PDA

Vis full versjon : Vurderer å bytte til V70 , hvor langt går de...



Jobbe88
21/03/10, 15:10
Vurderer å bytte til V70 iløpet av sommeren. Følger med på finn , autodb osv for å se hva de ligger på. Men hvor langt går de før jeg bør styre unna?

Jeg ser ikke noe problem med å kjøpe en V70 som har gått f.eks 250 000 , men dette er kansje langt for en V70?

Jeg er på jakt etter en billig bruksbil , så må bli en som er ganske gammel..

Nilsebu
21/03/10, 15:17
Rekke-femmerene til Volvo er veldig slitesterke. Men jeg ville gått for en som har oppfulgt servicehefte. Og husk. Jo mindre motor (volum å hk) som regel mer slitasje.

Du finner jo V70er på finn som er gått opp mot 400-600 tusen km så det sier jo litt :D

Men bensinmotorene på disse bilene blir ganske tørste hvis du belønner dem med litt hard pedalbruk.

Jeg har en 97 V70 med 2 liter turbo som er chippet til en plass rundt 210-220 hk med automatgir.
Den har nå rullet 233 tusen, og jeg kan ikke si jeg merker noe til kilometerstanden. Rask på gassresponsen så fort jeg får turbotrykk og autolatkassen girer så en drøm, og girer fort ned hvis du vil forbi noen :)

Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale disse bilene på det sterkeste :D

Lykke til ;)

Så får de folka så har enda mer peiling enn meg fortelle videre ;)

Jobbe88
21/03/10, 15:43
Rekke-femmerene til Volvo er veldig slitesterke. Men jeg ville gått for en som har oppfulgt servicehefte. Og husk. Jo mindre motor (volum å hk) som regel mer slitasje.

Du finner jo V70er på finn som er gått opp mot 400-600 tusen km så det sier jo litt :D

Men bensinmotorene på disse bilene blir ganske tørste hvis du belønner dem med litt hard pedalbruk.

Jeg har en 97 V70 med 2 liter turbo som er chippet til en plass rundt 210-220 hk med automatgir.
Den har nå rullet 233 tusen, og jeg kan ikke si jeg merker noe til kilometerstanden. Rask på gassresponsen så fort jeg får turbotrykk og autolatkassen girer så en drøm, og girer fort ned hvis du vil forbi noen :)

Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale disse bilene på det sterkeste :D

Lykke til ;)

Så får de folka så har enda mer peiling enn meg fortelle videre ;)

Jeg tenkte på en 2.5TDI. Håper å finne en til rundt 80 000. Ser noen ligger til det. Men kan vel kansje prøve å unngå å kjøpe noe som er gått noe særlig mer enn 300 000 da kansje?

Balemann
21/03/10, 15:57
Ein kolega av meg hadde ein 2000 mod v70 2,5 TDI som va rulla over 600 000 når han solgte den. Den går i sin beste velgåande den dag i dag. Ingen tvil i at desse bilane går langt. Berre ein passar godt på dei.

Nilsebu
21/03/10, 16:12
TDI motorene er Audi sine. De er veldig slitesterke og chipper du dem så går de godt (forbauset hvertfall meg).

MEN hvis det først skjer noe med dem så kan det koste litt og fikse (har jeg hørt).

250 tusen på en TDI så er de akkurat innkjørt ;)

EDIT: Har hørt om en V70 TDI i Bergen som går som taxi og har rullet over 1,2 mill.

Superior
21/03/10, 16:19
Kan jo nevnast at desse bilane spiser foringer i forstillinga som snacks til frokost, kveld og lunsj - men foruten om det, så er det veldig gode biler. Kan jo også nevne fra egen erfaring at V70 sliter fordekk noko grusomt.

Trur nok forbruksmessig så er TDI et riktig valg, men det som er med TDI utgavene er at dei har som regel gått langt. Motoren passer bilen meget bra også, godt drag.

Som dei andre seier her, det er bra biler med relativt lite feil, sammenligna med andre i samme årgang / bilklasse.

Jobbe88
21/03/10, 16:24
Dette var veldig hjelpsomt!

Eneste som hindrer meg fra å bytte nå er jo å selge 940'en. Vet ikke om jeg har hjerte til å kvitte meg med den,hehe.

Morgis
21/03/10, 17:03
Kan jo nevnast at desse bilane spiser foringer i forstillinga som snacks til frokost, kveld og lunsj - men foruten om det, så er det veldig gode biler. Kan jo også nevne fra egen erfaring at V70 sliter fordekk noko grusomt.

Trur nok forbruksmessig så er TDI et riktig valg, men det som er med TDI utgavene er at dei har som regel gått langt. Motoren passer bilen meget bra også, godt drag.

Som dei andre seier her, det er bra biler med relativt lite feil, sammenligna med andre i samme årgang / bilklasse.

Må kjøpe en bil som har forsterket framstilling.
Holder fint da :)

Politi/utrykningskjøretøyene, Diesel og AWD bilene har forsterket framstilling (foring, lenkearmer o.l.)

250000 er ingen problem for disse bilene om dem har fått normal omsorg.
Min har gått 265000 nå. Før jeg bygde den om til AWD (ca 235000), skiftet jeg et hjullager, en radiator, varmeveksleren inni bilen, termostat.
Etter ombygging har jeg måtte skifte eksospakning, og støtdempere bak.

Dette er utenom vanlige slitedeler.

Kjenner nå at det er et hjullager bak som uler litt, så det må nok skiftes snart :)
Rust er det imponerende lite av.
Har litt i skjermene etter skade samt det var rustskader på bakluken (vanlig problem på stasjonsvognene. les: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=24)

Jobbe88
21/03/10, 20:47
Har snakket med litt folk nå , som mener at automat kassene på noen av modellene har det med å ryke.. Vært greit å fått bekrefta avkrefta denne påstanden. Ikke at jeg MÅ ha automat , men om jeg kommer over et bra eksemplar av en V70 å det er automatkasse i den lar jeg ikke vær å kjøpe den grunnet automatgir.

Nilsebu
21/03/10, 21:23
Automatkassene bør vel helst ikke overstige 400 nm. Jeg er veldig fornøyd med automatkassen min, og et søskenbarn av meg som har en 97" V70 2,5 LT har dratt campingvogn med den bilen siden 2006 å han er fortsatt fornøyd og har ikke hatt noen girproblemer.

Hvis du skulle prøvekjøre en bil med sliten automatgasse så vil du vel merke litt brutal giring.

Lillevik
21/03/10, 21:43
Mine erfaringer er mye av det samme som allerede er nevnt.

Motorene er slitesterke, og finnes jo mange gode bevis på det hvis man ser på finn.no e.l. Girkassene, ihvertfal automatkassene er også lite problemer med, og holder lenge, spesielt på de motorene med "mindre" ytelse.

Min har nå trillet 223.000, og utenom den knirkingen å skranglingen over større humper så merkes ikke kilometerstanden nevneverdig.

Sjekk styrestag, reg.reim, bremser og forstilling generelt.


Lykke til!

Jobbe88
23/03/10, 18:43
Takk for det :)

Og tusen takk for verdigfull info! :)

andreas y.
11/05/10, 20:00
hei hvilken motor er best i desse? vurderer ein 2,4l 144 hester og lurer på om det er noke store feil med dei

MrX
11/05/10, 20:20
Har selv kjørt og eid en god del av disse bilene. Nå har jeg en 2.0LT det er en motor som passer veldig fint inn i disse bilene og har ett helt ok forbruk. Jeg ville styrt unna 2.0 sugemotor, den er veldig slapp.
T-5 bilene er en fryd og kjøre, men har en helt forferdelig høy forsikringspremie og ser kansje litt for ordinær ut i forhold til ytelse.
R bilene er jo litt mere for entusiastene, og har egentlig perfekt styling orginalt. Og interiøret i de er helt fantastisk, faktisk så tror jeg at det er ett av de beste volvo har produsert. Motoren i R'ene er helt suveren, draget er veldig kraftig og forbruket ikke så ille om man er forsiktig med pedalen. Dessuten får man R-bilene i spesielle farger som virkelig skiller seg ut, personlig er laserblå min favoritt.

PetterDale
11/05/10, 21:38
bilen min har rulla 245k nå, automatkassa begynte å henge på rundt 230k~.. vet ikke hva det er, men tror den synger på siste verset.

Karsko1
12/05/10, 09:58
Det som gjelder med Automat-kassene er at det gjelder å skifte oljen på dem hver 80 000, ellers ryker de stortsett rundt 160- 180 000. Det er veldig viktig!

Når det kommer til diesel, så er servicene nesten dobbelt så dyr på dem, som tilsvarende med bensin! Noe en ikke er i nærheten av å spare inn gjennom forbruket. Pluss at den er en del dyrere å kjøpe generelt enn tilsvarende bensin.

Goldlax
12/05/10, 10:39
Jeg har en 2,0LT og er veldig fornøyd med den iallefall. Den er chippet og drar veldig godt! Min har gått 240k og har ikke hatt problemer med automatkassen enda iallefall. :)

PetterDale
12/05/10, 19:40
slenger meg på spm å spørr om V70N.. samme kvalitet på de? Er f.eks http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1042817;Modified=1264421 173;_cmd=similar et godt kjøp?

locked
13/05/10, 11:43
min V70N har gått 210 000km. Byttet både motor og automatkasse i den så er ikke imponert over kvaliteten :p

Men det har vel med dårlig vedlikehold å gjøre...