PDA

Vis full versjon : kaldstartdyse, hvordan er den kobla?



Dimmern
13/10/11, 18:47
har nylig bygd om bilen til innsprut, mekanisk k-jet.
men i hvertfall, kaldstartdysa, den har jeg kun kobla på startern, så den slår inn når startern går, men den stopper jo også så fort bilen starter.
noen som veit åssen den er kobla originalt? vil tru den skal gå litt lenger enn akkurat når startern går! ;)
prinsippet blir vel det samme som på alle biler :)

kermitt
13/10/11, 19:11
den skal kun gå når starter går så det er greit det ;)

Dimmern
13/10/11, 20:18
hmm, men syns den kunne gått litt lenger kanskje, må liksom prøve og starte ett par ganger når det er kaldt som regel ;)

ArneR
14/10/11, 02:26
Skal det ikke være en termotidskontakt i toppen som skal kobles i serie med starter på denne motoren da? Er sånn på gamle B230ET ihvertfall..

Dimmern
14/10/11, 16:57
Skal det ikke være en termotidskontakt i toppen som skal kobles i serie med starter på denne motoren da? Er sånn på gamle B230ET ihvertfall..

det har du jaggu meg rett i! den har jeg glemt bort i alt styre! ;)
men hvordan kobles det? pluss strøm gjennom den tempfølern og over til kaldstartdysa enkelt og greit?

ArneR
14/10/11, 17:13
Det er jeg usikker på nå, det er sååå lenge siden jeg dissekerte et motronic nett som var plaget med dårlige forbindelser..

Men under howto avd. skal det finnes en tråd med koblingsskjemaer Morgis har lagt ut, regner med at du finner det du trenger i et av dem.