Vis full versjon : Subben burer på en måte, feil instilt eller feil med kasse ? :)
olesyvertsen
13/10/11, 14:34
Har problemer med at subben burer mellom dunkene på en sang som det ikke skal bure mellom dunkene. haha dårligt forklart men håper noen skjønner hva jeg mener.
Kan dette være feil innstilt forsterker eller kassa er får lita/ ikke porta/ lekker ? :P
2 * 10" i hver sin kasse :)
mulig jordingsfeil, sjekk tilkobling ;)
olesyvertsen
13/10/11, 18:35
mulig jordingsfeil, sjekk tilkobling ;)
På jordklemma til ramma og på forsterker ? :)
Hva pokkern mener du med XD, :O og :P Steelseries850?
Er det sånn fjortis sms språk som vi voksene ikke forstår?
hmm Burrer....kan være: signalstøy... dårlige kabler... jordingsfeil..... delefilterfeil....
olesyvertsen
17/10/11, 15:16
hmm Burrer....kan være: signalstøy... dårlige kabler... jordingsfeil..... delefilterfeil....
hmm, må prøve å finne ut av dette :) takk får hjelp
olesyvertsen
17/10/11, 15:53
Men om delefilteret er gåent, er selve forsterkeren gåen eller kan du bytte de komponentene ? :P
Har du ingen bekjente eller kamerater som har en forsterker du kan få prøvd på anlegget ditt? Er vel oftest billigst å kjøpe komplett enn i deler nå om dagen..
Komplett dynamo, komplett drivstoffpumpe osv. Er mer og mer vanlig å bytte komplett deler på verksteder, i allefall tungbilverkstedet på Elverum.
Steelseries850
20/10/11, 09:21
Hva pokkern mener du med XD, :O og :P Steelseries850?
Er det sånn fjortis sms språk som vi voksene ikke forstår?
-_- har du noe imot at jeg har skrive problemmer ? ! alle har noen problemmer !
signalkabel og strøm ligger vel ikke sammen? Jeg bruker å trekke dem på hver sin side av bilen (brukte mener jeg ;) )
olesyvertsen
20/10/11, 19:40
Nei de er ikke det, men remounten eller åssen det staves ligger melleom signalkablene, kan jo være en feilkilde.
olesyvertsen
25/10/11, 14:38
HVor burde man helst trekke remounten ? :P sammen med strømbabler eller signal ? :)
remote bør du trekke sammen med strømkablene.
er det noen ulyder menst du pauser sangene? står den å buldrer da?
slik som du har skrevet høres det ut som støy. om gain står på fullt evt volume å slike ekstra bassboostere som enkelte forsterkere har, om de står på fullt så vil subben buldre
Juster ned Gainen litt og legg remote kabelen sammen med strømmen, da burde det slutte:) hadde samme problemet med min bass og den slutta når jeg gjorde det:)
olesyvertsen
27/10/11, 12:11
Ja ;) Må få gjort det :D Men får ikke gjort noe før snøen forsvinner igjenn xD :P vinterlagret :/
prøve å koble ut remote kabelen fra cd-spilleren å bare laske en over fra plussen bak ved forsterkeren. å hør om det buldrer da? jeg har gjort d slik :o
men min slår 1gang "veldig hardt" når jeg skrur volumet av!
olesyvertsen
21/11/11, 09:48
prøve å koble ut remote kabelen fra cd-spilleren å bare laske en over fra plussen bak ved forsterkeren. å hør om det buldrer da? jeg har gjort d slik :o
men min slår 1gang "veldig hardt" når jeg skrur volumet av!
Må prøve det :P men vill ikke forsterkeren trekke strøm hele tiden da ? :P Men skjønte poenge ditt med å finne feilen også bare trekke en ny en til remote :)
Må prøve det :P men vill ikke forsterkeren trekke strøm hele tiden da ? :P Men skjønte poenge ditt med å finne feilen også bare trekke en ny en til remote :)
jo forsterker vil trekke strøm hele tiden ja, men får å teste om suselyden kommer bort så er det verd er forsøk :D
må koble den ut fra cd-spiller å da :D
Nå vet ikke jeg hvor stort sub-element du har, men du bør også være sikker på at subben din blir delt ved riktig frekvens på LP-filter.
Steelseries850
22/11/11, 09:56
Det virker som noe er kobla feil :O jeg har det samme probllemet nå ; ( det den helvetes irrre lyden :O
olesyvertsen
22/11/11, 22:15
Nå vet ikke jeg hvor stort sub-element du har, men du bør også være sikker på at subben din blir delt ved riktig frekvens på LP-filter.
Står det på selve elementet hvor mye frekvensen skal stå på eller er det bare å prøve seg frem ? :)
Står det på selve elementet hvor mye frekvensen skal stå på eller er det bare å prøve seg frem ? :)
Ta en kikk på denne lenken! :) http://bilradiospes.no/a/?aid=a575
850GLTsilver
23/11/11, 07:10
Neppe det som er problemet her.
Den delefrekvensen er nærmest av akademisk betydning, men man vil oppleve fyldigere bass jo lengre opp den frekvensen settes. (Inntil et visst punkt da.)
Men slike ulåter har nok mere med koblinger og støy å gjøre.
Den delefrekvensen er nærmest av akademisk betydning, men man vil oppleve fyldigere bass jo lengre opp den frekvensen settes. (Inntil et visst punkt da.)
Ja, du har rett i det, men om han har klusset med både LP/HP pluss delefrekvensen så vil subben bli ganske vrangstilt i forhold normalt.
Ja, du har rett i det, men om han har klusset med både LP/HP pluss delefrekvensen så vil subben bli ganske vrangstilt i forhold normalt. Hva med tilkoblinga til forsterkeren, regner med at du har koblet hvert element til hver kanal på forsterkeren?
legg opp igjen ledningene på nytt :) også legger du de slik de sa litt lenger opp i linken her. Remoten sammen med strømkablene ;) da børr problemet være borte :)
Sikker på at det ikke er noe så enkelt som at du har kjøpt feil forsterker? En kammerat av meg kjøpte høytaler forsterker istedet for sub forsterker :) da buret det hele tiden.. veldig fæl bass egt for subbene ble jo brukt som høytalere
olesyvertsen
10/12/11, 14:22
Nei, er en 5 kanals forsterker med 4 utganger til høytaler og en til subb ;)
850GLTsilver
15/12/11, 19:20
Ja, du har rett i det, men om han har klusset med både LP/HP pluss delefrekvensen så vil subben bli ganske vrangstilt i forhold normalt. Hva med tilkoblinga til forsterkeren, regner med at du har koblet hvert element til hver kanal på forsterkeren?
Vil tro TS har sjekket det?
Er ellers litt kritisk til slike "kombiforsterkere" i grunn.
Ser ut som at TS har nettopp en slik.
Tør slenge ut en anbefaling om å investere i en helt separat sub-forsterker.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.