PDA

Vis full versjon : 940 med 960 front ?!



fjelle
10/10/11, 21:02
hei sann folkens ! sikkert et tema som har vært oppe mange ganger men lute på hva som skal til for å bygge om til 960 look på 940 ? med fagere å alt ? :)

evt om noen vet om noe andre tråder her inne som allerede det her er beskrevet :) !

takke for hjelpa :)

Lars'ern
10/10/11, 21:49
Det ligger mange tråder her om det, er sikkert noen andre som vet hvor ;)

Men hvorfor er mitt store spørsmål?? Har aldri skjønt den jobben der, er jo ikke bare å bolte over skjerm, fanger, lamper og litt til. Må jo ta å kappe og sveise i A-stolpen også. Og det er fremdeles en 940... Hvorfor ikke bare kjøpe en 960?? Så får du med bakstillingen og bakenden også. Samt alle de andre småtingene. Og hvis du absolutt skal ha rødblokk og manuell, så er det lettere å bygge inn det, enn å bygge om fronten.

larsverm
10/10/11, 23:29
Synes det høres fornuftig ut, ja. Det er ikke så dyrt å kjøpe en 960 heller...

fjelle
11/10/11, 21:29
Det ligger mange tråder her om det, er sikkert noen andre som vet hvor ;)

Men hvorfor er mitt store spørsmål?? Har aldri skjønt den jobben der, er jo ikke bare å bolte over skjerm, fanger, lamper og litt til. Må jo ta å kappe og sveise i A-stolpen også. Og det er fremdeles en 940... Hvorfor ikke bare kjøpe en 960?? Så får du med bakstillingen og bakenden også. Samt alle de andre småtingene. Og hvis du absolutt skal ha rødblokk og manuell, så er det lettere å bygge inn det, enn å bygge om fronten.

kjønner hva du mener men var ikke det som var spm egentlig her da men hehe :) men finner ikke noen slike tråder jeg er ute etter bare mange andre som ikke gjør meg noe klokere ! hehe

Lars'ern
11/10/11, 22:58
Beklager at jeg ødela tråden din litt, men du er ikke alene om den tanken der, og det er bare jeg som ikke skjønner hvorfor noen vurderer å gjøre det engang. Men men, opp til dere det ;)

Jeg vet egentllig ikke noe særlig om denne jobben. Men ut fra å se på min 960, og en 940, så har du mye jobb foran deg. Må vel egentlig bytte alt foran der. For meg ser det ut som du må bytte: framskjermer, fanger, lykter, grill, panser, frontplate, a-stolpe og plata under panseret. Må vel også modifiserer panserfester. Vil anta at det må gjøres litt med torpedoveggen. Men som sagt, dette er bare noe jeg tror.

I tillegg så kommer andre lister på dører, taklist, håndtak x5, bakfanger, baklykter. Lurer på om du må bytte dørene for å få dørlistene.

chrisbjorklo
12/10/11, 06:04
Beklager at jeg ødela tråden din litt, men du er ikke alene om den tanken der, og det er bare jeg som ikke skjønner hvorfor noen vurderer å gjøre det engang. Men men, opp til dere det ;)

Jeg vet egentllig ikke noe særlig om denne jobben. Men ut fra å se på min 960, og en 940, så har du mye jobb foran deg. Må vel egentlig bytte alt foran der. For meg ser det ut som du må bytte: framskjermer, fanger, lykter, grill, panser, frontplate, a-stolpe og plata under panseret. Må vel også modifiserer panserfester. Vil anta at det må gjøres litt med torpedoveggen. Men som sagt, dette er bare noe jeg tror.

I tillegg så kommer andre lister på dører, taklist, håndtak x5, bakfanger, baklykter. Lurer på om du må bytte dørene for å få dørlistene.

Baklyktene er ikke noe must å bytte, og heller ikke håndtaket bak med mindre det er stv. Dørlistene passer ikke rett over, men med nye hull og sveising av gamle, vil det gå greit.

fjelle
13/10/11, 15:51
klar blir jo en del jobb men får jo noe som ikke alle andre har :) så skal bruke lang tid på den så jobb er ikke så nøye !:)

nyborg
13/10/11, 16:06
man trenger jo ikke å bygge om til langpanser, eneste sveisinga du må ta er øverdelene av skjermene for at det sakl passe med profilene mot a-stolpe ovs, å litt i frontplate.
Dt du trenger er 960 skjærmer, lykter, grill, fanger. å muligenst en 960 bjelke, kommer ann på hvordan du gjør det.

Det er jo billigere å bygge om til 96095 front en å kjøpe en norsk 960.