PDA

Vis full versjon : Bytte plass på dynamo\servopumpe

JonasS
11/10/11, 12:25
Hei! Driver og slenger inn grenrør og større turbo i 244`en.. Nå har det seg slik at jeg har en 940-dynamo i den, litt større på alle vis enn den org.

Grenrøret tørner akkurat borti den. Alternativ 1 er å slipe lett på dynamoen, men da blir det tynt gods og svinvarmt, tviler sterkt på at det er en løsning.

Alt. 2 er å prøve en org. 240-dynamo, usikker på om den er så mye mindre at det gjør noe, men litt mindre mener jeg den er. Uansett så er det vel mulighet for nedsmelting innvendig her også..?

Det 3. og muligens beste alternativet jeg kommer på er å bytte plass på dynamo\servo. Jeg har den typen servopumpe med tank på nå.

Hva trenger jeg? klarer ikke helt å sette meg inn i om jeg trenger nye braketter? Ser ut til at jeg trenger den nyere pumpa hvertfall..

Kjør på med innspill! Takktakk! :)

JonasS
13/10/11, 11:25
Bump!

TurboNoob
13/10/11, 18:50
Det finnes en brakett som settes på innsugssiden av motoren som har plass til både servopumpe og dynamo. Tror den kommer fra biler med A/C...

Jan-Einar Jenssen
14/10/11, 10:06
ETmotoren i 740 har jo slik brakett? mine har vertfall hadd det, der sto dynano på innsugsside :)

edit: dem alle var uten AC

JonasS
16/10/11, 21:10
Jeg vet det finnes braketter for å bytte side på dette, lurte bare på litt erfaringer! Nå har jeg hentet en komplett F-motor, med servopumpe med extern oljetank, dog på feil side fremdeles.. Tenkte jeg skulle lure til dette, men det var faan ikke så enkelt! Så nå er det vel å legge inn en annonse på ønskes kjøpt, komplett med braketter ogpumpe fra 7-940..:(

Jan-Einar Jenssen
16/10/11, 22:13
jeg har brakett :) men ikke pumpa tror jeg

Torra
16/10/11, 22:24
Tror det letteste vil være å plassere alt på innsugssida som nevnt her :)
Men da må du splitte kabelpølsa til dynamoen da :)

~GM~
19/10/11, 23:56
kan ikke bruke servo fra 240(den typen med innebygd tank) og ha dynamoen over sånn som på b230et. blir for lite plass..

en mulighet er å bruke servopumpe fra 740, den er endel midre en 240 pumpa... enten sette den der du har dynamoen nå, men da passer ikke slangene rett over og den kræsjer kansje også i grenrøret ?

JonasS
22/10/11, 11:38
Har en 240-pumpe med extern tank liggende nå, men fremdeles for bruk på "feil" side. Denne løsningen med dynamo/servo på samme side har jeg aldri sett, menmen.. Det skal funke om man bruker 940-løsningen! Ifølge en kompis iallefall.

Torra: Er ikke særlig redd for å modifisere strømper her i gården nei! ;)

turb00le
22/10/11, 11:55
940 har vel stort sett servo på eksossiden.
nye typen uten ac har en fin dynamobrakett på innsugssiden som kun er for dynamo.

Det går å lage overgang og bruke servobrakett på innsugssiden til dynamo, men den knekker stort sett da den ikke tåler vekta.

JonasS
23/10/11, 19:11
Skal ha servoen på exhaustsiden.. Dynamoen bygger for mye, tørner akkurat borti grenrøret..:\

Torra
23/10/11, 21:48
Snart lettere med nytt grenrør da :p