PDA

Vis full versjon : Defekt bensinpumperele 850?



ovevolvo
10/10/11, 16:50
850 min stoppet plutselig under kjøring i dag, verka som den ikke fikk nok bensin sia den døde gradvis, trillet ut på en busslomme og bilen startet etter nån få min, kjørte da ca 10 mil uten problem, men etter eg skulle starte etter å ha fylt bensin så startet ikke bilen, men ventet noen minutter så startet den igjen. trur det selv det er rele til bensinpumpa, er det noen vet va det koster nytt ? er vel ikke vits å kjøpe noe brukt åsså bi plaga det samme igjen ? hvor sitter releet?

boman
10/10/11, 17:04
Jeg tror releet sitter ute i motorrommet (eller er det kanskje sikringa som sitter der på 850?). Men du hører enkelt om bensinpumpa går eller ikke, skru opp bensinlokket og hør om du hører bensinpumpa når du får noen til å skru på tenninga ;)
Bensinpumperelé er ikke noe vits i å kjøpe brukt nei.

850GLTsilver
10/10/11, 17:44
Ikke så ofte releet gå, men derimot pumpa selv.
Releet sitter i EL-sentralen innunder dashbordet forøvrig.

Trygve_johnsen
10/10/11, 17:47
naboen min ble plagd av at bilen plutselig kunne stoppe. men skjedde med par ukers mellomrom. da var det bensinpumpe releet som va gåent.

850GLTsilver
10/10/11, 17:48
naboen min ble plagd av at bilen plutselig kunne stoppe. men skjedde med par ukers mellomrom. da var det bensinpumpe releet som va gåent.

Som sagt: Sjelden releet går. Slett ikke utenfor alle muligheter for at det har røket.
Pumpa er langt mere vanlig at den feiler. Men ikke alltid den heller.

mrstfu
10/10/11, 20:29
Ikke så ofte releet gå, men derimot pumpa selv.
Releet sitter i EL-sentralen innunder dashbordet forøvrig.

tror vi har litt blandede erfaringer her, jeg er på mitt tredje I løpet av 60k kilometer;-)

releet kan forbikobles midlertidig ganske lett, skru opp dekselet rundt sikringsboksen, så ser du releet, som regel grønt og merkt 103. Om du lasker mellom koblingene kl 12 og kl 6, funker pumpa, men dette KAN tappe batteriet ditt, uten at jeg garanterer det, så fjern lasken når du stopper.

Folkvord
10/10/11, 21:49
som mrstfu sier tror vi har litt blandet erfaring her, har selv sjiftet mangen av relea, det er da det som lig inni sikringboksen, enten rosa eller grønnt:p men gjør som han sier og ta bort rele og prøv, så ser du fort hva det er;-) er og eit rele framme over radiatoren, men har aldri hørt at det ryker

G.Jensen
10/10/11, 22:00
Hadde samme problemet som du beskriver på min 850 2,5 10v, og på min var det releet som hadde tatt kvelden.
Releet kostet ca. 450kr. på bilia, og sitter montert i sikringsboksen i motorrommet på bilen.;)

bjerk1
11/10/11, 17:02
skift bensinpumpe relet ditt :) hadde akkurat samme problem, skifta dette å den funka :)
rødt rele i sikringsboksen ;)

850GLTsilver
11/10/11, 17:36
NB: Releet kan være både rødt og grønt.
Disse går IKKE om hverandre.

103 er de merket med uansett, men husk riktig farge.

Nedkvit'n
11/10/11, 17:59
NB: Releet kan være både rødt og grønt.
Disse går IKKE om hverandre.

103 er de merket med uansett, men husk riktig farge.

Eg brukte desse om ein andre, køyrde med da i mange år.

850GLTsilver
11/10/11, 18:05
Eg brukte desse om ein andre, køyrde med da i mange år.


Aner ikke hva forskjellen skal være, men i følge Volvo så er det forskjell på disse.
Kan ha å gjøre med cut-off og annet regner jeg med.
Funker sikkert med et helt alminnelig rele også for den del, men hvorfor ta sjansen på at viktige sikkerhetsfunksjoner blir satt ut av spill?

mrstfu
12/10/11, 13:46
Når jeg kjøpte nytt rele på bilia økern for et år siden, ble jeg fortalt at det grønne hadde utgått, og at det røde gjorde samme jobben. Funker gjør det uansett.