PDA

Vis full versjon : Register havari d5 163



udyre
12/10/11, 06:55
Hei , har hatt register havari på min v70 d5 03 mod. Gjengene til strammehjulet revnet, strammehjulet datt av og reg.reimen løsnet. Resultatet ble 1stk litt bøyd kamaksling, mange knuste vippearmer, og knuste ventilføringer i toppen.

Lurer da på om stempler og veiv har klart seg, og det bare er å kjøpe ny topp, eller om det beste er ny motor. Kanskje veiva har fått litt juling og er i ubalanse? Noen som vet ?

Friksen
12/10/11, 08:04
Ufda!! få tak i motor fra en hugger du! vis du skal overhale den motoren der selv blir det sikkert 10-15 tusen i nye deler og pluss jobb tipper jeg! du finner mange slike biler med 163hk på nbfbildeler.no

Og du bør ikke gi noe mere for en motor fra en huggebil! husk motor nr og kansje forhøre deg med volvo om det er noen forskjeller i årsmodellene!?!

svima
12/10/11, 09:59
Pleier å gå bra med bunndelen. men det er vanskelig å si uten å se motoren.
Ser at de motorene ligger høyt i pris. må fort regne med 20000-25000kr for en med lav KM i norge. Noe billigere i sverige.

udyre
12/10/11, 10:40
Cylmo har 908030 TOPPLOKK VOLVO 2.4D (M/TOPPBOLTER) 8434,-. ikke ille pris .
Er jo en hel del rimeligere enn å bytte hele motor.
Er usikker på hva jeg skal satse på

Sjakalen
12/10/11, 11:01
Huff dette var kjedelige greier.

Hvilken km stand skjedde dette på og var alt byttet på service iht intervall?

Vatnehol
12/10/11, 14:15
kjør til sverige å kjøp dej en motor. sjekk ut www.bildelsbasen.se
sparer du deg mange tusen

svima
12/10/11, 14:53
Cylmo har 908030 TOPPLOKK VOLVO 2.4D (M/TOPPBOLTER) 8434,-. ikke ille pris .
Er jo en hel del rimeligere enn å bytte hele motor.
Er usikker på hva jeg skal satse på

Det var ikke dårlig pris. Hvis bunndelen er hel blir jo det billigere enn å bytte motor. Hvis du kan skru selv da.

nordan27
12/10/11, 19:29
Ville tatt av toppen for å se , som regel tåler bunndelen trøkket , men det kommer ann på om det har skrapet borti sylyndervegger eller om det har vært løse deler i forbrenningskammert , har det ikke løsnet noen deler ,men bare bøyde ventiler osv tror jeg det har gått bra med bunn delen, stempler med litt merker går bra :-)
så riv av toppen se , skift topp da sparer du mye jobb og penger

udyre
13/10/11, 18:19
km på motoren er 360,000. Det ble byttet register satts på 320,000. Har demontert toppen og fant ingen løse deler på stemplene. Mye var knust i selve toppen, men finner ingenting på stemplene. Har pratet med sertifisert sveiser, og han skulle gjerne sveise inn nye gjenger til strammehjulet. Han mente det var godt aluminium til å sveise i.

Friksen
13/10/11, 19:01
360k da hadde jeg vertfall ikke brukt masse penger på den med mindre den motoren har blidt påkostet mye tidligere.. for her er det mye som kan ryke framover av lager,ringer og andre roterende deler..

du finner motorer med mye lavere km stand til 10 tusen +- det har jeg sett på nett innimellom..

svima
14/10/11, 06:53
360k da hadde jeg vertfall ikke brukt masse penger på den med mindre den motoren har blidt påkostet mye tidligere.. for her er det mye som kan ryke framover av lager,ringer og andre roterende deler..

du finner motorer med mye lavere km stand til 10 tusen +- det har jeg sett på nett innimellom..

Hvis du kan finne en D5 som har gått under 200k til 10.000kr har du flaks. Det er det prisnivået motorer med 400-500k ligger på i sverige.

vikry
14/10/11, 08:24
Deler koster flesk, men skruing koster mest.
Som jeg har fortalt om i en annen tråd måtte jeg skifte topp på min D5 under ferien i sommer. Det kom på 64 000.- på et verksted i Oslo. Delene kostet rundt en tredjedel av summen. Resten var verkstedstimer. Så mye koster det altså når man er langt hjemmefra og må ta det man får. Så heldig er den som har tak over hodet og tid til å skru selv. Brukt byttemotor til ti tusen og litt hobbymekking i garasjen, det høres ut som en drøm.