PDA

Vis full versjon : Dusør til den som kommer med forslag til rett løsning!!



ahjert
13/10/11, 12:24
Hei.

Har en 850 med nå en 2,5 10v som ikke går som den skal. Dette er en lang historie med denne bilen men kort fertalt så hadde jeg den såkalte T5-R motoren i denne bil den gikk som en kule, men så hadde biltilsynet lyst til å se på denne bilen. Og da startet helvette. Fikk den ikke godtjent med masse fram og tilbake så bestemte jeg meg og ta ut turbo motoren og sette inn orginal motoren igjen. orginalt så er dette egentlig en 20v men kom over en bra motor 10v så det ble det i stede.

Problemet er at når den starter kald så fungerer den fint. når den begynner og bli varm så begynner den og fjuske (dør ut) dette gjeller under kjøring. Hvis jeg stopper da og lar den gå på tomgang en ca 5-10 min så plutselig ruser den seg opp litt til ca 2500-3000 og holder seg der i 1-2min så detter den ned til normalt. og da er den helt fin igjen. Uansett så lenge jeg kjører så blir den ikke "frisk".Kan minde meg om fer mye bensin, viss jeg girer ned og gir full gass så begynner den og dra. Ferstå det den som kan. men har snart prøvd det meste. Den som kommer med et forslag slik at problemet løser seg skal få dusør....:)

Alle forslag taes mot med stor takk :)

THolandsli
13/10/11, 13:20
Falskluft? Sjekka om det er noen slanger som ikke er påkoblet på innsuget, evt at innsugspakninga er defekt. Prøv å spray startgass rundtom innsuget og hør etter forandringer på gange/turtall.

ola normann
13/10/11, 13:55
Tja... At den fjusker og dør ut høres i grunn ut som tenningsdeler (plugger, ledninger, fordelerlokk, rotor)
Og tomgangen kan være treg/defekt tomgangsmotor, prøv og rens den.

Men både bensinpumpe og bensinpumpe rele er gjengangere på disse bilene.

Kom dette problemet med en gang du byttet motor? Har du lest av feilkoder?

Ole B.
13/10/11, 15:05
Er enig med ola nordmann, er nok tennplugger, hadde et problem med min 2001 mod v70 2.0t. Da den var kald fuska den og sveiv veldig lavt og kveltes Veldig fort. Hadde nokk provd nye plugger, det funka hvettfall for meg.

KillerFly
13/10/11, 20:52
No kjenner jeg ikke til 850.

Men satt og tenkte på toppakningen? Ta en komp test?
Tomgangsregulatoren?
Eller drit på forgasseren? Eller er det innsprut på disse motorene? Hadde mye lignende problemer med en golf.. Men der hva det singelpoint innsprut..

ahjert
13/10/11, 22:48
Takker får forslag men, har testet innsug siden for lekasjer så det er det ikke. Og alt av tenningsdeler er nytt..Rensing av tomgansreg er prøvd. Har ikke testet bensinpump rele eller pumpa.. men hvordan virker relet? er det ikke kun av eller på det da? er det mulig å teste pumpa..

Ja Ola Normann har hatt dette problemet siden jeg byttet motor:(

Hmm trur ikke at det har noe med toppen og gjøre tror heller at det har noe med elekrtoniken og gjøre stryringen med at når den får gå seg varm på tomgang så blir den grei.

Dette er ikke så lett og sjønne.....

Evolve_88
13/10/11, 23:19
er det orginal hjernen til den motoren??

ahjert
14/10/11, 08:14
Jepp det er orginal hjerne på den..

wolden
15/10/11, 01:13
Jeg ville ha sjekket sensoren som sitter på kammen ;)