PDA

Vis full versjon : B230 FK Borer på høyt turtal, dauer av!



Flateland
11/10/11, 22:34
Heisann, har ett problem med min 240turbo, det sitter ledningsnett fra 940 i den. bytta turbo, bytta dyser(968), 3lmm, bensintrykk regulator.531 topp, A kam.

Når jeg gir full gass så går den knall bra fra bonn og ett stykke oppover på turtalregistere,men så bare dauer den langt og lenge før turtal sperra! virker som alt bare drokner, eller bare helt tomt, dauer helt av, driiit kjedlig!
Trenger noen gode råd her, for beggynner og gå tom for ider.
Så en youtube film på en tråd her for ei stund sia, men den finner jeg ikke igjen, for bilen min oppfører seg helt likt!


Tenkte det var litt med tenning og gjørra, men hvordan er den denne skal justeres rett? er det noen som veit om eller har en god tråd om d? :)


Takker for alle gode svar på forhånd! :D

JonasS
11/10/11, 23:39
bensinpumpebytte..?

Flateland
12/10/11, 00:23
bensinpumpebytte..?

Ja mye mulig, kjører med orginal pumpa, greier ikke den og levere nokk mengde mener du? funka med 530 toppen og A kammen, men etter jeg bytta topp blei den vrang!

og med engang jeg fikk på turbo'n så var det ladetrykk på over 1 bar, så kom dysene på og da blei det 0,8bar, og nå da jeg bytta topp 0.5 bar.

tar av toppen igjen i morra for en inspeskjon, og enda en ny topp pakning, er vell greit med ny innsugs pakkning å?

Ola Moen
12/10/11, 00:47
Sjekk bensintrykkregulatoren.
Vi kan ta en mapping på den, som jeg gjorde på 240'n til Paal André her på forumet. Den funka knall etterpå :)

Flateland
12/10/11, 11:56
Sjekk bensintrykkregulatoren.
Vi kan ta en mapping på den, som jeg gjorde på 240'n til Paal André her på forumet. Den funka knall etterpå :)

Ja mapping sir'u, får du mappa bilen? bt holdt godt me trykk, nermere 4 bar:) var veldig variabelt trykk jeg hadde. nåla slo i hue og rævva opp og ned, men det kan jo værra prisen, 250kr :)

Ola Moen
12/10/11, 13:59
Bruk skikkelige saker der.
Spar ikke penger på SÅ viktige komponenter.
Sett på en ordentlig Malpassi 394 regulator.
http://i645.photobucket.com/albums/uu179/V20Turbo/394.jpg

Det koster 1100,- hos Pedersen Racing.

Når du har ordna en sånn en, så kan vi justere inn riktig bensintrykk opp mot turbotrykk.
Start med det her. Det er nok ikke noe annet som forårsaker det.

session
24/10/11, 20:08
Også special chipp, så ikke det I lista di så kan Jo være du ikke har det.