PDA

Vis full versjon : start problem etter, chip, lmm, dyse bytte..



EivindG
14/10/11, 12:32
1-Eg har byttet fra stage 2 chip til ecomax:

Da eg prøvde å være effektiv klarte eg å knekke en liten bit av den svarte platen som er under chipen på hjernen, alle stikkene så ut til å være bra.
er hjernen boss?

2-Eg byttet fra 465cc høyohm til org lav.

Da glemte eg å dra av lasken og koble til dysemotstandene, prøvde å starte noen ganger, kan eg ha ødelakt noe her?

3-Eg bytta fra 3" til 2.5" lmm, dette klarte eg uten noe tull :D

Eg skal sjekke tennpluggene etter gnist og bensin seinere i dag.

Thobbus
17/10/11, 23:52
mulig dysene er ødelagte pga du ikke monterte dysemotstandene. .. :/

Audun
18/10/11, 15:50
evt hjernen har tatt kvelden.

Jobbe88
18/10/11, 17:57
Tror heller hjernen har tatt kveld enn dysene jeg og. Legg ut en annonse og sjekk finn.no. Koster ikke mange kroner for en slik hjerne. Mens du venter på at den kommer, koble på formotstanden! :D

EivindG
19/10/11, 20:50
hehe, gjorde det 2 start forsøk for seint :(
men eg har sjekket, eg har gnist, har drivstoff og har komp, så alt tilsier jo at den skal starte men det gjør den ikkje!!!

noen tips?

Audun
19/10/11, 21:00
har du gnist, får den riktig med luft å bensin, å du har kompresjon, så for den gnist på feil tidspunkt.det betyr skjekk reggreima di.

fink
20/10/11, 22:30
1-Eg har byttet fra stage 2 chip til ecomax:

Da eg prøvde å være effektiv klarte eg å knekke en liten bit av den svarte platen som er under chipen på hjernen, alle stikkene så ut til å være bra.
er hjernen boss?

2-Eg byttet fra 465cc høyohm til org lav.

Da glemte eg å dra av lasken og koble til dysemotstandene, prøvde å starte noen ganger, kan eg ha ødelakt noe her?

3-Eg bytta fra 3" til 2.5" lmm, dette klarte eg uten noe tull :D

Eg skal sjekke tennpluggene etter gnist og bensin seinere i dag.

Mener å ha hørt at visst du kjører spenning gjennom lavohm dyser utem formotstander, grilles hjernen. Jeg ville begynt der. Kill me if i'm wrong.

EivindG
21/10/11, 18:02
jobber med å få tak på en 962-hjerne nå, siden det er den eg har flere chiper til. er et rimelig sprøtt problem siden den har gnist, bensin og komp. da skal det jo smelle.

men det virker som bilen drukner, så etter eg har prøvd å starte den koblet eg av dysene så de ikkje åpner og etter en det tjining så starter den på bensinrestene.

en kompis sa til meg at med litt slitte plugger ( skifter en gang i året ) og gammel coil så kan man fort få problemer med drukning med 465cc dyser.

så nå er det å få tak på en hjerne med en gang og ny coil nærmeste framtid.

fink
22/10/11, 09:40
jobber med å få tak på en 962-hjerne nå, siden det er den eg har flere chiper til. er et rimelig sprøtt problem siden den har gnist, bensin og komp. da skal det jo smelle.

men det virker som bilen drukner, så etter eg har prøvd å starte den koblet eg av dysene så de ikkje åpner og etter en det tjining så starter den på bensinrestene.

en kompis sa til meg at med litt slitte plugger ( skifter en gang i året ) og gammel coil så kan man fort få problemer med drukning med 465cc dyser.

så nå er det å få tak på en hjerne med en gang og ny coil nærmeste framtid.

Høres bra ut! Forhåpentligvis så fikser det problemet. Si ifra hvordan det går ;)

EivindG
23/10/11, 21:47
i dag heiv eg i en org F-hjerne og bilen startet med en gang. så da er det bare å få tak på en turbo hjerne med 962 som slutt nr :D

så da kan vi konstantere at å gleme formotstandene kan bli dyrt!!

EivindG
13/11/11, 20:02
Som sakt, problem løst! hjernen var blitt grillet fikk ny av #kvklepp# her på forumet. grei kar å handle med!

HUSK MOTSTANDENE VED BRUK AV ORG DYSER!!!!