PDA

Vis full versjon : bytte til automat volvo 740.



kompi
12/10/11, 14:00
hei.
skal bytte kasse i 740'n, fra m47 til automatkasse vet ikke navnet på den men er orginal volvo kasse.
det jeg lurte på er, må konvørteren være full av olje eller fyller den seg når jeg fyller på kassa?

MvH kompi

mister-klæbu
12/10/11, 14:30
den fyller seg når du har i olje i peilepinnen ja, AW71 sikkert du har da. men hvorfor i H.......e skal du heller ha automat???? :-p

Espen Hveding Nordgård
12/10/11, 14:33
Det lurer jeg på og! :p
Selge kasse, svinghjul, aksling, spakstell, pedalsett og clutch + clutchoverføringa?

s4nd3r
12/10/11, 14:35
automat er meget behaglig og kjøre med... ingen ting gale med det... vanesak..
husk på konvørtern skall stå i kassa heile tia... den skall ikkje tas ut. den står i ett kile spor, og om den ikkje står på plass når du monterer kassa.. da har du en case! :)

kompi
12/10/11, 14:36
han forriga som hadde den sa det at, den gira helt fantastisk. så tenker jeg bare skal prøve. liker å skru så er ikke verre enn å bytte igjen:)

spørs å mye du gir for kassa+++

s4nd3r
12/10/11, 14:46
trenger ikkje og bytte pedalsett btw.. pedalen til venstre legger seg i dørken, så den merker ikkje du.. må bytte svinghjulet, og husk den lille runde skiva som skall vere der..
så kasse og mellomaksling og travers.. og girskiftern må byttes, selfølglig. kickdown er vell en wire som skall kveilest innpå samme hjuler som gasswiren på insuget? så det hjulet må byttes, enten fra en med automat, eller en med krusekontroll, tror det er samme hjulet der.. ser enkelt forskjell på dem, det som kun er til vanlig, er det kun ett spor på, og det andre er det 3 spor på, tror eg..
men den trenger ikkje du. går og kjøre uten.. :)

larsverm
13/10/11, 13:43
Automatgir er utstyr som man betalte mange tusen ekstra for da bilen var ny, så mange har jo visst å verdsette det. :p Selv har jeg snart tre gamle Volvoer med automat.

kompi
14/10/11, 16:34
mye nm er det på boltene til svinghjulet å boltene til konverteren?

kompi
14/10/11, 17:57
er det noen forskjell på veivakslene på motor med manuellgir å motor med automatgir?
på den motoren automatkassa kommer ifra så er det en liten forlengelse, sånn at jeg kan tre på den lille spacerplata som skal imellom motoren å svinghjulet. på den andre motoren så har jeg ikke den forlengelsen. men der har jeg et lager, det har jeg ikke på den motoren som automatkassa kommer ifra?
så nå er jeg jævlig forvirra :S

MvH kompi:)

SirKim
15/10/11, 01:00
Har komplett automat-sett liggende fra 940 96 mod om du er interesert. Skal få det grisebillig! Holder til i Skien i Telemark. Har absolutt alt du trenger! Meget god stand! Girer fint! Litt nyere kasse så girer silkemykt. Skal som sagt få det grisebillig!

Om du skal ut med M47 kassa kan vi godt bytte likt? får du deg "gratis" ekstra kasse :)

s4nd3r
15/10/11, 01:24
er det noen forskjell på veivakslene på motor med manuellgir å motor med automatgir?
på den motoren automatkassa kommer ifra så er det en liten forlengelse, sånn at jeg kan tre på den lille spacerplata som skal imellom motoren å svinghjulet. på den andre motoren så har jeg ikke den forlengelsen. men der har jeg et lager, det har jeg ikke på den motoren som automatkassa kommer ifra?
så nå er jeg jævlig forvirra :S

MvH kompi:)

veiv akslingen er lik,, og på motorer der det har vert manuell gir står det ett kule lager i ja, og en låsering, det skall det ikkje ver når der står konvørter, så mulig der sku stå en hylse inni hullet på veilakslingen ja, om eg ikkje tar feil?

SirKim
15/10/11, 01:26
veiv akslingen er lik,, og på motorer der det har vert manuell gir står det ett kule lager i ja, og en låsering, det skall det ikkje ver når der står konvørter, så mulig der sku stå en hylse inni hullet på veilakslingen ja, om eg ikkje tar feil?

mener det sto hylse i hos meg iallefall når jeg tok ut automaten

kompi
15/10/11, 11:16
går det ann å skru ut denne akselen?

Biggs
15/10/11, 11:36
bytta nettop fra automat til manuell på min 940, der var det en lengre hylse i enden på veiven, denne slo vi ut å satt inn en metallring/foring, biler med manuell uten turbo har kulelager mener eg..

kompi
15/10/11, 12:00
fant det ut nå, den hylsa var bare å dra ut. men noe jeg har glemt er at jeg må bytte fordeler også. fordi på manuell så er det svinghjulsensor, på automat er denne sensoren i fordeleren hvis ikke jeg tar helt feil:)

R.G
15/10/11, 13:16
fant det ut nå, den hylsa var bare å dra ut. men noe jeg har glemt er at jeg må bytte fordeler også. fordi på manuell så er det svinghjulsensor, på automat er denne sensoren i fordeleren hvis ikke jeg tar helt feil:)

åssen motor har du? har du svinghjulsføler så må du sette i startkrans med trigger for svinghjulsføler hvis ikke får du aldri start.

kan ikke bytte fordeler og droppe svinghjulsføler.

automatbila har svinghjulsføler dem også når det gjelder motorstyringa.

Bolten91
15/10/11, 13:44
fant det ut nå, den hylsa var bare å dra ut. men noe jeg har glemt er at jeg må bytte fordeler også. fordi på manuell så er det svinghjulsensor, på automat er denne sensoren i fordeleren hvis ikke jeg tar helt feil:)

det har ingenting med automat/manuell og gjøre:P
Biler med LH2.4 har svinghjulsensor, biler med LH 2.2 har i fordeleren..:p
så du burde heller bare få tak i ett svinghjul til automat med huller/triggere til svinghjulsensoren:p

kompi
15/10/11, 17:06
har nå finni ut at jeg skal sette inn manuell kassa. blir får mye styr å bytte til automat.
så hvis noen vil kjøpe automatkassa så er det bare å skrike ut:)