PDA

Vis full versjon : Bytte av front 91 til 95+ Volvo 850



Marius Skau
10/10/11, 03:18
Hei!

Ska bestille meg lykter til 95+ front ink blinklys og lista under lykter.

Veit at ledningsnett ikke passer overens på gammel front til nytypen front. Hvor får man ev kjøpt dette? Og er det noe mere jeg må bytte?

mrstfu
10/10/11, 14:35
Ledningnetter passer ikke overens, gamle fronten har H4lykter med nær og fjærnlys I samma pæra, med felles minus, nye fronten har separate pærer med hver sin minus.... Men er ikke værre enn å koble minus fra begge pærene på sammaminuspol I støpselet. Evt kjøpe lysnett fra en delebil.

blink og park skal være plug&play.

Marius Skau
10/10/11, 14:43
Okei :)

Så det er da allså en veldi enkel operation det med ledningsnette?

Leste og at jeg trenger et Rele?

yearbogen
10/10/11, 15:30
"Må" ikke ha rele, rele for nytypen gjør at både nær og fjærnlyspære lyser samtidlig. Usikker på hvordan dette vil komme ut på eu-kontroll, men du vil uansett få bedre lys med nytt rele (gamletypen rele gir lys i bare en pære av gangen).
Bytte til lamper fra 95 på min 94modell, da måtte jeg også bytte kontakten for blinklys.

850GLTsilver
10/10/11, 17:47
Tror du må ta med indre frontstykke også når du gjør denme "faceliften".
Null problem på EU å kjøre gammeltypen lysrele på nye lykter.

mrstfu
10/10/11, 20:21
Jeg har montert lamper for faceliftbilder på min 93mod 850, ingen endring av indre frontstykke nødvendig, så der tok jeg deg igjen, GLTSilver. Kan ikke komme her og fare med usannheter;-)

850GLTsilver
11/10/11, 16:20
Jeg har montert lamper for faceliftbilder på min 93mod 850, ingen endring av indre frontstykke nødvendig, så der tok jeg deg igjen, GLTSilver. Kan ikke komme her og fare med usannheter;-)

Ikke min feil at det er to forskjellige frontstykker på VADIS vel...

Men bevares, intet bedre enn at det går fint uansett?:D

mrstfu
12/10/11, 18:08
You are correct, sir. Kan jo alltids hende at Turid ble konstruert på særdeles fremsynt vis;-)

850GLTsilver
12/10/11, 21:27
You are correct, sir. Kan jo alltids hende at Turid ble konstruert på særdeles fremsynt vis;-)

Ikke skal jeg triumfere på noen som helst måte....:p:D:p:D:p:D:p:D

mrstfu
13/10/11, 17:03
Ro deg ned nå, overlegne menn litt oppe I åra er litt kvalmende.