hva jeg skal kalle det? demperen går vel ikke helt opp til den skruen på fjærbeinet?
Stemmer det, fikk derfor en kammerat til å lage noen hylser jeg legger mellom demperen og den mutteren man skrur fast dempern med :)
har du mål på de distanse-hylsene? :P
har du mål på de distanse-hylsene? :P
Faen var det igjen a? :P H= 17mm, ytre D= 45, 8mm, og indre mener jeg det var 42mm, Skal ikke banne på det, men funker greit det ;)
Må beklage dårlige bilder, kom på i siste lita at jeg måtte ta noen, så er med mobilen...
Kom noen deler da :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1329.jpg
Pærebrett til baklykter, kom fra Jacobsen, Bilstein Clubsport til 240, og pakning til diffen :)
Demperne glømte jeg å ta bilde av prosessen, men har fått de på, tatt av putene foran og blei passe lav foran, blei 3-4cm lavere på leppa i år enn i fjor, har nå 12cm opp til leppa på flatmark :)
Fikk jekka opp kjerra og satt den på bukker.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1330.jpg
Skrudd av difflokket
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1331.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1332.jpg
Pusse litt, tørka også vekk de pakningsrestene inni der :)
Så fikk jeg se et lite rusthull på lokket, vanskelig å se på bildet, men er der jeg gnikka litt med smergel.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1333.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1334.jpg
Fikk sølvlodda det, virker som det blei tett :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1335.jpg
Satt også på noen kortere fjærer bak :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1336.jpg
Et dårlig bilde, ser ikke høyda helt, men ser noen møkkete felger ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1337.jpg
Bytta også olje på diffen, synes det er greit å bytte etter det har gått seg litt til :)
Ikke store updaten, men men ;)
Ser bra ut Ola ;)
Så ut som grei høyde, passer bra med hvite felger og 601rød? :)
Ser bra ut Ola ;)
Så ut som grei høyde, passer bra med hvite felger og 601rød? :)
Er vell ikke 601 dette, men felgene kledde både bilen og fargen ;)
ser bra ut.. men heilhetsbilder av bilen kanskje.
Er 211 fargekoda er :) Ja, skal få tatt noen når jeg kommer hjem på perm om 2 uker, bare få dratt den litt mer ned bak trur jeg :P
Bra prosjekt :D Planer om sugetrim eller siden du går for fb og ikkje fk ? :)
Bra prosjekt :D Planer om sugetrim eller siden du går for fb og ikkje fk ? :)
Takk :)
Nææ, akkurat nå har jeg hverken planer om det ene eller andre, selvom om sugetrimming er gromt :P
Nettet er vel felles for begge motorane så kan vel "kan" vel lage til turbo etterhvert :) (?)
Er på perm fra millitæret noen dager nå, s¨å får se om jeg får knekt til ei dørkplate i alu som kan være/dekke til åpningen mellom/under radiator/motor :)
kom til å tenke på, hvor langt har denne bilen gått?
Egentlig eneste grunn til at det er sugemotor er at jeg fikk den vraka 940n såpass billig av nabon :P
En liten update 26.4.2012 er her også dårlige bilder, får håpe iPhonen duger :)
Fikk rota meg til å ta noen mål, så tok med meg dørkplata i alu ned på jobb og fikk klipt og bøyd den til :)
Er bare midlertidlig bøying, småbøyde litt hjørner og sånn da jeg fikk prøvemontert den på bilen :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2958.jpg
Fikk bøyd litt her og der, bora noen hull, men kom på at jeg egentlig skulle hatt sider som går på skrå opp mot vangen...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2959.jpg
Elendig bilde, men 6,5cm opp til traversen :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2960.jpg
Fikk på VCCN skiltholdere og klistremerker :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2961.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2962.jpg
Bilde av en uforandret motor ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2963.jpg
Stemningsbilder, hengsla til tanklokket gikk føyken da jeg fylte bensin en gang, så må fiksa ny...
Har ikke kabba no mer bak, får se om jeg gidder mens jeg er hjemme nå :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2964.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2965.jpg
-Ola
kom til å tenke på, hvor langt har denne bilen gått?
Huff, så spurte du vanskelig...
Hmm :P
Trur den har gått nesten 400 til sammen, har bytta et par speedometer som har klikka opp gjennom åra, men det som sto der opprinnelig sto på rundt 360 når jeg tok det ut for 3 år siden :)
Men motor og gir har jo "bare" gått 230, og diffen bare litt fra juletider ca :)
Takk :)
Nææ, akkurat nå har jeg hverken planer om det ene eller andre, selvom om sugetrimming er gromt :P
Nettet er vel felles for begge motorane så kan vel "kan" vel lage til turbo etterhvert :) (?)
Er på perm fra millitæret noen dager nå, s¨å får se om jeg får knekt til ei dørkplate i alu som kan være/dekke til åpningen mellom/under radiator/motor :)
Det er ikkje noke problem å kjøre turbo på FB motoren.
Men det hadde vært fordel med datasprut for å ha full kontroll med tenningo
Funker med motorer med 9.5 til 1 i komp uten problem med 1 bar ladetrykk
med T3 trim 60 ... og du får ein steike fin motor å kjøre. På FB motoren så står da 531 topp med en VX kammaksel og da fungerer kanon...
Men klart der er nokk ikke stort mere en 240-250hk, men sykt bra dreiemoment fra 2000rpm... Men er vel like enkelt å setta inn ein fk :P ...men må jo gå for sugis då..ikkje so mongen som har da og det er gromt :D
Fine bilde btw. Syns stuket på biln va kult :D har du lesjo som er kutta?..står sikkert ein plass i tråden men.. :P
Hehe :P Ja, hadde vært morro med noe som går skikkelig, men for øyeblikket har jeg ikke råd til å begynne på noe, tjenestetillegget i 1.gangstjenesten er ikke til å bli rik av :P
Er knallgromt med sugis, men er dyrere å bygge, og dyrere å bruke kontra en turbo :)
Så en film på youtube, porta og polert topp, større ventiler, grenrør, dyser, kam med 13.10 i løft og chip :) Benka 213hk trur jeg det var. Koster jo ikke kjempe masse det akkurat ;)
Det er kabba lesjø ja, bilstein clubsport til 240 og tatt vekk putene, med et par folk baki ligger den på putene bak også :)
Hehe :P Ja, hadde vært morro med noe som går skikkelig, men for øyeblikket har jeg ikke råd til å begynne på noe, tjenestetillegget i 1.gangstjenesten er ikke til å bli rik av :P
Er knallgromt med sugis, men er dyrere å bygge, og dyrere å bruke kontra en turbo :)
Så en film på youtube, porta og polert topp, større ventiler, grenrør, dyser, kam med 13.10 i løft og chip :) Benka 213hk trur jeg det var. Koster jo ikke kjempe masse det akkurat ;)
Det er kabba lesjø ja, bilstein clubsport til 240 og tatt vekk putene, med et par folk baki ligger den på putene bak også :)
Var det på ein fb ? :O.. 213 ekte sugiser er jo groooooooomt :D noen som vet hvor mye m47kassen er god for ? :)
.. men så spørs det kor brukbar den er til daglig då.. :P men sikkert gøy ;)
Huska litt feil med det forige jeg skreiv, fant sida til de som har laga det :)
http://www.timosmotor.com/video/76-dyno-test-koncept-motor-steg-2-volvo-b230-lh-24-531-topp-2135-bhp
Org F motor
Men hadde vært artig det ja :P
Bare til å sette i gong :D
Bare til å sette i gong :D
Hadde vært veldig morro :P
Litt fyll må til ;)
Skiftans vær, så bilen er jo helt grå :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/3201.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/3202.jpg
Gjorde seg med fullt baksete på høyda :)
Var på en liten tur på Lifjell og kikka, der var det utsikt over Bø, men ikke no mer igrunn ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/73.jpg
Også kom jeg i skade for å se at sperra er i orden :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/74.jpg
Fort gjort det der!
liker høyden på bilen din ;)
Fort gjort det der!
liker høyden på bilen din ;)
Veldig fort gjort, skulle gjerne hatt litt mer motor men :P
Begynner å hjelpe seg på høyda, vil gjerne ta litt mer bak, men har ikke rota meg til det enda ;)
I går fant jeg ut at jeg skulle trekke om taktrekket, så handla meg 3m med svart skai, spraylim og en boks med godt mot.
Da jeg til slutt fikk løsna taktrekket helt var neste jobb og få det helt ut, noe som jeg trur ikke går :P Så den sprøe pappen kom i 4 deler ut, så prøver da å få det til en del før jeg trekker det om :)
må man ikke pelle av a-stolpe deksler og alle takdeksler osv da? virker som ganske mye jobb :P
må man ikke pelle av a-stolpe deksler og alle takdeksler osv da? virker som ganske mye jobb :P
Jo, a stolper, solskjermer, listene som går på langs bakover, c stolpe deksler, mittspeil, takluke deksler, sveiv osv. Var jo greit det, men gruer meg til å få det inn igjen :O
-
Var ute og slura litt i dag, og når gummin var lagt gikk den bare på 3 sylindere, hmm :P Bytte plugg og sjekke litt etterpå ;)
fyy søren så rå bil du har!! Skulle nesten bare betalt deg for å gjøre alt det samme du har gjort med din, med min!
fyy søren så rå bil du har!! Skulle nesten bare betalt deg for å gjøre alt det samme du har gjort med din, med min!
HEhe, takk takk ;)
Har også vært en tur innom håggarn og henta hengsle til tanklokket, så nå er det på plass igjen.
Driver også og sikler på litt diverse motordeler for tida, 16v topp osv, hadde vært morro å bygd :) Men vi får se
Huff, internett er skummelt! Billigere med komplett motor med innsug osv fra Sverige enn å kjøpe en topp i bra stand fra Norge :P
http://no.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&post_id=23351313
Hadde den motoren på handlelista, men de sendte ikke til Norge, så da blir det kanskje biltur til Sverige til sommern hvis det fortsatt er noen greie motorer. Funderer på et lite turboprosjekt :)
Ja, i sorg over at de ikke sendte til Norge får jeg sa hva jeg gjør når jeg skal hjem på perm om 2 uker, kanskje jeg tar en tur bort :)
Men, har handla meg "Turbogrill"/Rutegrill, kom i posten her om dagen visst, pappa sa den så bra ut :)
1636
turbogrill var noe denne bilen trengte ja :)
pen bil! Savner å se den i byen :)
turbogrill var noe denne bilen trengte ja :)
pen bil! Savner å se den i byen :)
Ja den gamle løene omlakerte chromegrillen er vel ikke det beste :P
Lurer fært på om jeg skal ta en sverigetur i sommer også :)
Ja hvorfor ikke? Er ikke lange veien bort :) jeg dro til stockholm å henta motor, å til en plass ovenfor ørebro å henta delebil :p tar ikke så lang tid :) å er verdt det da alt er billigere der :)
Ja hvorfor ikke? Er ikke lange veien bort :) jeg dro til stockholm å henta motor, å til en plass ovenfor ørebro å henta delebil :p tar ikke så lang tid :) å er verdt det da alt er billigere der :)
Ja, bare få lånt en bil som jeg kan ha motoren i så hadde det vært lettere :P
Har også bestilt meg ny forsterker til 6x9 i hattehylla. en Solid Audio F47
Noen som har erfaringer med denne?
Ja, lite update, har fått smelt på Turbogrillen, og sagt hei til forsterkeren :)
Blei bedre, men ser jeg må prøve å justere litt klaringer!
dårlig bilde...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/542.jpg
Forsterkeren til 6x9 i hattehylla :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/543.jpg
Liten update 13.7.12
Fant ut at bensinfilteret sikkert ikke var bytta på år og dag, regna ikke med at foreige eiere av motor har gjort det hvertfall :P
Så handla et nytt bensinfilter på Volvo, bytta og merka at det skilte ganske stor forskjell på vekta på nytt og gammelt, samt det gamle rant det svart gugge ut av når jeg rista på det!
Nytt bensinfilter: http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1139.jpg
Tok ikke noe bilde av det gamle, ikke noe å se på ;)
Fant ut at det ikke er stort mer å senke på også :O
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1140.jpg
Og tilslutt prøvde jeg å vaske det, så blir vel en liten bytur og kikker i kveld ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1141.jpg
Jaggu, da satser vi på at bilen holder til Treungen :P
1811
fin vogn :p
Takk, fikk sengeplass hvis jeg dro den :) Knallvogn det der!
Prøvde noe felgrens jeg kjøpte på Parts&Retards standen på Gatebil :P Funka fjell den!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/3010.jpg
Et par bilder fra glattkjøringsbanen en dag her :)
'
1875
1876
Dette så meget morro ut :D
Diff sperre virker ser det ut som værtfall :P
Dette så meget morro ut :D
Diff sperre virker ser det ut som værtfall :P
Er veldig morro også :P Men, litt ute av trening, så blei noen snurringer her og der :P også var banen så ugjevn, noen steder var det såpeglatt og andre steder måtte man jobbe skikkelig for å få den ut... Så littegranne mer motor står på ønskelista!
Men truetracen gjør jobben den ja ;)
Du har PM Ola :)
Ja gøy å få sett den live igjen på glattkjøringsbana :)
Å ja, den er noe dritt den banen igrunn. Som du sier, ujevn. Å skummel det svære hølet i glattsvingen der som bildene du la ut er tatt :P
Var jo en bimmer som kjørte neddi der så han fikk skikkelig feil-vei camber på bakhjulet :P
Du har PM Ola :)
Ja gøy å få sett den live igjen på glattkjøringsbana :)
Å ja, den er noe dritt den banen igrunn. Som du sier, ujevn. Å skummel det svære hølet i glattsvingen der som bildene du la ut er tatt :P
Var jo en bimmer som kjørte neddi der så han fikk skikkelig feil-vei camber på bakhjulet :P
Ja, har svart også ;)
Men men, synes det var flaut å kjøre, bare å få snekra sammen en annen motor :)
Ja, da har jeg endelig fått tak i et annet instrumentpanel, men på det nye virka ikke trip og km tellern, så slang over kretskortet ( som var problemet) over på den gamle panelet, så nå er det endelig skrudd fast, bilen lader uten å ta på kontakter, og panelet sitter fast :)
"Nytt" kretskort
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1730.jpg
Her er grunnen til bytte, er tydeligvis kretsen til ladelampa, så lada ikke bestandig.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1731.jpg
Og, satt i pærer i alle holderne, og da lyste ei lampe ekstra, som ikke var beskrivi i instruksjonsboka, den ved siden av spylervæska? Hva betyr den?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1732.jpg
Og har handla meg "ny" fylle/bruks/vinterbil også, står fortsatt i nordnorge så satser på den holder turen hjem til jul :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1733.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1734.jpg
Den lampa er vel noe for katalysator (?) anyways så tror jeg den bare kom på japanske modeller etc.
Hei, har du sett! driver å ser på W124 selv :D motor i denne da?
Den lampa er vel noe for katalysator (?) anyways så tror jeg den bare kom på japanske modeller etc.
Hei, har du sett! driver å ser på W124 selv :D motor i denne da?
Hmm, lyser bare til jeg får starta :/
Joa, er 230 bensin... Huff! Skulle hatt 300TDT! Men er svart skinn, el takluke, sperre, automatgir, hel og grei, litt rust i buer osv, godkjent senka, 94 front osv :) 8k
Bare få bytta noen deler pån så ern gullegod håper jeg ;) haha
Jaja, var på tur i Bø om lørdagen, sjåfør på bilen , litt tulling med vaktene på Kroa, som endte med småsurt politi, nesten full beredskap, ransaking av bil og 4 fulle folk som fikk seg en latter :)
Fortell gjerne mer detaljert ;P
Fortell gjerne mer detaljert ;P
Hahaha! Var Comwboy og Indianerfest på Kroa, var der og handla biletter i 21 tida og pressa noen runder til vi stakk inn :P Og når vi var der i 21 tida spurte jeg på kødda om jeg kunne ha med hagla inn på festen etterpå, de sa nei, og jeg sa neinei, da gir vi faen da ;) Så kjørte vi rundt, stakk på en fest, sjåføren tok noen runder, skulle hente oss ved statoil, og da kom det blålys og greier, reiv han ut av bilen :P
Vi fikk ikke lov å nærme oss bilen før de hadde sjekka, skjønte jo ikke en dritt hva som var greia nå :P
men når de nevnte hagle holdt vi på å le oss i hæl da, fordi de hadde sagt på Kroa at de hadde sett ei hagle og skarp ammunisjon, noe som vi ikke hadde, noe jeg ikke engang har her hjemme :P
Eneste var 3 kruttlappistoler :) Er jo et godt forsøk å prøve å rykke ut raskt, men tok tross alt en time fra vi var på Kroa første gang til vi blei stoppa...
Stakkars sjåfør i håndjern... http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/78.jpg
ser nesten ut som håkonsen? :P
Var ikke det, var Petter :P
Hahahaha :) Faan at ikke jeg var i byen å fikk med meg det der :D
Hahahha :P var i Bø, ganske artig egentlig :)
Miniupdate 13.1.13
Jepp, ikke så me som har skjedd her i det siste, men har sanka litt deler. Har planer om å bgge motor nå :)
Fikk en bunndel ganske billig av SirKim, bare en vask, litt honing nye pakningar osv så ska den være grei trur jeg :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/878.jpg
Handla også en 16v topp, var ganske grei og seriøs selger så jeg kunne plukke den i biter hvis jeg ville og sjekke før jeg handla. Så tok ut et par ventiler for å ta det som et gjennomsnitt, litt mye sot og dritt men ellers så det bra ut :)
Fikk også med 4 stempler og 4 rådar, litt møkkete, men de skal duge, bare vask, nye ringer, lager og dreie de ned litt :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/879.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/880.jpg
Og mens jeg først var på tur handla jeg nye felger til mercedesen, trur det skal bli greit med de på :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/881.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/882.jpg
-Ola
Hallo :) Har problemet med speedometeret mitt, litt på samme måte som du hadde. Tellerverket kan komme å gå, temperaturmåleren funker ikkje, bensinmåleren funker ikkje, klokka sakker av, men fartsmåleren og turtelleren fungerer. Kan det være printplata bak som er gååent? :)
Hallo :) Har problemet med speedometeret mitt, litt på samme måte som du hadde. Tellerverket kan komme å gå, temperaturmåleren funker ikkje, bensinmåleren funker ikkje, klokka sakker av, men fartsmåleren og turtelleren fungerer. Kan det være printplata bak som er gååent? :)
Hmm, kan sikkert være hele dritten :P Tankmålern virker vel aldri på 740, men hvis du trenger har jeg et par instrumentpanel liggans, 5 faktisk
Hmm, kan sikkert være hele dritten :P Tankmålern virker vel aldri på 740, men hvis du trenger har jeg et par instrumentpanel liggans, 5 faktisk
Tar kontakt på PM :)
Nårru får smala i 16 ventilern blire ikke morro! Kjører vell fra det som ær! :eek:
Ligger og kosar seg i verkstedet den :) Med Lh2,4 blir det jo ikke så rått, men burde jo funke til ei viss grad :)
Miniupdate 13.1.13
Jepp, ikke så me som har skjedd her i det siste, men har sanka litt deler. Har planer om å bgge motor nå :)
Fikk en bunndel ganske billig av SirKim, bare en vask, litt honing nye pakningar osv så ska den være grei trur jeg :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/880.jpg
-Ola
Tja, du fikk den jo gratis mot henting, så billigere får du det jo ikke :P
Gøy du får brukt den :) Blir morro med 16v :) Må nesten komme innom å inspisere den 740n din snart.
Fikk så vidt kikka på den på glattkjøringsbanen den dagen. men vakke mye jeg fikk sett :/
Gromt :) fulgt med her lenge, på tide med litt gamp
Fortsett å oppdater ! :D
Tja, du fikk den jo gratis mot henting, så billigere får du det jo ikke :P
Gøy du får brukt den :) Blir morro med 16v :) Må nesten komme innom å inspisere den 740n din snart.
Fikk så vidt kikka på den på glattkjøringsbanen den dagen. men vakke mye jeg fikk sett :/
Kunne lurt en annen kar for å hente den, så hadde jeg slipt bensin ;) Haha
Er ikke så mye å se på egentlig :P Men skal morro å få litt mere krutt i børsja :)
Gromt :) fulgt med her lenge, på tide med litt gamp
Fortsett å oppdater ! :D
Ja, det er virkelig på tide!
Da har jeg fått registerreim og strammehjul :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/1115.jpg
Og jaggu sto det Volvo på pakka, til en båtmotor :)
hakonsenjr
18/01/13, 18:29
dette her ser ut til å bli knall bra :D lykke til. ;)
så det blei og felgane du så på :D
gleder meg til å se di på bilen til sommern ;)
dette her ser ut til å bli knall bra :D lykke til. ;)
så det blei og felgane du så på :D
gleder meg til å se di på bilen til sommern ;)
Hehe, begynne litt med blokka til uka tenker jeg, få dreid ned stempla, hona osv :)
Ja, skjærtorsdag skal de på :)
Dreier du kunn ned forbrenningskammret som allerede er i stemplet, eller dreier du ned heile dritten?
Dreier du kunn ned forbrenningskammret som allerede er i stemplet, eller dreier du ned heile dritten?
Tenker jeg dreier ned hele og får en forsenkning som det er nå. Kopi, bare lavere eller hva jeg skal si :)
Andre Pettersen
20/01/13, 11:23
Hvor mye hk skal du hente ut av motoren med de stemplene ? :)
Bygger 16v jeg også, men trur det blir smidd innmat med engang:P
Hvor mye hk skal du hente ut av motoren med de stemplene ? :)
Bygger 16v jeg også, men trur det blir smidd innmat med engang:P
Tja, planen er å hente ut rundt 300 i første omgang, med lh2,4. For å spandere på et datasprut seinare kanskje :)
Har lest om de som har henta ut rundt 500hk med neddreide orgstempler :)
Hvor lenge varte det da tru :p
Hvor lenge varte det da tru :p
Kvarter kanskje :P
Liten deleupdate 31.1.13
Fikk ei pakke i posten i dag, det er lager, pakninger, stempelringer.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/2096.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/2097.jpg
Fikk også ei skuffans pakke fra Yoshifab. Han sa riktignok det var litt rust på drevet, men var bare å ta stålbørsten så var det bra sa han....
Jeg sandblåste det i dag, og det skal ikke på motoren min hvertfalll....
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/2098.jpg
Gravrust på tennene! Reima blir tygd opp ganske fort!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/2099.jpg
Sååå, ingen som veit om et kamdrev? Bred type, altså til 16v?
Nå har du jo en unnskyldning for å dra til med justerbare kamdrev da!?
Nå har du jo en unnskyldning for å dra til med justerbare kamdrev da!?
Var jo til oljepumpa bare da, har jo hele drev til toppen :P Er vel strengt tatt ikke nødvendig med justerbare kamdrev til motoren min uansett :)
Edit: Men fant et på Kmcams, til halve prisen av det bcb har, lurer på hvorfor jeg ikke fant det før jeg handla fra yoshifab?
Noen som veit om dette er breit? Altså 33mm? http://kmcams.com/product_info.php?products_id=310
Selsgutten
01/02/13, 10:28
Flott prosjekt :)!
Jo takk :)
Fikk foresten ei lita pakke til fra Amerika
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/72.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/73.jpg
Fælt at ingen volvobutikk her fikk tak i det... At jeg måtte til statene, noen som har formening om kilen? Er jo ikke akkurat overdimensjonert den der
Ja, da har jeg gjort litt småtteri i dag,
Plukka av litt deler av blokka
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/354.jpg
Sandblåst registerdeksel og simringholder på veiv i bakkant
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/355.jpg
Pussa litt over blokka og hona sylindrene
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/356.jpg
Et lite stemningsbilde
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/357.jpg
Også fikk jeg et byggesett jeg skal prøve meg på etterhvert :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/358.jpg
Hadde egentlig håpa og få dreid ned stempela litt fort så jeg kunne satt sammen bunndelen, men vi får ta det med tida.
Miniupdate 8.2.13
Ikke så mye å oppdatere, men har hvertfall fått farge på blokka :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/419.jpg
bli bra det her ola :) godt du gir motorblokka et nytt liv :)
virker som om det går radig fremover hos deg iallefall :)
bli bra det her ola :) godt du gir motorblokka et nytt liv :)
virker som om det går radig fremover hos deg iallefall :)
Tja, radig å radig :P Hadde egentlig håpa og få dreid ned stempla en dag, men ser ut som det blir en Sverigetur med en kompis for å hente dreibenk til hælja, så hvis det blir no blir de dreid ned uka etter, kanskje... Hehe
Ser ut som turbovalget kanskje har falt på Garrett T34, hvis jeg kommer over en med levelig pris da velogmerke :)
Update 13.2.13
Ikke store updaten det her heller,
Fikk pakke i posten i dag igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/790.jpg
Fant også ut at jeg ville lage en liten veivhusventilasjonsboks, da de originale ofte er fulle av sot, noe som den var...
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/791.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/792.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/793.jpg
Sikkert ikke optimal den der, de 2 røra skal skruene gå inni, planen nå er da å sveise ei plate over, og et rør opp med et lite filter på.
Kom gjerne med kommentarer ;)
Har også vært i dialog med Martin Schanche ang turbo. Han er jo importør av Turbonetics, han foreslo en T04E-46.
Noen formeninger om det?
Har også vært i dialog med Martin Schanche ang turbo. Han er jo importør av Turbonetics, han foreslo en T04E-46.
Noen formeninger om det?
Har vell peiling hann :D Får vell solgt den igjenn om den ikke passer til motoren :cool:
Ikke att jeg har peiling...
Ja, han har peiling. Peiling på penger også :P
Ja, han har peiling. Peiling på penger også :P
Det kan nokk stemme :p
hvordan går det her da? gjort noe mer?
Ikke en dritt :P
Tenkte å få sveisa sammen den veivhusventilasjonsboksen min etterpå, også må jeg få bora og gjenga et hull i blokka til oljeretur fra turbo. Noen meninger om dimensjon? 3/4" holder i massevis det?
Venter også på kammeraten min ska få kobla dreibenken så jeg får dreid ned stempla, og når det er gjort er forsåvidt bunndelen klar til montering og toppen står for tur :)
Miniupdate 19,2,13
Fikk laga ferdig veivhusventilasjonen da...
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/1171.jpg
Også kommer det et lite filter oppå her.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/1172.jpg
Går seint her, men har gjenga opp til returolje fra turbo :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/1942.jpg
Ser direkte profft ut :cool:
Da har jeg mottatt ei lita pakke i dag :)
ja? å den inneholder? :p
slutt å ha ting så hemmelig :p
Volvoniføør
09/03/13, 20:13
ja? å den inneholder? :p
slutt å ha ting så hemmelig :p
*kremtkremt*
:p
8,5kg med skrapmetall :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/678.jpg
lov å spørre om hvor mye den kom på? :)
spec?
volvoniføør : aaner ikke hva du snakker om :)
Alt er lov :)
Kosta penger ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/828.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/829.jpg
ojoj, ser meget bra ut. Lenge siden jeg har vært innom nå så dette var en kjempe overraskelse :D
Ville det ikke vært lik så greit å bare montere datasprut med en gang istedenfor å kanskje gjøre det senere? (a) ;)
Har vært innpå tanken selv igrunn, vi får se :)
Turboen er en Turbonetics T04E-46, lik som den her http://www.turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&keyword=t04E-46&category_id=0&product_id=547
Snakka emd Martin Schanke, han sa den passa for meg, så stoler på det. Skulle holde til 400-420hk
ojoj, ser meget bra ut. Lenge siden jeg har vært innom nå så dette var en kjempe overraskelse :D
Ville det ikke vært lik så greit å bare montere datasprut med en gang istedenfor å kanskje gjøre det senere? (a) ;)
dette er noe du bør vurdere om du ikkje har kjøpt inn el nett med alle bokser og chipper og slikt... eg såg først på dette men såg fort at å kjøpe brukt datasprut vart billigare en å kjøpe inn det som trengs til feks "300hk" oppsette. du får mange greie sprut til runt 6000kr
dette er noe du bør vurdere om du ikkje har kjøpt inn el nett med alle bokser og chipper og slikt... eg såg først på dette men såg fort at å kjøpe brukt datasprut vart billigare en å kjøpe inn det som trengs til feks "300hk" oppsette. du får mange greie sprut til runt 6000kr
Gjør det... trur nesten det blir det isteden for å ha et litt til tider trøblete lh2,4 :)
Jaja, har sendt mail til et par sjapper så får vi se :)
Fikk rørkonene jeg først glømte å bestille til grenrøret i går også.
Et lite triks i skrustikka så passet de perfekt :)
Tenker jeg drar de litt for langt og får planslipt det, regner med at jeg ikke har tålmodighet til å vente under sveisinga heller så greit å få retta det etter det har slått seg, haha!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1217.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1218.jpg
Joda, takk. Begynner bare å bli litt utålmodig på å få dreid ned stempla mine nå :P
Noen som har et greit sprut å anbefale? Hørt mye rart om MS igrunn, men kanskje blitt bedre?
Flyfaen hadde ikke noe vondt å si om MS. Har blitt sekvensielt kan montere banksensor modul, kan også ha 2 steg med dyser :p. Har jo ikke tatt i en engang som du veit, men høres ok ut. Ær ingen på datasprut tråden som kan peke på noe helt spessielt dårlig med det. I alle fall ikke 3eren :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/11.png
Bare ei kveldsbeite for deg å legge opp el-nettet te den :p
eg kjøpte autronic sm2 brukt. de er veldig bra.. har jo litt å bety kor mykje du er villi å punge ut også. ligger ofte en del ute til salgs her inne. ellers så sjekker du datasprut tråden å finn ka folk anbefaler der
Var det jeg leste jeg og serru, og er jo bare halvparten så dyrt som andre merker...
Så spørs om ikke jeg kryper til korset etterhvert :)
eg kjøpte autronic sm2 brukt. de er veldig bra.. har jo litt å bety kor mykje du er villi å punge ut også. ligger ofte en del ute til salgs her inne. ellers så sjekker du datasprut tråden å finn ka folk anbefaler der
Ja, sendte mail til en kar, han skulle ha 6500ca for MS og 14400+mva for sm4...
Kan jo spare litt, eventuelt bruke nesten hele lønninga på sm4 men har ikke nå noen behov for et så dyrt sprut :P
KRB skulle ha 12500+mva for sm3
Hvor mye ga du for sm2 da?
Kan vell få tak i det mye billigere enn det?
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-ems-system-with-ms3x-expansion-v357-assembled-p-435.html?osCsid=f8c13561d200dea43fa02c415292f51a
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirt-relay-board-assembled-unit-p-32.html
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirt-relay-cable-p-47.html
Edit: Blir vell det samme etter toll og tull :p
For de 3 linkene du har der er det 1500kr billigere før frakt og tullball, synes det er greit å kjøpe av norske hvis det blir noen spørsmål, er så mye enklere å ha med å gjøre hvis en har kjøpt det av de ;)
Update 22.3.13
da har jeg begynt å sveise grenrør, får håpe jeg har målt riktig så det passer :)
Bilder sier mer enn 3625425 ord :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1714.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1715.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1716.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1717.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1742.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1743.jpg
Synes kanskje turbo kom litt høyt, og håper at det ikke blei for breit... Men det vil tiden vise :)
sverre2210
23/03/13, 18:05
Ser gromt ut dette, gleder meg til å se den i motorrommet :) Stå på :)
Er vel ikke planen igrunn, derfor jeg håper det blir plass til grenrøret... Så etter det jeg håper, tenker og satser på må jeg bare flytte ekspansjonstanken litt hvis turboen kommer for nærme, er begrensa med plass ved vangen, så håper for all det måla mine stemmer :P
Kommet noe lengre med stempla?? Hadde vært morro å snart sett litt mer av hvordan girkasse du ska ha å litt såntno :)
Kommet noe lengre med stempla?? Hadde vært morro å snart sett litt mer av hvordan girkasse du ska ha å litt såntno :)
Stempel? Hmm? Haha, neida, han ringte meg i dag, jeg ska til Sverige i mårra så blir antageligvis fredag de blir justert. Girkassa er og forblir en hemmelighet, er en grunn til at jeg har et par kan du si!
Ja, sendte mail til en kar, han skulle ha 6500ca for MS og 14400+mva for sm4...
Kan jo spare litt, eventuelt bruke nesten hele lønninga på sm4 men har ikke nå noen behov for et så dyrt sprut :P
KRB skulle ha 12500+mva for sm3
Hvor mye ga du for sm2 da?
eg ga 4500kr brukt... men de kostet jo nesten 20000kr nytt den tid de var å få kjøpt... sm4 er erstatningen men trenger ikkje anna en sm3... masse ekstra dill på sm4 som en normalt ikkje treng anna en om en berre skal drive me banekjøring å proff kjøring
Er vel ikke planen igrunn, derfor jeg håper det blir plass til grenrøret... Så etter det jeg håper, tenker og satser på må jeg bare flytte ekspansjonstanken litt hvis turboen kommer for nærme, er begrensa med plass ved vangen, så håper for all det måla mine stemmer :P
er igrunnen ikkje turboen som er største problemet med skråstilt 16v men plassen til grenrøret... eg har store problem og ta av grenrøret med motoren i bilen... må skru ut nesten alle pinnbolter i toppen.
eg ga 4500kr brukt... men de kostet jo nesten 20000kr nytt den tid de var å få kjøpt... sm4 er erstatningen men trenger ikkje anna en sm3... masse ekstra dill på sm4 som en normalt ikkje treng anna en om en berre skal drive me banekjøring å proff kjøring
Jepp, er jo endel funksjoner på SM3 jeg ikke kommer til å bruke uansett også.
er igrunnen ikkje turboen som er største problemet med skråstilt 16v men plassen til grenrøret... eg har store problem og ta av grenrøret med motoren i bilen... må skru ut nesten alle pinnbolter i toppen.
Ja riktig, har du mulighet til å måle hvor breit grenrøret ditt er fra flens til det breieste punktet? Håper jeg er innafor tolleransene ;) Hehe
Jepp, er jo endel funksjoner på SM3 jeg ikke kommer til å bruke uansett også.
Ja riktig, har du mulighet til å måle hvor breit grenrøret ditt er fra flens til det breieste punktet? Håper jeg er innafor tolleransene ;) Hehe
de kan eg nokk fikse:)
Da har kompisen min endelig fåt kobla dreibenken, så da håper jeg han dreier ned disse i dag :)
Da har jeg fått stempla tilbake, og får senka kompen litt :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/574.jpg
Marius Skau
07/04/13, 22:44
Blir rått :D
begynner å skje ting nå ja :) Blir rått! :)
Hehe, begynner å bli varmt i været ;)
Bare litt vasking av deler så blir bunndelen montert en kveld, og så starter jeg på toppen tenker jeg :)
Ja, fikk putta i veiva i dag og dratt til den, håpa egentlig jeg skulle få i stempler og råder, men når jeg skulle hive stempla i oppvaskmaskindelevaskern min så hadde vannet frysi, har stått avstengt uten forbruk der i hele vinter...
Så med 3 kvarters tålmodighet og en varmepistol fikk jeg smelta det :D
Stempla blei gullene reine, men må tørke av litt vaskepulver da jeg trur jeg brukte litt for mye :)
Brukte vaskepulver for melkeannlegg ;) Haha
Bruker en vanlig oppvaskmaskin?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Jepp, fikk den gamle når de pussa opp kjøkkenet i heimen ;)
Funker den bra da? Som delevasker liksom :P
No vits i å oppdatere a?
Ja, den fungerer egentlig veldig bra, tok avfetning inni i dag, blei ikke like reint som melkeannleggvaskepulver, men trur det er litt mildere mot maskinen ;)
Siden jeg er igang klasker jeg til med en liten update :)
Heiv veiva på plass med nye lager,
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/787.jpg
Tok med oljepumpa på jobben, fant et ledig øyeblikk og vasket, sjekka at den ikke var utslitt, så egentlig grei ut utenom en ørliten slitasje i endelokket, regner med det skal gå greit :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/788.jpg
Stempler montert på råder med nye ringer.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/789.jpg
Bunndel montert isammen med nye lagre, ringer, pakninger, simringer osv. Får satse på den er tett :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/790.jpg
Og her den 25år gamle Mielen som har fått nytt liv i Melkerommet :)
Noen som trenger Melkeannlegg? Gies bort! Trur det er til 20 kuer eller no
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/791.jpg
Så får jeg begynne på toppen en dag trur jeg :)
Har ikke skjedd så mye i dag, men tok toppen fra hverandre, bare ventilene igjen :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/813.jpg
11.4.13
Tok med reimhjulet på veiva en tur på jobb, dreide av 4mm (den bredden som 16v regreimdrevet på veiva er breiere enn 8v drevet) Sandblåste og spruta på litt maling :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/889.jpg
Var en liten tur innom Biltema og handla ventilfjærtang, fant ut at det lønte seg isteden for å kjøpe ei på Wurth til 2000kr :P
Tok ut ventilene, de så greie ut utenom at samtlige innsugsventiler var fulle av sot
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/890.jpg
Etter en liten puss blei ganske fine, trenger nesten ikke slipe de, hehe. Noe blir gjort uansett :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/891.jpg
Kom gjerne med kommentarer som vanlig :)
Startet med litt porting, tar støpekanter og tydelige effektbremser.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1551.jpg
Så håper jeg at jeg får slipa ventilene og plana toppen denne uka her :)
Da har jeg finni et brukt Autronic SMC, så håper det funker greit etterhvert ;)
blir du å kjøre med cop? :)
blir du å kjøre med cop? :)
Blir vel WS , er ikke no vits i med cop, koster bare penger :P
Edit: Leverte også toppen i dag så den blir sleika over så den er rett løpet av uka :)
Da har jeg finni et brukt Autronic SMC, så håper det funker greit etterhvert ;)
grattis... he kommer du ikkje til og angre på de trur eg.
når du skal lage til triggehjul til autronic sprut er det litt spesielt forhold til andre på markede når de gjeld dei gamle spruta... anbefaler deg å kjøpe alu reimhjul hos klracing med tilhørende triggerskive og modde det triggerhjulet. men berre å kontakte på pm om du trenger hjelp med slikt... eg har grei løsning på å lage til på 16v motor.
grattis... he kommer du ikkje til og angre på de trur eg.
når du skal lage til triggehjul til autronic sprut er det litt spesielt forhold til andre på markede når de gjeld dei gamle spruta... anbefaler deg å kjøpe alu reimhjul hos klracing med tilhørende triggerskive og modde det triggerhjulet. men berre å kontakte på pm om du trenger hjelp med slikt... eg har grei løsning på å lage til på 16v motor.
Ja riktig, får bruke noen kvelder inne på Autronicprogrammet og bli litt kjent med det der, også kommer jeg helt sikkert til å spørre :)
Edit: Missforstår jeg manualen da jeg synes det støtter 60-2 svinghjul?
om så, så har du jo fått i pose å sekk suns jeg :P Heldig da gitt =)
om så, så har du jo fått i pose å sekk suns jeg :P Heldig da gitt =)
Bladde bare fort igjennom i går, men tok en nærmere titt i dag, og skal innrøme at jeg leste på feil side ;)
På sida før står det dette:
Multi Teeth eller Motronic triggning.
OBS! För att använda mer än 24 kuggar (ex. motronic) som cylinder pulsgivare krävs en
high-speed modifiering av din SMC, kontakta din leverantör. (Annars kommer det ej gå att
varva mycket mer än tomgång, sedan bryter den).
Mode Flags 13, 14 och 15 användes för att ställa in mjukvaran när det är trigger hjul med många
kuggar eller motronictriggning typ 60-2.
I detta exempel kommer vi att använda 60-2 (Motronic).
Så det er mulig å bruke 60-2 men ikke uten videre...
Da venter jeg et par pakker til uka :)
å dem inneholder? :P
Bare no bråta som vanlig :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1.jpg?t=1367338779
Justerbare kamdrev:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1.jpg?t=1367338823
Og Autronic SMC med litt lurvette elnett
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1.jpg?t=1367338885
Det nettet skal jeg selvfølgelig legge opp på nytt :)
om så, så har du jo fått i pose å sekk suns jeg :P Heldig da gitt =)
Ser på lappen på styreenheten at det står noe med "speed" Noen som trur at den er gjort om så jeg kan kjøre 60-2? :P Hadde vært veldig greit hvertfall :)
volvobrage
01/05/13, 18:20
Blir bra detta:)Skal du lage nytt innsug og når du er i siget?
Blir bra detta:)Skal du lage nytt innsug og når du er i siget?
Nei, skal jeg ha noe bedre koster det for mye å lage, hvertfall når jeg ikke kan/har tilgang på tig, aluminium osv osv.
Fungerer ei beite det originale ;)
når regner du med å få start? :) satt noen tidsfrist? :)
når regner du med å få start? :) satt noen tidsfrist? :)
Nei, det tør jeg ikke :P
Men håper å få toppen tilbake fra KSM før hælja, så er det å gå over ventilene og montere så kan jeg jo hive motoren i etterhvert :)
Da fikk jeg toppen tilbake fra KSM i dag, den var visst 5/10mm skakk, så godt jeg fikk plana den :)
Og har gått over ventilene med slipepasta, bora og gjenga opp hull til strammehjul til regreim fra m8 til m10
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/1.jpg?t=1367524417
-Ola
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/1.jpg?t=1367608025
Tøft :D Ække lenge te du må begynne å dra ut den gammle motoren da :)
Å hvor mange hk sikter du etter med de kammene?
R-israelsen
04/05/13, 00:15
Ser bra ut : )
sverre2210
04/05/13, 13:44
16v er Gromt :D
volvobrage
04/05/13, 15:04
Tøft:)Er det vanlig b230 blokk?
Korleis har du isåfall gjort det med registerreim?
Er vel lurt og ha ei oppstramming til på langsida?Sett folk som har fått problem på grunn av manglande oppstramming der
Tøft:)Er det vanlig b230 blokk?
Korleis har du isåfall gjort det med registerreim?
Er vel lurt og ha ei oppstramming til på langsida?Sett folk som har fått problem på grunn av manglande oppstramming der
Er vanlig 230 blokka ja, med 16v stempler som kompen er senka på.
Regreima er fra Volvo Penta AQ171, noe denne motoren egentlig er utenom langslagsveiv :)
Stramminga skal vel ikke være på andre sida, men et løpehjul hadde ikke gjort noe. Er vel egentlig ikke no lenger spenn enn på 8v?
Men i dag satt jeg en dor med m14x1,25 gjenger(?) (Tennplugggjenger) ned i toppen, sveiva rundt og hørte fiselyd... Fittetryne tenkte jeg! Tok av kammene, trykkluft nedo sylinderen og blåste, feis ut på flere av ventilene... Så da må jeg jeg av med toppen, ventiler og få tatt dette skikkelig.
Reiv av toppen igjen i dag, men hadde fått med feil senterpinne, så fikk ikke sleika av setene i dag...
Men fikk tatt en tur med Mercedesen og leiligheten min :)
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/485632_10151632778251425_1741947236_n.jpg
ellingsøyern
09/05/13, 21:08
hvilken senk er det på merca? nice felger btw, kansje selge?
hvilken senk er det på merca? nice felger btw, kansje selge?
Litt usikker faktisk, men trur det er 40 senk til 210 karosseriet, bak er det tatt ei vinning, foran er det 4er puter og bak er det 3er puter, hadde blitt god med 1er puter foran og bak :)
Felgene er ikke til salgs, kjøpte de nye på koolart.no er 8x17 og 9x17 :)
Har fått laga en ordentlig manual til SMCn da :)
Med farger og koblingsskjema i A3.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/1.jpg?t=1368292221
http://s246.photobucket.com/user/SuzukiRmxPower/media/null_zpsebe0e8cb.jpg.html?sort=6&o=0
Ser på lappen på styreenheten at det står noe med "speed" Noen som trur at den er gjort om så jeg kan kjøre 60-2? :P Hadde vært veldig greit hvertfall :)
autronic spruta blir levert med forsjellige chipp i hjernen.. 1.90 osv. i manualen står det vilke nummer som støtter forsjellige ting. om eg husker rett så var der en spesialchipp til å støtte 60-2 men dette må du sjekke med kva slags chipp du har.
som regel må du bruke 2 tanns trigger på cyl synk sensoren å 1 tanns trigger på ref synk sensoren. eg kjøpte alu reimhjul på kl racing med feste for triggerhjul.. så kappet eg bort alle untat 2 stk triggertapper. så brukte eg orginal fordeler på toppen og sveiste på en pinne på den og feste til sensor.. men ser du har forderer til blokk som sikkert er ferdig tillaget for å bruke den.
ellingsøyern
18/05/13, 11:02
Litt usikker faktisk, men trur det er 40 senk til 210 karosseriet, bak er det tatt ei vinning, foran er det 4er puter og bak er det 3er puter, hadde blitt god med 1er puter foran og bak :)
Felgene er ikke til salgs, kjøpte de nye på koolart.no er 8x17 og 9x17 :)
hmm passer senk fra 210 altså.. vet du om det gjør det på sedan og?
å en ting til, min 124 er 2 cm lavere på passasjer sida framme, peiling på ka som kan ver galt? fjæra såg ikke knekt ut
autronic spruta blir levert med forsjellige chipp i hjernen.. 1.90 osv. i manualen står det vilke nummer som støtter forsjellige ting. om eg husker rett så var der en spesialchipp til å støtte 60-2 men dette må du sjekke med kva slags chipp du har.
som regel må du bruke 2 tanns trigger på cyl synk sensoren å 1 tanns trigger på ref synk sensoren. eg kjøpte alu reimhjul på kl racing med feste for triggerhjul.. så kappet eg bort alle untat 2 stk triggertapper. så brukte eg orginal fordeler på toppen og sveiste på en pinne på den og feste til sensor.. men ser du har forderer til blokk som sikkert er ferdig tillaget for å bruke den.
Ja riktig, har v1,19 på chippen, og den takler ikke motronic 60-2 står det, men står jo den klistrelappen uttapå, så blir litt i tvil da...
Ja, har fordeler til blokk med giver, 2stk faktisk, også har jeg fordeler til b230k som har hallgiver. Så har jo et par muligheter der.
hmm passer senk fra 210 altså.. vet du om det gjør det på sedan og?
å en ting til, min 124 er 2 cm lavere på passasjer sida framme, peiling på ka som kan ver galt? fjæra såg ikke knekt ut
Passer på sedan og, bare ha fjærer fra w210. Jeg har jo fjærer til s210 med letteste motoren, fjærer og blir grei høyde, Står du litt skrått? Hvis ikke må du pusse litt av fjæra på den høye sida da, eventuelt sjekke om du har like puter på begge sidene
ellingsøyern
18/05/13, 21:13
Ja riktig, har v1,19 på chippen, og den takler ikke motronic 60-2 står det, men står jo den klistrelappen uttapå, så blir litt i tvil da...
Ja, har fordeler til blokk med giver, 2stk faktisk, også har jeg fordeler til b230k som har hallgiver. Så har jo et par muligheter der.
Passer på sedan og, bare ha fjærer fra w210. Jeg har jo fjærer til s210 med letteste motoren, fjærer og blir grei høyde, Står du litt skrått? Hvis ikke må du pusse litt av fjæra på den høye sida da, eventuelt sjekke om du har like puter på begge sidene
har 300e 24v= tung motor:P
hmm, sto kanskje litt skrått men ikke mye, får teste når den står beint men mener på det skal vær 1,5-2cm forskjell
Jaja, tok litt tid med toppen, prøvde å rense ventilsetene med sånn håndfres, noe som resulterte i at det ikke blei no bedre, så har jeg nyslipa ventiler, og nyfresa seter i cerdi. Og etter mine tester med bensin i forbrenningskammer og trykkluft i sylindern er det tett :)
Så toppen er kasta sammen og montert på blokka... Igjen...
Du står på :) Bra du har fått ordna det nå :) Gleder meg til du har den kjørbar med 16v turbo :) Jeg må få sitta på en tur når du kommer så langt :) Spent på hvordan den drar :)
Da har det endelig skjedd et eller annet her :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1.jpg?t=1370808793
På plass :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1.jpg?t=1370808880
Klaring her, men kommer til å flytte bremserøra + bandasje
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1.jpg?t=1370810498
Skulle nesten tru grenrøret var laga til vangen :) Tilfeldig flaks heter det
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1.jpg?t=1370810498
Skulle nesten tru grenrøret var laga til vangen :) Tilfeldig flaks heter det
Nei nei, IISKALD beregning må du si :D (Husk at dette er et forum, så her har man sjansen til å juge som bare det :D )
Nei nei, IISKALD beregning må du si :D (Husk at dette er et forum, så her har man sjansen til å juge som bare det :D )
Ja, var jo selvfølgelig tatt med i beregningene :) Bare få ut pinneboltene og bruke unbrako, litt enklere enn å skru ut hver pinnebolt i toppen hvis/når jeg må av med det en gang ;)
Å ska du hente triggersignal fra kammene henn?
Å ska du hente triggersignal fra kammene henn?
Blir enten fordeler på kam eller fordeler i blokk med giver, har begge deler så opp til meg.
Har skjedd littegranne i dag, spente grenrøret i grenrørsjiggen på jobb, sveisa det sammen :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1.jpg?t=1371142866
Ferdig, grovt slipa og satt på et par støttestag til turbo.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1.jpg?t=1371142927
Etter sveisinga blei det levert til en kar som skal plane flensene.
Laga ei plate til å feste styreenheten til sprutet til samme sted som den står originalt :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1.jpg?t=1371154010
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1.jpg?t=1371154061
Fikk grenrøret tilbake fra planing i går :)
Tvinna rundt noe bandasje i samme slengen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1.jpg?t=1371312838
Begynte litt på sprutet i dag, klipte vekk tvilsome koblinger og skjøta på nye ledninger der det trengtes, hadde alle fargekombinasjonene utenom noen få :) Kjekt med noen gamle ledningsnett slengans :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1.jpg?t=1371312924
Peace! World peace!
ser bra ut :) hvis ikke du yar amle fargene du trenger på ledningene, så har vi mætt med akabler i verkstedet vårt :) har ledningsnett fra hele biler med kontakter osv :)
begynner å se virkelig bra ut det her nå ! ikke lenge til turn-key nå? :)
[QUOTE=SirKim;768075]ser bra ut :) hvis ikke du yar amle fargene du trenger på ledningene, så har vi mætt med akabler i verkstedet vårt :) har ledningsnett fra hele biler med kontakter osv :)
begynner å se virkelig bra ut det her nå ! ikke lenge til turn-key nå? :)[/QUOT
Jo takk, nærmer seg men er fortsatt mye igjen. de fargene jeg mangler er er rosa med forskjellige striper, oransj med svart stripe og grå med blå.
Vil ha samme farger på ledningene med tanke på seinere feilsøkning :)
Hvor får man kjøpt slikt da? Kan ikke huske å ha sett det på Clas/tema
Hvor får man kjøpt slikt da? Kan ikke huske å ha sett det på Clas/tema
Du tenker på ledninger med striper? Er sikkert å få tak i på Hellanor, Wurth osv, men finner på no ledningsnett jeg har på jobben trur jeg, kan hende det er på det. Unødvendig å kjøpe en hell rull når jeg abre trenger 2m også...
hvis ikke fåt du ta turen ned i verkstedet vårt å rote litt i ledningsnetta vi har liggans der :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.