PDA

Vis full versjon : Vannet blir veldig varmt, B230FK "300 oppsett"



Frigstad Racing
10/10/11, 22:40
Har problemer med at vannet blir veldig varmt med litt straffing.
Før når jeg hadde ET motor og motronic ble det langt ifra så varmt på så kort tid som nå.

Vannet blir veldig varmt og den hoster ut vann fra ekspansjonstanken, selv om lokket er på. Kan se stripe med vann etter bilen hvis du burner. Akkurat som det blir veldig trykk, har prøvd med både 75 og 150 kpa lokk.

Oppsett på motor er, 300hk oppsett chipper, dyser og lmm, stor turbo og ajden grenrør, ekstern wastegate, std. 530 topp med A-kam. El.vifte som funker bra blåser for fulle mugger. Har også sett at det kan være litt smågrums i ekspansjonstanken noen ganger. Hva kan være galt? Topppakning? Eller er det bare det at grenrør/turboen som varmer?

vazborris
10/10/11, 22:54
prøvd ny og eventuelt termostat som åpner tidligere? eventuelt ny radiator? biltema har nye billige radiatorer som funker helt topp

Frigstad Racing
11/10/11, 15:01
Ser ut til at jeg må få meg alu radiator, men blir ikke noe før i vinter.
Har en 82 graders termostat jeg skal teste, men får jo ikke noe bedre kjølekapasitet :P den bare åpner tidligere... Men noen som kan forklare hvorfor den kaster ut vann fra tanken?

Trond D.
11/10/11, 15:44
Dette hadde vi på en gul 740 til en kompis for noen år siden. Har satte av alle ting ei elektrisk pumpe fra biltema eller chlasolson på kjøle vannet slik at det sirkulerte bedre. Han hadde vannkjøling på turboen da, men det hjalp uansett. Så noe jalla ut såklart.

Ekren
11/10/11, 18:39
toppakkning/sprekk i topp?

Ole
11/10/11, 21:14
viss du starter motoren med ekspansjons lokket av, får du da en "fontene" ut av ekspansjonstanken?

Frigstad Racing
12/10/11, 15:11
Nei spruter ikke ut av ekspansjonstanken når den står på tomgang.

Er når den er veldig varm den kaster ut vann, veldig sikker på at det kommer fra tanken.

kennet
12/10/11, 22:13
luft i kjølesysteme? dårlig topp/pakning?

Frigstad Racing
13/10/11, 16:18
Blir spennende å se åssen den toppen ser ut når jeg skal demontere i vinter!
Kom noen dråper fra radiatoren også så jeg igår, nede i hjørnet i skjøten mellom alu/plast. Har vært godt med trykk i kjølesystemet! hmm

Trond D.
13/10/11, 22:40
Så det på samme plass selv for noen dager siden, muligens spandere på en ny fra biltema, 1000kr bare.