PDA

Vis full versjon : v-bands flenser



Jobbe88
20/03/10, 21:25
Lurer på hvor det blir billigst å kjøpte slikt. tenker 2.5" eksos får holde denne gangen. Mulig det blir 3" DP. Får vel høre an litt hva folket mener og.

Men vertfall , hvor blir det rimeligst å kjøpe flenser?

Lage selv blir vel kansje billigst men. Litt arbeid det og når alle skjøtene på eksosen skal være v-band.

Kristian
20/03/10, 22:32
Turbopower Kongsberg har vel desse, god kvalitet er deg også.. Der har dei sett som består av 2stk v-band og ei klemme. Om dei er billigast har eg ikkje sjekka.. Lett for visse på forumet å sei at det er lettast å lage, men desverre ikkje alle som har dreibenk heime eller jobbar på maskinverkstad. ;)

Du kjenner kanskje til nokon som går på mekken? Her er det somregel greit å få laga seg ting for ein billig penge.. :)

jonass
20/03/10, 22:33
ksr har jo. tror kanskje de er blandt de billigste her til lands

Jobbe88
21/03/10, 00:06
Turbopower Kongsberg har vel desse, god kvalitet er deg også.. Der har dei sett som består av 2stk v-band og ei klemme. Om dei er billigast har eg ikkje sjekka.. Lett for visse på forumet å sei at det er lettast å lage, men desverre ikkje alle som har dreibenk heime eller jobbar på maskinverkstad. ;)

Du kjenner kanskje til nokon som går på mekken? Her er det somregel greit å få laga seg ting for ein billig penge.. :)

Går på mekken selv så ser ut som jeg lager de selv gitt. Å kjøper kun klemmer.

Jobbe88
26/03/10, 16:37
Er det foresten noen som har V-band klemmer å flenser i 3" som hadde årka å ta noen mål for meg?

ChrML
26/03/10, 16:49
Jeg kjøpte dette fra tuning-depot på Ebay. 3" V-band i vanlig stål (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-3-INCH-MILD-STEEL-VBAND-V-BAND-CLAMP-FLANGE-KIT_W0QQitemZ390145495970QQcmdZViewItemQQptZMotors _Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item5ad67bd3a2). De har i rustfritt og. 30$ er billig det, 180 kr pr stk ca (1 klemme og 2 flenser).

Har ikke sett det billigere noen andre steder enda. I Sverige ligger sånt ute til over 400 SEK pr/stk.

Jeg har kjøpt en haug av disse i rustfritt 3.5" til eksosanlegget mitt. Kvaliteten er ikke noe å klage på!

TeamBørnOut
26/03/10, 16:55
Lurer på hvor det blir billigst å kjøpte slikt. tenker 2.5" eksos får holde denne gangen. Mulig det blir 3" DP. Får vel høre an litt hva folket mener og.

Men vertfall , hvor blir det rimeligst å kjøpe flenser?

Lage selv blir vel kansje billigst men. Litt arbeid det og når alle skjøtene på eksosen skal være v-band.

prisforskjellen mellom 2.5" (som nesten er som orginalt) og 3" er lite...


som ML sier. Ebay har vband

turbo-volvo
26/03/10, 18:03
ksr selger veldig rimelige v-band

Tveite Performance
26/03/10, 20:00
klracing har billige ;)

boman
26/03/10, 20:59
Torshov har begynt å selge V-band klemmer nå.

ChrML
26/03/10, 21:00
Torshov har begynt å selge V-band klemmer nå.
Hvor mye for rustfrie? Bare for å sammenligne med prisene på Ebay.

boman
26/03/10, 21:02
Husker ikke :p

Jobbe88
27/03/10, 00:00
Uansett , orker ikke å kjøpe når jeg har dreibenk :) Går jo veldig fort å dreie flenser når man har mål. Bare noen hadde gidda å tatt noen mål så. Har nylig fått meg jobb å jobber kun i helgene , så må nok bruke de stakkars kronene på mat å litt bensin..

EDIT : TBO , har 3" fra før. Men synes det er så dårlig plass. Men får gjøre om eksosen å årne det skikkelig denne gangen så blir det vel plass :)

Christian
27/03/10, 00:05
Som litt tilleggsinfo, hvordan bygger dere eksosen?
Tenker på antall klemmer.

Ser for meg det blir totalt 4 klemmer på hele anlegget på mine planer hvertfall.

Jobbe88
27/03/10, 00:25
Som litt tilleggsinfo, hvordan bygger dere eksosen?
Tenker på antall klemmer.

Ser for meg det blir totalt 4 klemmer på hele anlegget på mine planer hvertfall.

En mellom turbo og dp , flexirør etter dp. v-band før å etter kardangbøy. Blir 3 hos meg men :)

Christian
27/03/10, 00:30
Ja, tenkte på noe av det samme, èn mellom turbo og dp, en mellom dp og flexrør, en mellom flexrør og røret som går bakover, en mellom røret og kardangbøyen, også sveise lyddempern bakerst fast i kardangbøyen.

Det blir vel fire trur jeg.
Grunnen til at flexrøret er løst, er fordi det kan byttes ut med en kat til eukontroll. :)

Jobbe88
27/03/10, 00:32
Tror jeg går for vanlige klemmer på flexi røret jeg.

TeamBørnOut
27/03/10, 00:44
tegninger på V band googler man. men det er lurt å finne ut hvaslags klemmer man får tak i først :D

Jobbe88
27/03/10, 06:47
tegninger på V band googler man. men det er lurt å finne ut hvaslags klemmer man får tak i først :D

Det er sant , hehehe. Visste egentlig ikke at det var mange typer. Har jo 2.5" klemme liggende. Men ikke sikkert den er likedan bortsett fra dimensjonen.

ChrML
27/03/10, 11:04
Som litt tilleggsinfo, hvordan bygger dere eksosen?
Tenker på antall klemmer.

Ser for meg det blir totalt 4 klemmer på hele anlegget på mine planer hvertfall.
Jeg skal ha to V-band klemmer på downpipen. En ut fra turbo og en der den går 90 grader ned. Grunnen er at downpipen kommer over på siden av toppen og da går det ikke an å bytte tennplugger og gjøre annet under der uten å krabbe under og skru fra wastegate flensen, v-banden i bånn og topp og prøve å få tredd ut det store røret. Er for å gjøre bilen mer servicevennlig.

Så blir en klemme imellom downpipe og fleksirør. Og en mellom fleksirør og race katalysator og en mellom race katalysator og resten. Race katalysator er forlenget med ca 15 cm rør for at den skal bli litt lengre enn org katalysator. Sånn at det går an å få lurt den inn dersom den ikke går igjennom kontroll med race kat uten å bygge om noe.

Så blir det en før og etter første lyddemper. En midt i multilink bøyen for å få tredd det på plass og en før andre lyddemper. Så vanlig klemme på endestussen.

Mange klemmer, men må nesten bli så mange skal en utnytte potensialet fullt og kunne bytte ut nesten hva som helst uten å gjøre om på ting. Gidder ikke å bruke vanlige klemmer andre steder enn på endestussen da jeg hater de :p, må jo bruke masse eksospasta for å få det tett og da er det vanskelig å få det frahverandre.